Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا،  دکتر حسین بهاروند، استاد ممتاز و مؤسس پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان، در سال ۱۳۷۶ به پژوهشگاه رویان پیوست و پس از چند سال پژوهش، در سال ۱۳۸۲ توانست برای اولین بار در ایران سلول‌های بنیادی رویانی انسانی را تولید کند. در سال ۱۳۸۷ نیز به همراه همکارانش موفق به تولید سلول‌های بنیادی پرتوان القائی انسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعالیت‌ها او و همکارانش را قادر ساخت تا شاخه‌های مختلف پزشکی بازساختی را در ایران پایه‌گذاری کنند. ایشان تاکنون بیش از سی جایزه ملی و بین‌المللی از جمله جایزه رازی، خوارزمی، آیسسکو، آکادمی علوم جهان (TWAS)، یونسکو و جایزه مصطفی(نشان عالی علم‌وفناوری جهان اسلام) دریافت کرده است.

کتاب «سلول‌های بهاری» که تحقیق‌ونگارش آن برعهده بهنام باقری بوده، در ۴۰۸ صفحه، شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است .

کد خبر 581130 برچسب‌ها علم کتاب - معرفی و نقد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علم کتاب معرفی و نقد سلول های بنیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «سیمای سلیمانی» به چاپ سی‌ام رسید

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  کتاب «سیمای سلیمانی» نوشته علی شیرازی به تازگی توسط انتشارات خط مقدم به چاپ سی ام رسیده است. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ منتشر شد.

کتاب «سیمای سلیمانی» شامل خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است از نگاه همرزمان، فرماندهان، سیاسیون در هفت فصل می‌شود که خواننده با ناگفته‌هایی از خاطرات سران کشور، مسؤولان سیاسی، فرماندهان و نزدیکان شهید سلیمانی همراه خواهد شد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«چند روزی بیمارستان ماندم. بعد از آن، خانواده‌ام آمدند و مرا بردند. چند ماه در خانه بودم. کارم خوابیدن بود. تنها جایی که می‌توانستم ببینم، سقف اتاق بود. حتی عدد نقطه‌های سیاه روی سقف را حفظ شده بودم! اوایل فروردین، زنگ خانه را زدند. همسرم رفت و در را باز کرد. صدای آشنایی به گوشم خورد؛ اما نتوانستم بشناسم، چند دقیقه‌ی بعد آمد توی اتاق. درست می‌دیدم؛ قاسم سلیمانی به دیدنم آمده بود. با دست‌های گرمش، مرا به آغوش کشید و چند بار بوسید. با آن همه مشغله، بالای سرم نشست، و چند ساعت با هم گپ زدیم. بعد از آن به همسرم گفت: تصمیم گرفته‌ام اول هر سال بیایم و به ناصر خدمت کنم. همسرم قبول نمی‌کرد اما وقتی اصرار حاج قاسم را دید، قبول کرد.»

چاپ سی ام این کتاب با ۲۰۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۱۰ هزار تومان عرضه شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • به خاورمیانه جدید خوش آمدید!
  • آغاز آماده‌سازی سلول بنیادی درمان پیسی در جهاد دانشگاهی فارس
  • تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه است
  • سیر صعودی دیابت در ایران
  • پیشرفت تحقیقات در درمان بیماری ویلسون
  • حل مشکل پیوند سلول‌های تخمدانی با ساخت تخمدان مصنوعی
  • حل مشکل پیوند سلول‌های تخمدان با ساخت تخمدان مصنوعی
  • خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)
  • کتاب «سیمای سلیمانی» به چاپ سی‌ام رسید