Web Analytics Made Easy - Statcounter

بن‌عباس گفت: بر اساس کارشناسی‌های انجام شده، آتش‌سوزی کانکس معلمان سردشت بر اثر صاعقه نبوده و طبق شواهد موجود در محل حادثه، علت اصلی حادثه انفجار مپسول گاز اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امید بن‌عباس» امروز (دوشنبه 6 بهمن) در جمع خبرنگاران در خصوص آتش‌سوزی در مدرسه سردشت اظهار کرد: پیرو خبری مبنی بر آتش‌سوزی مدرسه‌ای واقع در بخش سردشت دزفول که (سه‌شنبه 30 دی) رخ داد که حسب بررسی‌هایی که توسط کارشناسان امر و کارشناسان آتش‌نشانی و پیگیری‌هایی که در دزفول صورت گرفته نکاتی به ستاد بحران رسیده که ابعاد حادثه را مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: این حادثه ساعت 22 (سه‌شنبه 30 دی) رخ داده و طبق خبرهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده بود، علت حادثه را برخورد صاعقه که به یک کانکس مدرسه عنوان کردند که باعث آتش‌سوزی و مصدومیت سه نفر از اهالی آن منظقه شده که بازنشر وسیعی نیز داشت.

 

وی اضافه کرد: بر اساس کارشناسی‌های انجام شده، این آتش‌سوزی بر اثر صاعقه نبوده و آن چیزی که مسلم است و طبق شواهدی موجود ر محل حادثه، هیچ‌گونه برخورد صاعقه با سقف کانکس و آنتن تلویزیونی که بر بالای کانکس بوده مشاهده نشده و نوع انفجاری که در آتش‌سوزی رخ داده و وضعیت فیزیکی کانکس که برآمدگی‌هایی از سمت داخل کانکس به سمت بیرون مشاهده کردند نشان می‌دهد که یک حریقی در درون کانکس اتفاق افتاده است.

 

بن‌عباس با بیان اینکه این کانکس مدرسه نبوده و محل استراحت یکی از معلمانی بوده که در بحث تدریس دانش‌آموزان عشایری کار می‌کرده و هیچ‌کدام از افراد دیگر هم دانش‌آموز نبودند تصریح کرد: در این حادثه سه نفر مصدوم شدند که یک نفر آنها معلم همان منطقه و دو نفر دیگر معلمان نقاط دیگر بودند که در محل استراحت این معلم مستقر شدند و این حادثه رخ داده است.

 

وی ابراز کرد: در محل حادثه گاز پیکنیکی مشاهده شده در حالی که اساسا برای معلم آن مدرسه سه وعده غذای گرم ارسال می‌شده و نیازی به وجود استفاده از کپسول گاز در محل نبوده و یکی از مصدومان هم فقط از ناحیه سر آسیب دیده که علت آن تا الان نامعلوم است و احتمالا حائلی مثل پتو بر روی سر نامبرده قرار داشته که باعث این آسیب‌دیدگی شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد: آن کانکسی که به عنوان مدرسه از آن استفاده می‌شده جنب کانکس اسراحت معلمان آسیب‌دیده قرار داشته و به دلیل اینکه 2 دستگاه موتورسیکلت در بین دو کانکس موجود بوده، کانش مدرسه نیز آسیب‌هایی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه اساسا حادثه بر اثر صاعقه رد می‌شود خاطر نشان کرد: 2 نفر از آسیب‌دیدگانبه بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز منتقل شدند و یک نفر که وضعیت وخیمی داشته به بیمارستانی در اصفهان منتقل شده است.

 

بن‌عباس یاد آور شد: بر  اساس شواهدی که وجود دارد بین مصدومان و مجروحان عارضه ریوی ناشی از استشمام گاز مشاهده می‌شود که علت آن را دوستان و کارشناسانی که در حال بررسی موضوع بودند، آتش‌سوزی بر اثر گاز اعلام کردند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیریت بحران آتش سوزی بن عباس بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، ولی موسوی در نشست ویبناری کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق این استان با موضوع بزرگداشت هفته معلم گفت: برنامه‌های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت با شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و حضور مسئولان و اولیاء دانش آموزان در کلاس‌های درس معلمان در مدارس آغاز و براساس روز شمارهفته معلم برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته معلم در استان اجرا می‌شود.  موسوی، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از روسای ادرات، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با موضوع جایگاه و منزلت و ارزش کار معلمی و تبریک روز معلم، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای با هماهنگی شهرداری و ادارات مختلف با موضوع مقام معلم و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه شناخته شده در خصوص مقام و جایگاه معلم را، بخشی از برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت و تجلیل از معلمان برترشهرستانی و استانی بخش دیگری از این برنامه‌های هفته معلم است.  وی از اجرای ۲۸ برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد وگفت:اختصاص یک برنامه تلویزیونی به مدرسه تحولی استان برای اطلاع خانواده‌ها و الگوگیری مدیران مدارس نیز پیش بینی شده است.  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همچنین، تهیه کلیپ از خاطرات اقشار مختلف مردم از قبیل، مسئولان، هنرمندان یا سرایداران مدرسه در خصوص مدرسه و معلم در این هفته را، از کار‌های جالب توجه عنوان کرد.  موسوی تاکید کرد: فعالیت‌های روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق در هفته معلم ارزیابی و روابط عمومی‌های برتر معرفی خواهند شد. 

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • "همه ما مدیون توییم" شعار هفته معلم ۱۴۰۳
  • جان باختن چوپان جوان درگزینی، به علت برخورد صاعقه
  • مرگ جوان ۱۹ ساله بر اثر برخورد صاعقه
  • صاعقه جوان ۱۹ ساله رزنی را به کام مرگ کشاند
  • صاعقه در کرفس» استان همدان جان چوپان را گرفت
  • فوت مرد میانسال بر اثر صاعقه در کرمانشاه
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • حادثه‌رانندگی در جاده مهاباد - سردشت ۴ کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • جان باختن یک نفر در اثر تصادف در محور مهاباد به سردشت