Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه ایالات متحده روز شنبه از چین خواست فشار خود را بر منطقه تایوان متوقف کند. در پاسخ به این دخالت واشنگتن در امور پکن، «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه تاکید کرد که موضع چین در مورد مساله تایوان ثابت و روشن است.

وی با بیان اینکه تنها یک چین در جهان وجود دارد و منطقه تایوان بخشی مسلم از خاک چین است، افزود: چین به دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود متعهد و مصمم به جلوگیری از «استقلال تایوان» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: علت اصلی تنش ها در تنگه تایوان این است که حزب پیشرو دموکراتیک تایوان (DPP) از به رسمیت شناختن بیانیه سال ۱۹۹۲ خودداری می کند و ضمن همکاری با نیروهای خارجی، اقدامات تحریک آمیز انجام می‌دهد.

جائو گفت: در چارچوب پایبندی به اجماع سال ۱۹۹۲ و مخالفت با «استقلال تایوان»، ما آماده گفت و گو و مشورت با هر حزب، گروه یا شخصی در تایوان در مورد روابط بین دو طرف تنگه و آینده ملت چین و رشد صلح آمیز روابط بین چین و تایوان هستیم.

این مقام چینی از واشنگتن خواست به اصل یک چین پایبند باشد و در ارتباطات رسمی به طور صحیح با مسائل مربوط به تایوان برخورد کند تا از آسیب رساندن به روابط چین و ایالات متحده جلوگیری شود.

چین همواره تایوان را جزیی از خاک خود می داند و در قالب «اصل یک چین» با برقراری هرگونه روابط سیاسی و دیپلماتیک بین تایوان با امریکا یا هر کشور دیگری مخالف است.

جائو همچنین در واکنش به اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به آبهای مورد مناقشه در دریای چین جنوبی گفت: این اقدام آمریکا که در راستای قدرت نمایی صورت گرفته است صلح منطقه را تضعیف می کند.

ارتش آمریکا تنها چند روز پس از آغاز بکار بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، یک ناوگروه را با سرپرستی ناو «تئودور روزولت» به آبهای دریای چین جنوبی اعزام کرد.

منبع: CGTN برچسب‌ها وزارت امور خارجه چین چین تایوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه چین چین تایوان وزارت امور خارجه چین چین تایوان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را به کریستف لوتوندولا آپالا بن آپالا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو تقدیم کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ماموریت خود، از (حضرت) امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ معاصر جهان نام بردو آمادگی خود را برای ارتقا و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. وی آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترکی از کارشناسان دو طرف برای بررسی سوابق پنجاه ساله روابط دو کشور و ارائه برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در آینده ابراز کرد. سفیر کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، رویکرد رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقای را خاطر نشان ساخت.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برای ارتقاء مناسبات فیمابین می‌باشد. سفیر کشورمان همچنین تصریح کرد گشایش سفارت این کشور در تهران می‌تواند اعتلای بیشتر روابط را تسهیل کند.

کد خبر 6087059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • تایوان چگونه کمک آمریکا را علیه چین به کار می‌گیرد؟