Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، حبیب اسلامی علیشاه، رئیس اتحادیه نبات، آبنبات و قند ریز تهران، اظهار داشت: کرونا سبب بسته شدن حداقل نیمی از کارگاه‌های تولیدی فعال در صنف ما شده است. این تعطیلی یعنی در بخش توزیع هم همین میزان بیکاری رخ داده است.

رئیس اتحادیه نبات، آبنبات و قند ریز تهران کرونا به رسته‌های کاری مرتبط با صنف نبات، آبنبات و قند ریز اشاره کرد و گفت: یک بخش کار در حوزه ما تولیدی‌های کوچک هستند که از ۳ تا ۱۰ کارگر دارند و بخشی دیگر فعالان در حوزه توزیع هستند که کار رساندن محصولات کارگاه‌های کوچک به فروشگاه‌ها و مراکز فروش را انجام می‌دهند، البته بخش صنعتی هم هست اما این بخش خسارات کمتری نسبت به دوبخش اولی که صحبت شد، متحمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیک‌هایی که خوراک گاوها شدند

اسلامی در رابطه با شوک کرونا بر بازار صنف خود نیز گفت: بخشی از محصولات ما مانند کیک و بیسکویت دارای تاریخ مصرف حداکثر ۴۰ روز تا دو ماه هستند که تمام محصولات اینگونه ما در سه ماه ابتدایی شیوع کرونا فاسد شدند که یا معدوم شدند یا خوراک گاوها در گاوداری‌ها شدند.

وی تاکید کرد: اگر صدای صنف ما بلند نیست به دلیل این است که دیگر جانی در رمق نمانده و ازکرونا فقط زخم نخورده ایم و در حقیقت مرده ایم.

اسلامی ادامه داد: بخش مهمی از مشتریان ما بچه‌های مدرسه‌ای و دانشجویان بودند که با تعطیلی مراکز آموزشی خوراک میان وعده دانش آموزان و دانشجویان که اغلب کیک و بیسکویت بود به طور کلی مشتری خود را از دست داد و تقریباً تولیدات ما دیگر مشتری ندارد.

کارفرماها به دنبال اخراج کارگران هستند

به گفته این فعال صنفی مشکل دیگر فعالان این صنف حقوق و بیمه کارگران است که شرایط به حدی وخیم شده که اکثر کارفرماها به دنبال خطایی از کارگران هستند تا آنها را اخراج کنند. او در رابطه با بسته‌ها حمایتی هم گفت: شرایط سخت دریافت و میزان ناچیز آن مانع از دریافت کمک‌ها شده است و تقریباً در اتحادیه نباتات و ریز قندها بسته‌های حمایتی دریافت نشده اند.

اسلامی به کاهش صادرات به عنوان مشکل دیگر فعالان این بخش اشاره کرد و توضیح داد: کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان مشترهای ما بودند که به دلیل ارزان شدن ارز در چندهفته اخیر علاقه‌ای به خرید از ما ندارند.

وی در پایان از قیمت گذاری شکر گلایه کرد و گفت: آخرین ضربه را دولت در قیمت گذاری شکر بر پیکره ما وارد کرد و با افزایش قیمت شکر به ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان، تولید عملاً امکان پذیر نیست و شاید مابقی کارگاه‌ها هم به زودی تعطیل شوند.

کد خبر 5130615

منبع: مهر

کلیدواژه: کارگران ویروس کرونا بیکاری قیمت دلار ویروس کرونا وزارت راه و شهرسازی بانک مرکزی ایران بازار سهام شاخص کل بورس اقتصاد چین وزارت صنعت معدن و تجارت بورس تهران بانک مرکزی بازار سرمایه نرخ تورم اقتصاد آمریکا قیمت یورو کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است/ تغییر بازدید از برج میلاد در شب‌های قدر

مجموعه فرهنگی و گردشگری برج میلاد در روز طبیعت ۱۳ فروردین ماه همزمان با شهادت حضرت علی (ع) تعطیل است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی و امور بین الملل برج میلاد تهران اعلام کرد: بر این اساس تمامی برنامه‌های تعریف شده این مجموعه گردشگری به مناسبت نوروز و رمضان، در این روز اجرا نخواهد شد و در روز ۱۳ فروردین ماه، پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

همچنین بازدید از برج میلاد در ایام شب‌های پرفیض قدر تغییر کرده و در روزهای ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین ماه ساعت بازدید از این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۲۱ شب می‌باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است/ تغییر بازدید از برج میلاد در شب‌های قدر
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • معرفی ۱۰ سوغات لذیذ خراسان شمالی/ حسرت آبنبات هل‌دار را به جان نخرید
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • کارگاه نجاری خودکار به کمک نیروی آب + فیلم
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید