Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با راه اندازی خط تولید شیرین‌کننده‌های طبیعی از گیاه استویا در تلاش است تا این ماده گیاهی را جایگزین شیرین کننده‌های مضر کند.

به گزارش ایسنا، مصطفی صابر، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه در این شرکت موفق به راه‌اندازی خط تولید استحصال شیرین‌کننده‌های گیاهی با ظرفیت ۱۰ تن در سال شدیم، گفت: امروزه از استویا در بسیاری از کشورها به عنوان شیرین‌کننده طبیعی استفاده می‌شود؛ چرا که این گیاه دارای پروتئین، فیبر، کربوهیدرات، فسفر، آهن، کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم، روی و ویتامین‌های A وC است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این ماده می‌تواند جایگزین مناسبی برای شکر باشد، اظهار کرد: شیرین‌کننده‌های استحصال شده از گیاه استویا در بسیاری از صنایع غذایی مانند تولید نوشابه‌های گازدار و بدون گاز، تولید شیرینی و شکلات و نیز در صنایع آردی جایگزین شکر شده‌اند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، صابر گفت: این شیرین‌کننده برای بیماران دیابتی مفید است. مطالعات نشان می‌دهد که شیرین کننده‌های طبیعی هیچ کالری یا کربوهیدراتی به رژیم غذایی اضافه نمی‌کنند. این شیرین‌کننده یکی از بهترین مواد طبیعی جایگزین شکر محسوب می‌شوند، چون ۲۰۰ برابر از شکر شیرین‌تر هستند. به همین علت به‌طور معمول برای بهتر کردن طعم داروها و انواع چای استفاده می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استویا شرکت های دانش بنیان شیرین کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  فناوران شرکتی دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌گویند تولید دستگاه مه ساز امنیتی برای ۸۰ نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.
دستگاه‌های مه ساز در تامین امنیت طلا فروشی‌ها بانک و مراکز حساس کار برد دارد.
این محققان می‌گویند: فناوری تولید صفحه‌های ضدگلوله پچیده است و پیش از این در اختیار کشورهایی، چون امریکا، روسیه و انگلیس بود و اینک محصول ایرانی با یک سوم قیمت نمونه خارجی تولید شده است.

صفحه ضدگلوله بومی سازی شده آزمایش‌های کیفی را هم پشت سرگذاشته است و طراحان دستگاه مه ساز امنیتی اعتقاد دارند این محصول دانش بنیان در کاهش سرقت‌های مسلحانه از طلا فروشی‌ها نقش داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • این گیاه یک جایگزین سالم برای قند مصنوعی