Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه آستان قدس رضوی، محمدحسین استادآقا افزود: یکی از اصول مورد تأکید در سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، ضرورت توانمندسازی زائران و مجاوران نیازمند است که بر اساس آن، دیگر نباید فقط به توزیع بسته‌های کمک معیشتی و درمانی به نیازمندان اکتفا کرد بلکه باید با هدف توانمندسازی آنها، یک بسته خدمت طراحی شود و هر هفت مرکز تابعه بنیاد کرامت رضوی، در حوزه وظایف خود بخشی از مسوولیت این توانمندسازی را بر عهده گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این جهت‌گیری به نفع نیازمندان و در جهت رشد آنها به شمار می‌رود و علاوه بر رفع نیازهای معیشتی و درمانی نیازمندان، خدماتی از جمله اشتغال‌زایی، تحصیل، تشکیل خانواده، کمک به زوج‌های جوان، ارائه مشاوره حقوقی، ارتقای وضعیت جسمانی و تقویت نشاط جامعه مخاطب نیز در قالب بسته‌های جدید خدمت ارائه خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به سیاست‌های تعیین شده در این سند گفت: طرح زیارت اولی‌ها، زیارت محرومین و تسهیل زیارت عامه مردم در بین راه‌ها نیز از مسوولیت‌های مهمی است که باید در بنیاد کرامت رضوی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و از طریق شبکه خادمیاری، کانون‌های خدمت رضوی و مشارکت خیران و خیریه‌ها برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی به سیاست تعیین شده برای بنیاد کرامت رضوی جهت نقش آفرینی در حل مشکلات حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و افزود: آستان قدس رضوی تاکنون برای رفع مشکلات حاشیه مشهد، برنامه‌های متعددی با همکاری نهادهای مسوول اجرایی کرده است.  

استادآقا ادامه داد: از این پس نیز برای تحقق سند سیاست‌های کلان، حاشیه مشهد در اولویت برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی است و بسته‌هایی را برای توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ساکنان این مناطق ارائه خواهیم کرد.

وی گفت: سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی در موضوعات دیگری از جمله جلب مشارکت‌های مردمی برای ارائه خدمات اجتماعی بهتر و همچنین همیاری با نهادهای امدادرسان کشور در زمان بحران‌ها، سیاست‌هایی را برای این بنیاد مشخص کرده که تلاش خواهیم کرد با همراهی همه خادمان حضرت امام رضا (ع) در هفت مرکز تابعه این بنیاد، در انجام آن سربلند باشیم.

بر اساس ساختار جدید آستان قدس رضوی، معاونت خدمات اجتماعی، مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، مؤسسه موقوفه زائر، مرکز امور بانوان و خانواده، مؤسسه امور جوانان و تشکل‌های انقلابی، مرکز جامع مشاوره و موسسه تربیت بدنی، هفت مرکز زیرمجموعه بنیاد کرامت رضوی است که قرار گرفتن آنها حول یک بنیاد، بستری را برای هم‌افزایی و منسجم بودن بیشتر فعالیت‌های اجتماعی آستان قدس رضوی فراهم کرده است.

با ابلاغ سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، این بنیاد تحقّق چهار اصل را دنبال خواهد کرد که شامل ارائه خدمات اجتماعی به زائران نیازمند، مجاوران مستمند و مستضعف، تهیدستان مناطق موقوفه‌دار و مناطق هدف، همیاری با نهادهای امدادی و خدمت‌رسان در حوادث، بحران‌ها و بلایای طبیعی، توانمندسازی و افزایش نقش‌آفرینی اجتماعی جوانان، زنان و خانواده با اولویت مناطق موقوفه‌دار و هدف و جلب و سازماندهی مشارکت‌های مردمی برای ارائه مطلوب خدمات اجتماعی به جامعه هدف می‌باشد.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی محرومیت شهر مشهد اقشار حاشیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی محرومیت مشهد آستان قدس رضوی محرومیت شهر مشهد اقشار حاشیه اخبار کنکور سند سیاست های کلان بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی خدمات اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی

به گزارش خبرگزاری مهر، اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

وی افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شد که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، مؤثر واقع شود.

کریمی همچنین درباره اثربخشی موضوع گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آنها شد.

وی افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی اظهار داشت: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستاد کل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه درباره چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.

کد خبر 6086816

دیگر خبرها

  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی