Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@00:15:17 GMT

پرورش گل فنری در خانه

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۴۷۸۶

پرورش گل فنری در خانه

این گل از گیاهان گلدار و خانواده «مارچوبگان» به شمار می‌آید. این گیاهان چند ساله در حال رشد از پیاز هستند و می‌توانند به بیش از یک‌متر برسند. به‌طور کلی گوشتی و لعاب‌دار و برخی ازگونه‌های آن به‌ویژه در شب معطر هستند. آلبوکا، جزو گیاهان بیرونی به شمار می‌آید و در سرمای زمستان هم در بیرون از منزل دوام می‌آورند اما به شرطی که بعد از تعویض خاک و استراحت ۲ هفته‌ای پیاز در اواخر فصل زمستان در بیرون قرار بگیرند تا به شرایط محیطی عادت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگهداری: نور کم سبب کشیدگی و نازک شدن برگ‌ها و نور زیاد موجب ضخیم و محکم‌ شدن گیاه می‌شود. بهترین حالت برای نگهداری در بیرون از آپارتمان و در تراس یا حیاط است.
گلدهی: اواخر پاییز و اوایل بهار گل می‌دهد و دوباره در زمستان برگ‌ها از بین می‌رود و در آغاز بهار با تعویض خاک، گیاه احیا می‌شود.
آبیاری: در صورت آبیاری زیاد قارچ می‌گیرد و سبب پوسیدگی می‌شود و بیشتر بیماری را از خاک می‌گیرد. به همین دلیل یک‌بار هنگام تعویض خاک و یک‌بار هم اواخر تابستان، نیاز به آبیاری با سم دارد.
زهرا کابلی‌ـ کارشناس گل و گیاه

کد خبر 580927 برچسب‌ها همشهری محله گیاهان و درختان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله گیاهان و درختان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت سماق در اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نجفی گفت: گیاه دارویی سماق از محل اعتبارات طرح ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای اولین بار در روستا‌های آقبلاغ و قراجه حومه مرکزی جهادکشاورزی شهرستان اهر کشت شد.

وی بیان کرد: از جمله مواردی که به هنگام کشت سماق باید در نظر گرفت این است که سماق از مقاومت خوبی در برابر تغییرات درجه حرارت برخوردار است حداقل و حداکثر درجه حرارت مطلق ثبت شده رویشگاه‌های آن به ترتیب ۲۵- و ۴۰+ است.

وی گفت:سماق در خاک‌های شنی، لومی و رسی با زهکش خوب رشد می‌کند همچنین توانایی رشد در خاک‌های فقیر و خاک‌های اسیدی، خنثی و قلیایی را نیز دارد سماق گیاهی نورپسند بوده و نمی‌تواند در سایه رشد کند این گیاه در برابر باد‌های قوی مقاوم است ولی در برابر باد‌های بحری مقاوم نیست.

نجفی افزود: از جمله مزایای مصرف سماق می‌توان به مبارزه با میکروب، مبارزه با عفونت‌های قارچی، مناسب برای دیابت، جلوگیری از پوکی استخوان و... اشاره کرد.

وی ادامه داد: کشت سماق در منطقه برای جلوگیری از فرسایش خاک در مناطق شیب دار حائز اهمیت است.

نجفی افزود: امیدواریم با اجرای هرچه بیشتر کلاس‌های آموزشی و ترویجی در مورد مراحل کاشت، داشت و برداشت این گیاه دارویی در منطقه توسط کارشناسان فعال بخش کشاورزی شاهد افزایش کشت سماق در سال‌های آتی در شهرستان اهر باشیم.

دیگر خبرها

  • خواص گیاه رازیانه + فیلم
  • گواردیولا: چرا هالند و دی‌بروینه را تعویض کردم
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • چالش بزرگ سپاهان در شهرآورد اصفهان
  • فیلم| جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای
  • جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای + فیلم
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • چالش بزرگ سپاهان در دربی اصفهان
  • چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم)
  • کشت سماق در اهر