Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@21:57:17 GMT

بدهی کره جنوبی به ایران چه شد؟

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۵۸۱۸

بدهی کره جنوبی به ایران چه شد؟

رویداد۲۴ ایرنا به نقل از رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی نوشت: مذاکرات برای پرداخت بدهی سئول به تهران ادامه دارد، اما اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

حسین تنهایی اظهار داشت: در حال حاضر مذاکرات برای پرداخت بدهی کره جنوبی به ایران جریان دارد و قول‌هایی نیز برای پرداخت آن داده شده است، اما تاکنون در عمل هیچ کاری انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی در خصوص دریافت برخی کالا‌ها از این کشور نیز تصریح کرد: موضوع تهاتر از مدت‌ها پیش مطرح شده بود و اکنون نیز اقلام با اولویت دارو و مواد غذایی به کره جنوبی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه کالای غیر تحریمی، مواد اولیه و تجهیزات کارخانجات از دیگر کالا‌های اعلام شده است، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم به زودی مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد.

تنهایی تاکید کرد: کره جنوبی به پرداخت بدهی خود به ایران تمایل دارد و در جلسات اخیر به دنبال تسهیل راهکار‌های پرداخت یا تهاتر است.

در هفته‌های گذشته از قول یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام شده بود تهران و سئول در حال مذاکره در مورد استفاده از پول‌های مسدود شده ایران در بانک‌های کره جنوبی برای خرید واکسن کرونا هستند.

در دی ماه نیز «چویی جونک کان» قائم‌مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی به ایران آمد و در دیدار با «سید کمال خرازی» رییس شورای راهبردی روابط خارجی ضمن تأکید بر اهمیت روابط ایران و کره جنوبی، اظهار داشت: اراده سئول بر گسترش همکاری‌ها است و از مشکلات ناخواسته تحمیل شده بر روابط دو کشور متاسف است.

به گفته وی، امیدواریم بتوان با رفع مشکلات موجود، گام‌های مؤثری در جهت توسعه پایدار روابط و همکاری‌های بین دو کشور برداشت.

بر اساس اعلام خبرگزاری یونهاپ، مجموع بدهی کره جنوبی به ایران ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کره جنوبی بدهی خارجی کره جنوبی به ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بدهی‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج چشم‌انتظار نیکوکاران

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: بیمارستان دارای بدهی است و نیاز داریم قول‌های داده شده در راستای رفع مشکلات محقق شود.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، معصومه علیزاده سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج، گفت: نیروهای توانمند و پای کاری در بیمارستان داریم و باید به نحو مطلوب و با نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها بهره برد.

علیزاده با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم، عنوان کرد: در حال حاضر به واسطه تجهیزات در بسیاری از موارد بی نیاز به اعزام بیماران شدیم.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج نگاه و دید قومیتی به ساختارها را چالش ساز دانست و ابراز داشت: شایستگی باید محور قرار گرفته و اگر برتری نیز شکل بگیرد، برحسب علم اقدام شود.

علیزاده با اشاره به برخی از مشکلات، گفت: کمبود نیرو و منابع انسانی در بیمارستان مطرح بوده و همچنین نیروهایی به عنوان خدمات یا برخی عناوین دیگر مشغول شدند که ردیف گرفته، اما در جایگاه خود قرار ندارند.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با تاکید بر اینکه باید پیگیری شده تا نگاه تخصصی به چارت‌ها عملیاتی شود، ابراز داشت: این مسئله کمک می‌کند تا بتوانیم بیمارستان را بهتر مدیریت کنیم.

علیزاده به ضعف تسویه حساب‌های بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: در بحث معوقات بیمه‌ای به ویژه در بحث تأمین اجتماعی مبالغ چشمگیری را شاهدیم که باید همکاری لازم برای تعامل بهتر و بهبود پرداخت‌ها را داشته باشیم.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج افزود: بیمارستان دارای بدهی است و نیاز داریم قول‌های داده شده در راستای رفع مشکلات محقق شود.

دیگر خبرها

  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • پرداخت بدهی‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج چشم‌انتظار نیکوکاران