Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیری بر برنامه‌ریزی برای مسدود کردن رانت های ناشی از فروش خودرو به صورت قرعه کشی اشاره کرد و بیان داشت: با تدوین راهکارهای مناسب مطالبات تولید کننده و مصرف کننده خودرو برآورده شود که خودرو با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده واقعی قرار گیرد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولیدکه با موضوع بسته سیاستی جهش تولید در زنجیره صنعت خودرو برگزار شد، گفت: یکی از مصادیق جهش تولید که در سخنان رهبر معظم انقلاب به طور خاص به آن اشاره شد، موضوع جهش تولید در صنعت خودرو بود، صنعتی که نقش پیشران در راه اندازی صد‌ها بنگاه اقتصادی و صنعتی را در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اشتغال صد‌ها هزار نفر در حوزه‌های طراحی، قطعه سازی و خدمات پس از فروش، اظهار داشت: براساس گزارشات حدود ۹۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو و رشته‌های وابسته اشتغال دارند و باید تلاش کنیم تا با جهش تولید در این بخش، موجب امیدواری و ایجاد آینده‌ای روشن برای صد‌ها واحد تولیدی شویم که سهم مهمی در اشتغال و تولید کشور دارند.

وی با اشاره به برخی اشکالات در قیمت و کیفیت خودرو‌های تولیدی و موضوعاتی نظیر زیان دهی دو خودرو ساز بزرگ کشور، گفت: در کنار این مسائل، حرکت صنعت خودرو کشور رو به رشد است و اگر با دیده انصاف نگریسته شود، تولید کنندگان خودرو توانسته اند بخش زیادی از نیاز داخلی کشور را در شرایط دشوار تحریم برآورده کنند.

جهانگیری با تجلیل از قطعه سازان کشور که تعدادی از آن‌ها توانسته اند تولیداتی متنوع و منطبق با استاندارد‌های روز دنیا تولید کنند، گفت: باید برنامه ریزی ما در جهتی باشد که شرکت‌های قطعه ساز که عموماً در سال‌های اخیر و با مدیریت افراد تحصیلکرده شکل گرفته بیش از پیش تقویت شوند و به شبکه‌های جهانی متصل شوند که بطور روشن یکی از زمینه‌های مهم صادراتی کشور است.

معاون اول رییس جمهور بر برنامه‌ریزی برای مسدود کردن رانت‌های ناشی از فروش خودرو به صورت قرعه کشی اشاره کرد و بیان داشت: با تدوین راهکار‌های مناسب مطالبات تولید کننده و مصرف کننده خودرو برآورده شود که خودرو با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده واقعی قرار گیرد و تولید کننده دچار زیان هنگفت نشود و دست رانت جویان کوتاه شود.

در این جلسه که علاوه بر نمایندگان قوای مقننه و قضاییه، وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، مدیران عامل شرکت‌های ایران خودرو و سایپا نیز حضور داشتند، صالحی نیا رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گزارشی از فروش سالانه میزان تولید خودرو در سال ۱۳۹۹، تعداد شاغلان مستقیم و غیرمستقیم این صنعت و چالش‌ها و راهکار‌های مطرح برای جهش تولید در زنجیره صنعت خودرو ارایه کرد.

همچنین پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعاتی نظیر قیمت گذاری دستوری، رشد نهاده‌های تولید، کمبود نقدینگی و کاهش وابستگی و افزایش صادرات مقرر شد با تشکیل کارگروهی تا پایان بهمن ماه سال جاری بسته کامل راهکار‌های جهش تولید در زنجیره صنعت خودرو ارائه شود که در آن علاوه بر تامین نظر خودرو سازان، شورای رقابت و نهاد‌های موثر، منافع مصرف کنندگان نیز در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور فروش خودرو جهش تولید تولید کننده صنعت خودرو مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند

نشست متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار، با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی، مدیرعامل این شرکت، با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم گفت: بانک مرکزی، شرکت‌های ملی گاز و نفت در سال ۱۳۸۹ تحریم شدند. آن زمان ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز روزانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود، اما امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ساله، حجم ظرفیت تولید گاز کشور، به روزانه ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: در این بین پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است و پیچیده‌ترین فناوری، با انتقال فناوری از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به‌عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی گاز ایران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در بخش‌های مختلف صنعت ادامه داد: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پرافتخار، به‌منظور گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخ‌گویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه، چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز به انجام هم‌افزایی گسترده‌ای دارد. در راهبرد تازه شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیب نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم وارد حوزه جذب سرمایه‌ شویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

علیرضا بیات، مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در زمینه تولید گفت: سرمایه‌گذاری در همه حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعت است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی‌شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید مانند صنایع فولادی و پتروشیمی و بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

در ادامه این نشست، پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز برای سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.

گفتنی است نمایندگان شرکت‌های فولادی ازجمله شرکت ایمیدرو، گل‌گهر، توسعه آهن و فولاد، جهان فولاد، فولاد مبارکه، گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ایران و فولاد سیرجان در این نشست به ارائه پرسش‌هایی درباره این پروژه‌ها و بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیگر خبرها

  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • قارچ خودرو نخورید
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات/ فروش سیگار به صورت نخی غیرقانونی است
  • ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی