Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر نیرو گفت: خط سوم انتقال برق بین ایران و جمهوری ارمنستان در نیمه نخست سال جاری میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 «رضا اردکانیان» امروز (دوشنبه) در حاشیه دیدار با «وهان کروبیان» وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان در محل وزارت نیرو ، در جمع خبرنگاران افزود: امروز و در این دیدار موضوع تکمیل خط سوم انتقال برق بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و هرچند به دلیل شیوع گسترده کرونا کار با وقفه روبه‌رو شده بود، اما در نیمه نخست سال جاری میلادی به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با باشاره به سایر مسایل مذاکره شده با وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان،خاطرنشان‌کرد: یکی از موضوع‌ها، مساله آلودگی رود ارس است که انتظار ما جدیت بیشتر از سوی ارمنستان در این خصوص است.

اردکانیان گفت: انتظار ما این است که ارمنستان درباره رفع آلودگی‌های این رود با جدیت بیشتری عمل کند.

در ادامه «وهان کروبیان» وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان هم بر تلاش این کشور برای رفع هرچه سریعترآلودگی رود ارس تاکید کرد.

وی افزود: پیش از سفر به ایران، به منطقه رفته و از نزدیک در جریان پیشرفت اقدام‌ها قرار گرفته است و ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر این مساله به سرانجام برسد.

 در ۱۰ ماهه امسال، ایران توانست ۲۶۰ میلیون دلار صادرات به ارمنستان داشته باشد که معادل کمتر از ۳۰ درصد آن واردات از کشور ارمنستان بوده است.

ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمهوری ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، همزمان با ظهر پنجشنبه در قالب سفر استانی هیأت دولت به سمنان و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه سمنان افتتاح شد.

این خوابگاه فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.

این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متری افتتاح شد.

سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت یکی از خیران استان سمنان تأمین شده است.

رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و … چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی افزود: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.

رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

کد خبر 6081984

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • ببینید | آئین بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کلانشهر کرج با حضور وزیر کشور
  • آیین بهره برداری از ۴۰ اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور
  • آیین بهره برداری از 40 اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری