Web Analytics Made Easy - Statcounter

توهین به حسن روحانی در کسوت رئیس جمهور اگر چه هیچ تاوانی ندارد اما در زمان دولت دهم و یازدهم توهین به احمدی نژاد تاوان سنگینی در پی داشت.

این روزها بحث توهین به رئیس جمهور در حالی بدون هزینه است که تا قبل از این دولت توهین کنندگان به رئیس جمهور وقت و سایر سران قوا می توانست تبعات بسیار سنگینی را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن اتفاقی که در برنامه زاویه رخ داد شاید به دلیل اینکه در سیمای جمهوری اسلامی اتفاق افتاده بود خیلی به چشم آمد اما تنها توهینی نبود که رخ می داد. شاید جدول زیر به شما کمک کند که بدانید فقط در این چند ماه چقدر به رئیس جمهور مستقر توهین شده است:

--- --- --- --- ---

البته این توهین ها با مجازاتی روبرو نشده و کسی توهین کننده ها را به دادگاه نکشانده و آنها را محاکمه نکرده است اما جالب است بدانید تا پیش از ریاست جمهوری حسن روحانی توهین به رئیس جمهور و سران قوا تاوان سنگینی به دنبال داشت. در جدول زیر می توانید برخی از این مجازات ها را ببینید:

---

این مجازات ها اما همه ماجرا نیست، رئیس سابق قوه قضائیه روز ۲۸ آذر ۸۹  می گوید:

بعضی به ما گله کردند که شما نسبت به توهین‌هایی که به رییس‌جمهور شد عمل نکردید. بنده مکرر به دادستان تهران که در همین جا از وی قدردانی می‌کنم گفتم که شما قاطعانه در این خصوص عمل کنید. در مورد این موارد نیز ورود کردیم و برخی سایت‌ها را نیز بستیم زمانی که رییس‌جمهور گفت که از حقوق خود گذشته است ما گفتیم که اگر شما بگذرید ما نمی‌گذریم. وقتی توهین به رییس‌جمهور و مقامات کشور می‌شود دادستان موظف به رسیدگی است.

البته ظاهرا فقط توهین کنندگان به رئیس جمهور مصونیت داشته اند چرا که در همین دوران دولت های یازدهم و دوازدهم هم عیسی سحرخیز و محمود صادقی، به جرم توهین به رئیس قوه قضائیه ( آقای آملی لاریجانی) محاکمه شده و از دادگاه حکم گرفته‌اند./برنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید
  • در غیاب احمدی‌نژاد
  • ایران نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • ابراهیم رئیسی به سرنوشت احمدی نژاد دچار خواهد شد؟
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد