Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@11:40:55 GMT

برتری چین بر آمریکا در یک عرصه جدید

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۵۱۹۶

برتری چین بر آمریکا در یک عرصه جدید

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه هیل،یکی از آژانس های وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که چین به عنوان بزرگترین دریافت کننده سرمایه گذاری های مستقیم خارجی(اف دی آی) در سال 2020 از ایالات متحده آمریکا پیشی گرفته است.

آژانس تجارت و توسعه سازمان ملل(UNCTAD) تأکید کرد که چین تبدیل به بزرگترین دریافت کننده سرمایه های خارجی مستقیم در سال گذشته شده است و بر آمریکا برتری پیدا کرده است به طوری که ورود سرمایه ها به این کشور 4درصد افزایش یافته است و به 163 میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آژانس بین المللی با صدور بیانیه ای تصریح کرد که چین به رشد تولید ناخالص ملی مثبت و برنامه هدایت سرمایه هدفمند بازگشته است امری که به افزایش سطح سرمایه گذاری خارجی مستقیم در این کشور کمک کرده است.

در این بیانیه آمده است که بیشتر کشورهای جهان از جمله ایالات متحده آمریکا در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا شاهد کاهش ورود سرمایه های خارجی مستقیم بودند. آمریکا در سال گذشته شاهد کاهش 49 درصدی در ورود سرمایه های خارجی بود و نزدیک به 134 میلیارد دلار سرمایه خارجی به این کشور وارد شده است.

انتظار می رود که سرمایه گذاری خارجی مستقیم در سال 2021 همچنان شکننده باقی بماند زیرا تأثیر شیوع ویروس کرونا همچنان بر اقتصاد جهانی ادامه می یابد.

«جیمز زان» مدیر بخش سرمایه گذاری در UNCTAD در بیانیه ای گفت که تأثیرات شیوع کرونا بر سرمایه گذاری ادامه می یابد و به احتمال زیاد سرمایه گذاران در اختصاص سرمایه برای تولید در خارج محتاط عمل کنند.

ین در حالی است که اخیرا روزنامه گلوبال تایمز چین گزارش داد که دفتر ملی آمار چین اعلام کرد که پکن موفق شده است که 11.86 میلیون فرصت شغلی جدید در سال 2020 ایجاد کند؛ این یعنی دولت چین نزدیک به سه میلیون فرصت شغلی بیش از پیش بینی ها و اهداف مشخص شده دولتی ایجاد کرده است. بر اساس پیش بینی ها و اهداف دولت چین 9 میلیون فرصت شغلی در سال 2020 باید ایجاد می شد.

دفتر آمار چین  تأکید کرد که میانگین بیکاری در مناطق شهری کشور به 5.2 درصد در ماه دسامبر سال 2020 رسید و این همان عدد در ماه مشابه در سال 2019 است. اما میانگین بیکاری به شکل کلی در مناطق شهری در سال 2020 نزدیک به 5.6 درصد است و این یعنی از پیش بینی های برنامه ریزی شده  در حدود 6 درصد ، کمتر بوده است.

این ارقام و اعداد حکایت از بهبود و رشد اقتصاد چین بعد از کنترل شیوع ویروس کرونا در شش ماه اول سال گذشته میلادی بوده است.

کرونا اواخر سال 2019 و از شهر «ووهان» چین شیوع پیدا کرد و به نقاط مختلف جهان رسید اما چینی ها موفق شدند بعد از گذشته چند ماه شیوع کرونا را کنترل کنند این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان به ویژه آمریکا همچنان درگیر شیوع کرونا هستند و با وجود آغاز واکسیناسیون ضد کرونا نتوانسته اند آن را کنترل کنند.


 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آمریکا و چین برتری چین بر آمریکا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بهرنگ قربانی، افزود: این دفترچه‌ها به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ شده و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس قرار گرفته است.
او ادامه داد: دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی دارای مهلت و اعتبار ۶ ماهه  است که پس از بررسی وضعیت فرد سپرده گذار، قابل تمدید است.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، در خصوص ضریب امنیتی دفترچه‌ها هم گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مُهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه ،بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

قربانی افزود: از جمله مزایای افتتاح حساب از سوی اتباع ،امکان دریافت دفترچه اقامت قابل تمدید از سوی اتباع، سپرده‌گذاری، استفاده از بیمه تکمیلی درمان، بیمه حوادث، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه آتش‌سوزی و استفاده از صندوق ذخیره تسهیلات فرزندان اتباع خارجی است.

دیگر خبرها

  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • مشارکت ۱۱ هزار تبعه خارجی البرز در سرمایه‌گذاری
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • توزیع دفترچه اقامت طرح سرمایه گذاری به اتباع افغانستانی در خراسان رضوی
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین