Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@13:10:09 GMT

باند کلاهبرداری اسکیمری در مازندران متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۶۰۵۶

باند کلاهبرداری اسکیمری در مازندران متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سامع خورشاد اظهار داشت: کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در یکی از پمپ بنزین‌های سطح کشور و میوه فروشی‌های سیار و دوره گرد با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی برداری از کارت عابر آن‌ها کرده و پس از انتقال چندین باره وجوه در کارت‌های بانکی مختلف، در نهایت برای خرید طلا به یکی از طلا فروشی‌های استان‌های همسایه مراجعه و از کارت شناسایی جعلی برای معرفی خود برای خرید استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متهمان به جرم ارتکابی معترف و اظهار کردند که ۴۵۱ عدد عابر کارت شهروندان را کپی و با آنها طلا خریداری کرده اند، گفت: کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب‌های بانکی مالباختگان را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده و در حال بررسی هستند.

سرهنگ خورشاد توصیه کرد: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتماً رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمزهای بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید.

کد خبر 5130678

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری نیروی انتظامی مازندران ویروس کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا دهه فجر گرگان بوشهر کرمانشاه شیوع کرونا شیراز قوه قضاییه شهرستان کرج شهرکرد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی،‌ سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی،‌ نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

کد خبر 846725 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • باند ۵ نفره قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شد
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد