Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@20:27:32 GMT

ابراز نگرانی وزیر کشور از فضای سرد انتخابات

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۵۱۸۹

ابراز نگرانی وزیر کشور از فضای سرد انتخابات

وزیر کشور با ابراز نگرانی از فضای سرد و ساکت انتخابات ۱۴۰۰، گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی باید فعال‌تر شوند تا انتخابات باشکوهی برگزار شود.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه پس از نشست با استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار مساله امنیت، انتخابات، معیشت و سلامت مردم در دستور کار این نشست قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌رغم فشارها و شرایط سخت اقتصادی و مشکلات ناشی از تحریم و مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا که در حوزه مشاغل و کسب و کار نقصانی بزرگ ایجاد کرده بود، امنیت کشور قابل قبول بود و نظارت‌ها، کنترل‌ها و مدیریت به موقع و مناسب انجام می‌شد و مسؤولان هم به موقع پاسخگوی نیازهای مردم بودند.

وزیر کشور تصریح کرد: تأکید شد نظارت دقیق‌تر و فعال‌تر در مرزهای غربی اعمال و از تمام امکانات برای تقویت مرزهای شرقی کشور استفاده شود. همچنین کنترل و چگونگی هزینه‌هایی که دولت در این منطقه داده است، مشخص شود.

رحمانی فضلی افزود: بحث امنیت انتخابات در نشست مطرح شد و اطلس امنیت انتخابات در حال تهیه شدن است و این اطلس هر ماه تغییر می‌کند و تاکنون مشکل خاصی در این حوزه نداشتیم.

وی انتخابات را مهمترین مساله سیاسی کشور توصیف و اظهار کرد: هنوز فضای سیاسی و اجتماعی جامعه و افکار عمومی نسبت به انتخابات حساسیت و بازتاب و انعکاس خاصی را نشان نداده است. وقتی این دوره از انتخابات را با ۴ سال گذشته مقایسه می‌کنیم برای ما کمی نگران کننده است.

وزیر کشور با بیان اینکه در دور قبلی انتخابات افرادی که اعلام آمادگی کرده بودند دو برابر آمار و ارقامی است که الان داریم، خاطرنشان کرد: این فضای سرد و ساکت در حوزه اجتماعی و سیاسی اقتضا می‌کند که فعالیت و کار بیشتری از منظر گروه‌های سیاسی و احزاب انجام شود تا بتوانیم مقدمات آن را فراهم کنیم و به استقبال یک انتخابات باشکوه برویم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: برای داشتن یک دولت با اقتدار، کارآمدتر و با پشتوانه حمایت بیشتر از مردم لازم است انتخاباتی باشکوه داشته باشیم.

وی گفت: آموزش از منظر وزارت کشور یکی از مقدمات انتخابات است که آموزش به طور مستمر در حال انجام است. هیئت‌های اجرایی در سراسر کشور فعالیت و حدود یک و نیم میلیون نفر در سراسر کشور به ستاد انتخابات کمک می‌کنند که بعضی از آنها بیرون از مجموعه وزارت کشور هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه چاپ تعرفه‌ها شروع شده است، گفت: امیدواریم در حوزه سیاسی بتوانیم انتخابات را مؤثرتر و بهتر پیش ببریم.

رحمانی فضلی بحث تولید، رفع موانع تولید و کمک به تولیدکنندگان را از موضوعات مهم در حوزه اقتصادی عنوان و تصریح کرد: بر اساس گزارش استانداران، ستاد تسهیل و بازار در بحث ذخایر کالاها در ایام حاضر و عید و رمضان مشکل خاصی ندارد و از حیث رفع موانع، ستاد تسهیل اقتصادی فعالیت بسیار خوبی را شروع کرده است.

