Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امدام امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه توجه به نیازمندان هدف انقلاب اسلامی از تاسیس نهاد کمیته امداد است از ایجاد بالغ بر 42 هزار فرصت شغلی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با بیان اینکه از زمانی که انقلاب اسلامی در بهمن 57 به پیروزی رسید موضوع توجه به محروم در جنبه های مختلف مورد توجه رهبران انقلاب همچنین عوامل اجرایی انقلاب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: همین امر موجب شد تا تعداد زیادی از نهاد های  خدمت گذار در ابتدای انقلاب کمیته امداد امام خمینی(ره)، جهاد سازندگی، بنیاد مسکن پایه ریزی شوند.

مبشری با بیان اینکه نهادی نظیر کمیته امام خمینی(ره) در زمان رژیم منحوس پهلوی اصلا نداشتیم افزود: کمیته امداد امالم خمینی(ره) کمتر از یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شد و هدف از آن توجه ویژه به مناطق محروم به خصوص مناطق دور افتاده کشور بود.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گهگیلویه بویراحمد گفت: کار کمیته امداد امام خمینی(ره) با انجام کار های حمایتی از جمله پرداخت مستمری ماهیانه به خانواده های مستمند شروع شد.

وی افزود: بعد از اینکه این نهاد نو پا کار های اولیش انجام گرفت موضوع توامند سازی، اشتغال، پرداخت مستمری به افراد بالای 60 سال، کمک به ایتام و ....  مورد هدف این نهاد انقلابی قرار گرفت.

 مبشری در ادامه با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در کمیته امداد بحث معیشت ها یا همان مستمری ماهیانه است که در قبل از انقلاب اسلامی چنین موضوع اصلا در کار نبود و این موضوع ثمره انقلاب اسلامی و توجه ویژه آن به افراد مستمند جامعه است.

وی گفت: در حال حاضر در  استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر 45 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که ماهیانه مستمری دریافت می کنند، همچنین تهیه جهیزیه برای زوج ها مستمند، ایتام، مسکن محرومین، تعمیرات منازل، سبدهای غذایی، بهداشت، شهریه های دانش آموزی و دانشجویی، موضوع اشتغال  و وام های اشتغال زایی به فعالیت های این نهاد انقلابی اضافه شده است. 

مبشری بیان داشت: خوشبختانه در موضوع توامند سازی که یک بخشی  موضوع آموزش است دانش آموزانی که در خانواده های مستضعف هستند را تحت پوشش خود قرار داده ایم و  در  حال حاضر نزدیک به 10 هزار دانش آموز  و نزدیک به 2 هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان کهگیلویه وبویراحمد هستند که در بین این افراد هستند کسانی که مورد حمایت کمیته امداد  قرار گفتند و امروز در بالاترین درجات علمی هستند.

وی ادامه داد: در سال 1398 تعداد 42 هزار و هفتصد فرصت شغلی در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد شد که این موضوع کمک بسزایی به اقتصاد خانواده ها  کرده است.

مبشری گفت: به صورت کلی هدف از تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توجه ویژه به نیازمندان بوده که تا الان این موضوع به خوبی انجام گرفته است.

وی در ادامه افزود: البته هدف از تاسیس نهاد های مثل کمیته امداد امام خمینی(ره)  وابسته سازی یک خانواده نیست به استثنایی افراد مسن، زنان بی سرپرست که شرایط خاص دارند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه کمیته امداد امام خمینی(ره) برای بقیه افراد اشتغال زایی است و خوش بختانه تا کنون در سطح کشور  یکی از نهاد هایی که در حوزه اشتغال زایی فعالیت بسزایی داشته  کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

مبشری در پایان اذعان داشت: بر اساس بررسی های انجام گرفته برای بالغ بر یک سوم از تحت پوششی های این نهاد اشتغالزایی انجام شده و در واقعبا این راهکار بدنبال توامند سازی  و توجه به نیاز مندان هستیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ره انقلاب اسلامی مدیرکل کمیته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در شانزدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن در دولت مردمی که بعد از ظهر امروز دوشنبه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت نقش پیشرانی صنعت مسکن در اقتصاد کشور، افزایش تولید مسکن را از مولفه‌های مهم تحقق شعار سال، یعنی رونق و جهش تولید دانست و با اشاره به آثار مثبت اجتماعی آن، بر تلاش مجاهدانه همه بخش‌های مرتبط برای افزایش تولید مسکن در سال جاری در راستای جبران عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه و همچنین رفع مشکلات موجود به ویژه تامین مالی لازم تاکید کرد.

رییس جمهور به میدان آمدن و هم‌افزایی نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کمیته امداد امام خمینی (ره) همراه با دستگاه‌های دولتی متولی امر مسکن را از جمله زمینه‌های تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته تاکنون در زمینه رفع موانع ساخت و ساز مؤید رشد و پیشرفت در هدف‌گذاری‌ها بوده است.

رییسی ساخت و تحویل ۱۴۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر از ۲۴۰ هزار واحد باقی مانده تعهدات دولت‌های قبل و همچنین واگذاری ۷۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن شهری را از جمله اقدامات قابل توجه دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در زمینه تولید مسکن برشمرد و با اشاره به اقدام بی‌سابقه ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در استان قم، بر اهمیت پیگیری در به نتیجه رسیدن کارها تاکید کرد و از همه مدیران در مرکز و استان‌ها خواست تحقق طرح نهضت ملی مسکن را تا حصول نتیجه قطعی به صورت مجدانه و مجاهدانه پیگیری کنند.

در این جلسه همچنین با حضور رییس جمهور ۷ مصوبه از جمله «تامین هزینه‌های آماده‌سازی مسکن برای متقاضیان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به صورت قرض‌الحسنه از محل صندوق ملی مسکن»، «اولویت‌دهی واگذاری زمین به متقاضیان کمیته امداد امام خمینی (ره)» و «ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه برای ساخت واحدهای کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی علاوه بر وام نهضت ملی مسکن توسط صندوق ملی مسکن» به تصویب اعضا رسید.

کد خبر 6079231 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد قزوین
  • ۸۰ مددجوی کمیته امداد قم صاحبخانه شدند
  • واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم
  • افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
  • واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد
  • واگذاری ۳۳۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه
  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد
  • واگذاری ۱۷۴۱ واحد مسکونی به مددجویان لرستان
  • میز خدمت کمیته امداد امام خمینی ره استان سمنان دایر می‌شود
  • بوشهری‌ها ۴۲ میلیارد تومان زکات و کفاره پرداخت کردند