Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار قزوین با اشاره به اختلاف بر سر آب روستای احمدآباد با روستای رودبار گفت: با همراهی دادگستری استان‌های قزوین و گیلان، مشکل آب روستا به زودی حل و فصل می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد شفیعی، فرماندار قزوین در مورد بی‌آبی مردمان روستای احمدآباد (لات) گفت: بیش از دو دهه است که بر سر مالکیت آب شرب منطقه‌ای به‌نام دُجار دره، بین روستای احمد آباد یا همان لات الموت غربی با روستای رودبار استان گیلان، اختلاف وجود دارد و اخیراً نیز عده‌ای سودجو، حدود ۳ کیلومتر از خط لوله آب منتقل شده به سمت روستای احمدآباد (لات) را بریده و تکه تکه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفیعی افزود: در طول هفته جاری، علیرغم دوری و صعب العبور بودن مسیر، تانکر‌های آبفای روستایی، آب مورد نیاز اهالی این روستای احمدآباد (لات) را تأمین کرده اند.   بیشتر بخوانید: مردم روستای احمدآباد الموت غربی مقابل استانداری قزوین تجمع کردند تقسیمات استانی آب را به روی روستائیان لات قزوین بست / بازدید مسئولان نمایشی بود؟!
شفیعی بیان کرد: پرونده اختلاف بر سر آب دو روستای احمد آباد با روستای رودبار در دادگستری استان‌های قزوین و گیلان در حال بررسی و پیگیری است و اهالی این دو روستا نیز قول مساعد داده اند تا عوامل تخریب خط لوله انتقال آب به روستای احمدآباد را به دستگاه‌های قضایی معرفی کنند تا برخورد‌های لازم با آن‌ها صورت گیرد.
فرماندار قزوین خاطرنشان کرد: مشکل آب این دو روستا به تقسیمات کشوری بازمی‌گردد که چندین مرحله نامه‌نگاری و پیگیری لازم در این باره انجام شده است و کارشناسان اداره کل تقسیمات کشوری نیز از منطقه بازدید داشتند و در حال بررسی موضوع هستند تا موضوع از طریق تقسیمات کشوری حل و فصل شود.
شفیعی تصریح کرد: اگر این دو روستا که بر سر چشمه اختلاف دارند، در استان قزوین قرار داشتند موضوع تا به امروز حل و فصل شده بود، اما، چون این اختلاف در حاکمیت دو استان قزوین و گیلان واقع شده است، حصول نتیجه، زمان‌بر خواهد بود.
فرماندار قزوین در خصوص پیگیری این پرونده در دستگاه قضا نیز گفت: برای حل مشکل آب این دو رستا، هفته گذشته نشستی با حضور مقامات ارشد قضایی هر دو استان، بخشدار الموت و دهیار منطقه در استان گیلان برگزار شد و دادستان قزوین و دادگاه انقلاب الموت هم پیگیر موضوع هستند و اعلام کردند که این پیگیری‌ها در اسرع وقت به نتیجه خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دادگستری استان قزوین دادگستری استان گیلان فرمانداری استان قزوین روستای احمدآباد فرماندار قزوین دو روستا مشکل آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز در نشست حل مشکلات و چالش‌های تالاب انزلی اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه این تالاب را از معضلاتی دانست که سالیان متمادی مشکلاتی برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

او گفت: مسئولان باید با جرأت و شجاعت به این مسئله ورود کنند و راهکار‌های لازم در جهت حل آن را ارائه دهند.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: مسائل زیست محیطی شهرستان انزلی از جمله دفع ناصحیح پسماند در اطراف تالاب مشکلات عدیده‌ای را فراهم کرده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین تصریح کرد: رسوبات تالاب و همچنین گیاه مهاجم سنبل آبی از دیگر معضلات کنونی تالاب است که باید راهکار‌های مناسب و کارشناسی در راستای حل آن صورت گیرد.

او با بیان اینکه لازم است دستورات انقلابی، قاطع و جسورانه در راستای لایروبی تالاب هر چه زودتر صادر شود، گفت: مشکلات شهرستان انزلی را باید اولویت بندی کرد و از تمام ظرفیت شهرستان در جهت لایروبی تالاب بهره برد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر اینکه موضوعات زیست محیطی با محوریت تالاب انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان باشد، افزود: حفظ محیط زیست اعم از جنگل، ساحل، تالاب و ... همواره از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و دستگاه قضایی نیز در این مورد پشتیبان دستگاه‌های اجرایی بوده و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود
  • دیدار استاندار قزوین با فرمانده سپاه صاحب الامر (عج)
  • مشگین‌شهر جزو ۴۰ شهرستان هدف شورای عالی جهاد سازندگی