وی ادامه داد: این ستاد با همکاری وزارت صمت و وزارت کشور در همه استان‌ها راه‌اندازی شده است و ۲۴ ساعته فعالیت دارد. همه دستگاه‌های عضو کمک بسیار خوبی به این ستاد می‌کنند و روند پیش رو نشان از حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی و رفع موانع دارد. هرچند برخی از مسائل مانند مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای یا صدور به تحریم‌ها برمی‌گردد که لازم است در آن زمینه هم در حوزه سیاست خارجی اقداماتی انجام شود.

وزیر کشور با اشاره به مشکل مشاغل خرد در حوزه اقتصادی به ویژه مشاغل خدماتی خصوصاً در شهرهای زیارتی و سیاحتی، گفت: در استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، قم و دیگر مکان‌های سیاحتی و زیارتی خدمات فراوانی صرف مسافران و زائران می‌شد که کسبه‌ها و مشاغل این استان‌ها با کم شدن مسافران با شرایط سختی مواجه هستند و این مستلزم کمک بیشتر از طرف دولت است.

رحمانی‌فضلی اظهار کرد: اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و حاشیه نشینی در نشست مطرح و گزارش مفصلی از پیشرفت کار در حاشیه نشینی ارائه شد. موضوع جدید مطرح شده، بحث و بررسی آسیب‌های اجتماعی و اهمیت آن در اثر کرونا است که سه جلسه تاکنون برگزار و آسیب‌های ناشی از کرونا و تأثیر آن بر ابعاد روانی و فردی بررسی شد. آمار و ارقام نشان از افزایش این آسیب‌ها است که به استانداران گفته شده چه کاری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: برخی تصمیمات این نشست در وزارت کشور مصوب و برخی هم برای تصویب به هیئت دولت ارجاع می‌شود. امیدواریم در ایام باقی‌مانده دولت یعنی تا مرداد ۱۴۰۰ مردم در امنیت و نشاط سیاسی و اجتماعی و شرایط مساعد باشند.

وزیر کشور گفت: همچنین در جلسه تاکید شد که استانداران در بحث وحدت انسجام و هماهنگی میان دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی تلاش خود را انجام دهند تا در یک همکاری، هماهنگی و همدلی روز افزون بتوانیم پاسخگوی مشکلات مردم باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 470800

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور انتخابات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزیر کشور رحمانی فضلی وزارت کشور آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل

وزارت امور خارجه روسیه در پی پاسخ مشروع ایران به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده و از طرفین خواست خویشتن‌داری کنند.

به گزارش مشرق، در پی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی که در آن نقاطی از اراضی اشغالی در پاسخ به اقدام متجاوزانه‌اش علیه کنسولگری ایران مورد حمله موشکی و پهپادی ایران قرار گرفت، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نسبت به بروز یک نقطه تنش خطرناک دیگر در منطقه ابراز نگرانی می‌کنیم و خواستار خویشتن‌داری هستیم.

در این بیانیه آمده است: مسکو خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر در خاورمیانه است تا از تشدید تنش در منطقه خودداری شود. ما نهایت نگرانی خود را در مورد تشدید خطرناک اوضاع در منطقه ابراز می کنیم. بارها هشدار داده‌ایم که حل‌وفصل نکردن بحران‌های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل که اغلب با اقدامات تحریک‌آمیز غیرمسئولانه دامن زده می‌شود، منجر به افزایش تنش خواهد شد.

مسکو همچنین گفت: ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که خویشتن داری نشان بدهند. امیدواریم کشورهای منطقه مشکلات موجود را از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک حل کنند. ما مشارکت سازنده بازیگران بین المللی را در این امر مهم می‌دانیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد امروز در بیانیه‌ای درباره این حمله اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی ده‌ها فروند موشک و پهپاد شلیک کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نگاه به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت و تهدید است
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه
  • واکنش روسیه به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل
  • درخواست مسکو از طرف‌های درگیر در منطقه
  • ابراز نگرانی دوحه نسبت به تحولات منطقه
  • نگرانی بایدن از تلاش نتانیاهو برای کشاندن پای آمریکا به درگیری‌ گسترده در منطقه‌
  • وزیر کشور: رشد بسیار خوبی در حوزه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان داشته ایم