Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@03:17:42 GMT

آخرین جزئیات پرداخت بدهی کره جنوبی به ایران

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۶۳۷۴

آخرین جزئیات پرداخت بدهی کره جنوبی به ایران

به گزارش تابناک، ایرنا به نقل از رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی نوشت: حسین تنهایی اظهار داشت: در حال حاضر مذاکرات برای پرداخت بدهی کره جنوبی به ایران جریان دارد و قول هایی نیز برای پرداخت آن داده شده است، اما تاکنون در عمل هیچ کاری انجام نشده است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی در خصوص دریافت برخی کالاها از این کشور نیز تصریح کرد: موضوع تهاتر از مدت ها پیش مطرح شده بود و اکنون نیز اقلام با اولویت دارو و مواد غذایی به کره جنوبی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کالای غیر تحریمی، مواد اولیه و تجهیزات کارخانجات از دیگر کالاهای اعلام شده است، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم به زودی مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد.

تنهایی تاکید کرد: کره جنوبی به پرداخت بدهی خود به ایران تمایل دارد و در جلسات اخیر به دنبال تسهیل راهکارهای پرداخت یا تهاتر است.

 

در هفته های گذشته از قول یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام شده بود تهران و سئول در حال مذاکره در مورد استفاده از پول های مسدود شده ایران در بانک های کره جنوبی برای خرید واکسن کرونا هستند.

در دی ماه نیز «چویی جونک کان» قائم‌مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی به ایران آمد و در دیدار با «سید کمال خرازی» رییس شورای راهبردی روابط خارجی ضمن تأکید بر اهمیت روابط ایران و کره جنوبی، اظهار داشت: اراده سئول بر گسترش همکاری‌ها است و از مشکلات ناخواسته تحمیل شده بر روابط دو کشور متاسف است.

به گفته وی، امیدواریم بتوان با رفع مشکلات موجود، گام‌های مؤثری در جهت توسعه پایدار روابط و همکاری‌های بین دو کشور برداشت.

بر اساس اعلام خبرگزاری یونهاپ، مجموع بدهی کره جنوبی به ایران ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی ایران و کره جنوبی بدهی کره جنوبی سئول مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی کره جنوبی به ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد که ‏بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

به گزارش ایسنا، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار متنی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند: برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.

روابط عمومی ‎بانک مرکزی در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر نمایند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیررسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد
  • آقایان اراده کرده بودند استقلال را از آسیا حذف کنند
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • روایت فتح‌الله زاده از ورود به جهنم با دست‌های بسته
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • داوری ها به سود پرسپولیس فاجعه است | من را در استقلال وارد جهنم کردند
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی