Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@13:02:54 GMT

یک مسئول عراقی: نوار مرزی با سوریه امن و باثبات است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۵۹۵۴

یک مسئول عراقی: نوار مرزی با سوریه امن و باثبات است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد المحلاوی» فرماندار شهر «القائم» در استان الأنبار امروز دوشنبه گفت که گذرگاه القائم واقع در مرز سوریه به دلیل نصب دوربین‌های حرارتی دارای دقت بالا، از امنیت و ثبات برخوردار است و هیچ گونه نفوذ عناصر داعش ثبت نشده است.

المحلاوی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که نصب دوربین‌های حرارتی کمک شایانی به رصد عملیات نفوذ عناصر داعش از خاک سوریه به مناطق غربی عراق، کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که هواپیماهای ارتش عراق نیز پروازهایی برای رصد نوار مرزی با سوریه انجام می‌دهند و علاوه بر آن نیروهای امنیتی به طور گسترده در این منطقه مستقر هستند تا با هر گونه نقض امنیتی مقابله کنند.

پیشتر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفته بود که نیروهای امنیتی با توجه به دستورات فرمانده کل با جدیت برای حفاظت از مرزها به ویژه نقاط مرزی با سوریه تلاش می‌کنند.

وی تأکید کرده بود که نیروهای امنیتی عملیات پیشگیرانه خود را بر مناطق شمال شرقی سوریه متمرکز کردند چرا که نیروهای نظامی ارتش سوریه در این مناطق حضور ندارند بلکه شماری از گروه‌های تروریستی در این مناطق استقرار دارند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: القائم مرز سوریه عراق داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه بغداد الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سفری رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شد.

این نخستین سفر رئیس جمهوری ترکیه به عراق از ۱۳ سال پیش تاکنون، محسوب می شود. اردوغان در این سفر قرار است علاوه بر دیدار با مقامات عراقی در بغداد به اربیل سفر کند و در آنجا با برخی مقامات اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفت و گو داشته باشد.

پیش از این، «هاکان فیدان» وزیرخارجه ترکیه در ارتباط با این سفر گفته بود که اردوغان قرار است با «عبداللطیف رشید» همتای عراقی خود، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار کند.

همچنین قرار است در این دیدار ۲۰ تفاهم نامه همکاری میان ترکیه و عراق به امضا برسد. گفته می شود توافق درباره ازسرگیری انتقال نفت از خط لوله بندر جیهان-کرکوک یکی از برنامه های سفر اردوغان است.

کد خبر 6085426 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک