Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@22:44:43 GMT

رحمانی فضلی: اطلس امنیت انتخابات تهیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۵۰۹۸

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در تشریح نشست با استانداران با بیان اینکه ۴ مسئله امنیت، سلامت، تولید و معیشت و انتخابات در دستور بود، گفت: تاکنون مشکل خاصی در زمینه امنیت انتخابات نداشته‌ایم و انتخابات بزرگترین مسئله سیاسی کنونی ماست؛ اما هنوز فضای اجتماعی و سیاسی جامعه و افکار عمومی نسبت به انتخابات حساسیت و بازتاب خاصی را از خود نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور گفت: یکی از موضوعات جلسه، بحث امنیت انتخابات بود و قرار شد اطلس امنیت انتخابات تهیه شود.

او ادامه داد: بررسی وزارت کشور نشان می‌دهد فضای کنونی انتخاباتی جامعه در مدت مشابه چهار سال گذشته و در مقایسه با وضعیت کنونی نگران کننده است؛ در دوره ۴ ساله گذشته و بر اساس نظرسنجی‌ها، افرادی که اظهار کرده بودند در انتخابات شرکت می‌کنند و از روند آن آگاهی دارند، تقریباً دو برابر آمار کنونی بوده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: فضای ساکت و سرد در حوزه اجتماعی و سیاسی، اقتضای فعالیت و کار بیشتری را به ویژه از سوی گروه‌های سیاسی به ویژه احزاب و رسانه‌ها می‌طلبد تا به یک انتخابات پرشور برسیم. برای ما مشارکت بالا و پرشکوه لازم است تا موجب اقتدار و کارآمدی کشور و حمایت و پشتیبانی از دولت شود.

وزیر کشور گفت: مقدمات انتخابات از نظر آموزش و ایجاد هیئت‌های اجرایی و مسئولان سر صندوق‌ها را وزارتخانه کشور دنبال می‌کند؛ بیش از نیم میلیون نفر از گروه‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی در انتخابات به وزارت کشور کمک می‌کنند.

او خبر داد: چاپ تعرفه‌ها آغاز و جلسات ستاد انتخابات در استان‌ها برقرار شده است؛ امیدواریم در حوزه سیاسی با انجام انتخابات بتوانیم موثرتر در امور کشور پیش برویم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در این جلسات باید گفته‌های استانداران که به صورت میدانی پیشروی مسائل مختلف هستند، شنیده و بررسی شود، اظهار کرد: علی رغم فشار‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم بیماری کووید ۱۹ نقصان بزرگی در حوزه مشاغل و کسب و کار نقصان ایجاد شده است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه فضای امنیتی کشور قابل قبول است، توضیح داد: نظارت و کنترل‌ها و همچنین مدیریت و پاسخگویی به موقع و موثر به نیاز‌ها و خواسته‌های مردم در شرایط مناسبی است.

او بیان کرد: در بحث مرزها به نظارت دقیق تر و حضور فعال تر به ویژه در مرزهای غربی با توجه به شرایط آن مناطق تاکید شد؛ علاوه بر این درباره استفاده از امکانات برای تقویت نقاط مرزی شرق کشور مخصوصاً در حوزه کنترل و چگونگی هزینه های دولت هم بررسی هایی انجام و بر آن نیز تاکید شد.

رحمانی فضلی در تشریح بررسی‌های این نشست در زمینه تولید و رفع موانع آن و همچنین کمک به تولید کنندگان تصریح کرد: استانداران گزارش‌های مفصلی را به همراه ستاد تسهیلات و تنظیم بازار ارائه دادند؛ در زمینه ذخایر و کالا‌های ایام حاضر و عید مشکل خاصی را نداریم و تامین خواهد شد.

وزیر کشور افزود: در زمینه رفع موانع تولید، ستاد تسهیلات فعالیت بسیار خوبی را آغاز کرده است و به همکاری وزارت صنعت و وزارت کشور در همه استان‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند. نهاد‌های عضو گروه‌های مختلف هم فعالیت خوبی دارند و روند پیشروی آنها، نشان از فعالیت بیشتر واحد‌های تولیدی و رفع موانعشان است.

او اظهار کرد: یکی از مشکلات همکاران حوزه اقتصادی ما بحث مشاغل خدماتی و خرد به خصوص در شهر‌های توریستی و زیارتی مانند خراسان رضوی، اصفهان، قم و مناطق سیاحتی و زیارتی دیگر است که خدمات زیادی را صرف مسافران، توریست‌ها و زائران ارائه می‌کردند اکنون و به دلیل کرونا کسبه، مشاغل و هتل‌ها با شرایط سختی مواجه هستند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی معیشت ستاد انتخابات رحمانی فضلی امنیت انتخابات اطلس امنیت انتخابات امنیت انتخابات رحمانی فضلی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند

رئیس جمهور اسلامی ایران در دیدار با همتای پاکستانی خود با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک بین دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه _سوم فروردین_ و در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوندها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقه‌مندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

آصف علی زرداری همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 747078

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود