Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نصیری فرد از برگزاری ۱۴ نشست فرهنگی در ۱۴ کشور اسلامی، با همکاری جامعه المصطفی العالمیه خبر داد و گفت: این نشست ها در کشورهای عراق، لبنان، سوریه، پاکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان و ... برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت‌الاسلام «عباس نصیری فرد» درگفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی معرفی شخصیت برجسته علمی و مذهبی مرحوم حضرت آیت‌الله‌العظمی« سید محمود حسینی شاهرودی» مرجع بزرگ جهان اسلام در قم و شاهرود گفت: این کنگره باهدف معرفی این شخصیت به جامعه و ارتقای معنویت جامعه و نیازمندی امروزی جامعه به اخلاق و سیره بزرگان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کنگره بین‌المللی آیت‌الله العظمی سید محمود شاهرودی با بیان اینکه این کنگره با گذرواژه «عالم ذوالشهادتین» برگزار می‌شود اضافه کرد: مجری این کنگره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و متصدی اجرای آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان است.

 

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه مشهد، قم و نجف، بیت آیت‌الله العظمی شاهرودی، مؤسسه دائرةالمعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل‌بیت (ع)، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه و شورای اسلامی شهر و شهرداری شاهرود در برگزار این کنگره همکاری می‌کنند.

 

حجت الاسلام نصیری فرد با تأکید بر اینکه اصل کنگره در تیرماه ۱۴۰۰ در قم برگزار می‌شود ادامه داد: با توجه به اینکه این عالم مجتهد در شاهرود به دنیا آمده است، مراسم پیش کنگره آن در اردیبهشت‌ماه در زادگاه او برگزار می‌شود.

 

دبیر کنگره بین‌المللی آیت‌الله العظمی سید محمود شاهرودی با اشاره به اینکه دو نشست علمی در حوزه علمیه نجف در جوار بارگاه مطهر وی و در مشهد مقدس برگزار می‌شوداظهار کرد: آیت‌الله العظمی حسینی شاهرود دوره مقدماتی و سطح حوزه خود را در حوزه علمیه مشهد طی کردند.

 

وی بابیان اینکه آیت‌الله العظمی شاهرودی به‌عنوان مرجع عام بیشترین مقلد را بین شیعیان داشتند، ابراز کرد: برنامه‌ریزی‌شده تا در ۱۴ کشور نشست علمی و فرهنگی در راستای معرفی این شخصیت برگزار شود.

 

حجت الاسلام نصیری فرد با اشاره به تولیدات این کنگره گفت: تمامی مکتوبات این کنگره تبدیل به لوح فشره می‌شود و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلام آن را به صورت نرم‌افزار منتشر می کند.

 

دبیر کنگره بین‌المللی آیت‌الله العظمی سید محمود شاهرودی بیان کرد: زندگینامه آیت الله العظمی حسینی شاهروی به صورت کتاب صوتی به دو زبان عربی و فارسی با همکاری مرکز تحقیقات کامپوتری علوم اسلام و معاونت صدای صدا و سیما مرکز سمنان در دست تولید است.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های در دست اقدام این کنگره گفت: چاپ آثار علمی و فرهنگی منتشر نشده آیت الله العظمی شاهرودی، تهیه و چاپ مقاله با در شش موضوع محوری این کنگره، تهیه زندگی نامه آیت‌الله شاهرودی در ۷۰۰ صفحه و کتاب صوتی، تهیه و چاپ رمان از زندگی این مرجع تقلید، نگارش دو جلد کتاب در رابطه با اخلاق و خانواده ویژه دانشجویان و طلاب و تهیه کتابی از مستندات خطی مانند توصیه نامه‌های آیت الله شاهرودی از جمله اقدامات در دست انجام است.

 

نصیری‌فرد بیان کرد: همچنین تهیه کتاب از مصاحبه‌های شاگردان در دو جلد، تهیه مستند تلویزیونی حدیث سرو در دو قسمت ۴۵ دقیقه‌ای، ۱۰ نمایشنامه رادیویی بر پایه زندگی‌نامه آیت‌الله العظمی حسینی شاهرودی، تهیه ۶۰ مطلب علمی به کوشش کمیته علمی کنگره و چاپ کتاب عکس‌نوشت از عکس‌های این چهره علمی از دیگر اقدامات در دست انجام است.

 

آیت الله العظمی حسینی شاهرودی در سال ۱۲۶۲ در قلعه آقاعبدالله از توابع شهرستان شاهرود به دنیا آمد و در ۱۴ شهریور ۱۳۵۳ به رحمت الهی رفت.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله العظمی شاهرودی آیت الله العظمی حسینی کنگره بین المللی برگزار می شود حسینی شاهرود حجت الاسلام سید محمود نصیری فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پرشور از رئیس جمهور در قدیمی‌ترین دانشگاه لاهور

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از آرامگاه اقبال لاهوری برای سخنرانی به دانشگاه جی سی شهر لاهور رفت و با استقبال رئیس و اعضای هیات علمی این دانشگاه که قدمتی ۱۶۰ ساله دارد، وارد سالن اجتماعات شد.

صدها نفر از دانشجویان، اساتید و برخی از چهره‌های علمی، فرهنگی و رسانه‌ای پاکستان همزمان با ورود رئیس جمهوری اسلامی ایران به صورت پر شور از وی استقبال کردند.

هم اکنون سخنرانی آیت‌الله رئیسی در دیدار با نخبگان علمی و فرهنگی ایالت پنجاب در دانشگاه جی سی آغاز شده است.

رئیس جمهوری و اعضای هیات عالی رتبه کشورمان صبح امروز به همراه وزیر مسکن پاکستان وارد لاهور، قلب فرهنگی پاکستان، شدند.

آیت الله رئیسی در بدو ورود مورد استقبال خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب، مهران موحد فر سرکنسول ایران در لاهور و برخی از مسوولان دولت ایالتی قرار گرفت.

رئیس جمهوری ایران صبح دیروز (دوشنبه) به دعوت طرف پاکستانی برای سفر ۳ روزه رسمی وارد اسلام‌آباد پایتخت این‌ کشور شد و با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود، محمد شهباز شریف نخست وزیر و همچنین فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • استقبال پرشور از رئیس جمهور در قدیمی‌ترین دانشگاه لاهور
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد