Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق کوشکی گفت: متاسفانه نظارت استصوابی کامل نیست و فقط موارد محدودی را شامل می‌شود. متاسفانه در چند دوره اخیر انتخابات مجلس نظارت استصوابی ضعیف شد و به همین دلیل افرادی به مجلس گذشته و این مجلس راه یافتند که واقعاً در حد این جایگاه مهم نیستند. به نظرم اعضای شورای نگهبان باید با حساسیتی به مراتب بیشتر کاندیداها را بررسی کنند تا دیگر شاهد رخدادهایی از این قبیل نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: محمدصادق کوشکی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، در این باره اظهار کرد: عده‌ای در حالی نظارت استصوابی را دلیل رفتار غلط نماینده مجلس در قبال سرباز وظیفه می‌دانند که اتفاقاً به نظر من اگر اعضای شورای نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها به درستی نظارت استصوابی را لحاظ می‌کردند، نه در این دوره و نه در دوره‌های قبلی شاهد رفتارهای این چنینی نبودیم.

 

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: متاسفانه نظارت استصوابی کامل نیست و فقط  موارد محدودی را شامل می‌شود. متاسفانه در چند دوره اخیر انتخابات مجلس نظارت استصوابی ضعیف شد و به همین دلیل افرادی به مجلس گذشته و این مجلس راه یافتند که واقعاً در حد این جایگاه مهم نیستند. به نظرم اعضای شورای نگهبان باید با حساسیتی به مراتب بیشتر کاندیداها را بررسی کنند تا دیگر شاهد رخدادهایی از این قبیل نباشیم.    

 

او اضافه کرد:‌ حدود ۲۰ هزار نفر به عنوان کاندیدا برای حضور در انتخابات مجلس تایید صلاحیت می‌شوند که این آمار نشان می‌دهد نظارت استصوابی باید جدی‌تر باشد و نداشتن سوءپیشینه و نداشتن سابقه عضویت در حزب رستاخیر برای تایید شدن کافی نباشد.

 

این فعال سیاسی توضیح داد: متاسفانه قانون انتخابات در ایران اشکال دارد و لازم نیست شورای نگهبان افراد را بادقت بررسی کند؛ به عنوان مثال خیلی از افرادی که به لحاظ سیاسی رفوزه شده‌اند منع قانونی برای اعلام کاندیداتوری ندارند و در حالی که افراد لایقی نیستند می‌توانند به راحتی نامزد حضور در قوه مقننه شوند.

 

محمدصادق کوشکی در پایان گفت: قانون باید انتخاب‌های مردم را بهینه کند تا بین خوب و خوب‌تر به انتخاب مطلوب برسند.

 
چکیده گفت‌وگو با محمد صادق کوشکی

 
-نظارت استصوابی کامل نیست و فقط  موارد محدودی را شامل می‌شود
-در چند دوره اخیر انتخابات مجلس نظارت استصوابی ضعیف شد
-افرادی به مجلس گذشته و این مجلس راه یافتند که واقعاً در حد این جایگاه مهم نیستند
-قانون انتخابات در ایران اشکال دارد و لازم نیست شورای نگهبان افراد را بادقت بررسی کند برچسب ها: تحلیلگر سیاسی اصولگرا ، محمدصادق کوشکی ، مجلس ، نماینده مجلس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تحلیلگر سیاسی اصولگرا محمدصادق کوشکی مجلس نماینده مجلس مجلس راه یافتند نظارت استصوابی محمدصادق کوشکی افرادی به مجلس انتخابات مجلس شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور اظهار داشت: عوامل برگزاری انتخابات در کشور روی انتخاب اعضای شعب و هیات اجرایی دقت لازم را رعایت کنند که هیچ شائبه وجود نداشته باشد.

معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وعده صادق اتفاق بی نظیری بود و هنوز زوایای این عملیات مشخص نشده است و اخیرا برخی از تحلیلگران آنها به عظمت این عملیات اعتراف می‌کنند و این عملیات با قدرت ایمان انجام گرفت و جامعه استکباری با همه تمهیدات پیش بینی کرده شکست سختی خورد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که عملیات وعده صادق را عملی کرد پشتیبانی مردم بود و با همین پشتیبانی همه مشکلات را حل می‌کنیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

هفتم خرداد شروع به کار مجلس دوازدهم اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود