Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیر نفت بر ضرورت همکاری شرکت‌های ایرانی و خارجی تاکید کرد و گفت: ما قاطعانه و محکم از شما حمایت می‌کنیم؛ دلتان قرص باشد.
به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ششم بهمن‌ماه) در روز پایانی بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی با سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت در زمینه توربین، پمپ و کمپرسور، الکتروموتور، پمپ درون چاهی (ESP و SPR) شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در آغاز سخنان خود با بیان اینکه این نشست برای هم‌اندیشی با سازندگان داخلی ساخت تجهیزات برگزار شده است، اظهار کرد: ما برای ساخت تجهیزاتی مانند بعضی از ماشین‌های دوار، الکتروموتورهای سنگین با دور متغییر و ثابت، پمپ‌های درون‌چاهی، کمپرسورهای سنگین فرآیندی و توربواکستندرها مشکل داریم که باید برای برطرف کردن آنها اقدام کنیم.
وزیر نفت با بیان اینکه در بخش ساخت پمپ‌ها مشکل پیچیده و حل نشده‌ای وجود ندارد و پمپ‌ها در سه شرکت پمپ‌ساز داخلی ساخته می‌شود، افزود: موضوع توربین کمپرسورهای بزرگ هم مدنظر من نیست و در این بخش نیز مشکلی خاصی وجود ندارد، اکنون بیشتر واردات ما تجهیزاتی است که که در بالا عنوان شد.
زنگنه ادامه داد: در بازدیدی که از نمایشگاه داشتم و صحبت‌هایی مطرح شده مشخص شد توانایی‌هایی در ساخت این تجهیزات وجود دارد، بنابراین ما باید تلاش کنیم که این توانایی‌ها به فعلیت برسد. همسو با این موضوع می‌توانیم از قوانین و مقرراتی که داریم برای انجام آن کمک بگیریم. منتها ریسک دوطرفه دارد؛ برای ساخت این تجهیزات بخشی را ما می‌پذیریم و بخشی از آن را هم سازندگان باید بپذیرند.
وی با بیان اینکه همه تلاشمان را برای حمایت از سازندگان داخلی به‌منظور ساخت تجهیزات عنوان شده را به کار می‌گیریم و نظام کنترل کیفیت هم برای این تجهیزات تعیین شد و استاندارد IPI هم می‌توانیم به این تجهیزات بدهیم، گفت: درهای همکاری برای شرکت‌هایی که می‌توانند همکاری کنند باز است و ما این در را روی کسی نمی‌بندیم.
وزیر نفت افزود: البته نباید برای ساخت تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت کار غیر اقتصادی انجام داد و باید در نشست‌های متعدد به تیراژهای اقتصادی رسید.
زنگنه به موضوع خرید تضمینی کالاهای مورد نیاز صنعت نفت هم اشاره کرد و گفت: هر سازنده‌ای که بتواند کالا مورد نیاز صنعت نفت را بسازد و استانداردهای آن را از انجمن نفت که متولی این موضوع است دریافت کند، خرید از آن شرکت را تضمین می‌کنیم، این شرکت‌ها می‌توانند با اتکا به این تضمین، از بانک تسهیلات هم دریافت کنند.
وی با بیان اینکه در صورت تحقق ساخت چنین کالاهای کیفی، هم‌زمان خرید خارجی آن کالاها را ممنوع خواهیم کرد و پیمانکاران موظفند از این شرکت‌ها خریداری کنند، تاکید کرد: باید ریسک دوطرفه باشد اینطور نباشد که ما پول زیادی بدهیم و بعدش کالایی مطلوبی بیرون نیاید. باید دو طرف ریسک آن را بپذیرند، بیشتر هم بحث تجهیزات دوار است.
وزیرنفت تصریح کرد: همچنین در موضوع تعمیرات و نگهداری ماشین دوار هم با هدف کاهش تصدی در شرکت‌های تابعه و بهبود بهره‌برداری از تاسیسات شیوه‌نامه‌ای با هدف حمایت از سازندگان داخلی ابلاغ کردیم که اجرایی شده است.
ثروت‌های انسانی ما را قادر ساختند در سخت‌ترین شرایط سرپا بایستیم و زندگی کنیم
زنگنه همچنین پس از شنیدن سخنان سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت با حمایت از تصمیم‌هایی مانند ورود شرکت‌های خارجی به ایران با همکاری شرکت ایرانی، اظهار کرد: یکی از دلایلی که در سال‌های اخیر در انتقال گاز مشکل نداشتیم استفاده از 150 توربین داخلی در شبکه گاز است.
وی تصریح کرد: بدانید ظرفیت‌های سازندگان ایرانی جزو ثروت‌های ملی است و مهمتر از ثروت نفت و گاز ثروت ظرفیت‌های انسانی است که به وجود آمدند. ثروت‌های انسانی ما را قادر کردند در سخت‌ترین شرایط سرپا بایستیم و زندگی کنیم.
وزیر نفت بر داشتن همکاری بین‌المللی شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی تاکید کرد و با بیان اینکه اگر همکاری بین‌المللی به درستی انجام شود سبب رشد می‌شود، اظهار کرد: شما (سازندگان داخلی) به‌هیچ وجه قانع نباشید که بازار هدفتان تنها ایران باشد به‌طور حتم باید وارد بازارهایب دیگر شوید.
زنگنه گفت: این موضوع در ذهنم وجود دارد که اگر می‌خواهیم با شرکت‌های خارجی‌ها همکاری کنیم باید از آنها بازار مطالبه کنیم، حضور در بازار دیگر یک فناوری به شمار می‌آید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازندگان داخلی ساخت تجهیزات وزیر نفت صنعت نفت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد

تین نیوز

مدیرکل روابط عمومی هما گفت: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پروازهای داخلی این شرکت به ناوگان هما افزوده شده که حسب برنامه های پیش بینی شده قبلی این شرکت بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسام قربانعلی مدیرکل روابط عمومی هما اظهار کرد: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پروازهای داخلی این شرکت به ناوگان هما افزوده شده که حسب برنامه های پیش بینی شده قبلی این شرکت بوده است.

قربانعلی اذعان کرد: با ورود این هواپیما به ناوگان هما ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ظرفیت صندلی های شرکت به ویژه در پروازهای داخلی افزوده می شود.

این هواپیما به منظور بهره گیری برای انجام پروازهای فوق العاده در مسیرهای داخلی خواهد بود و با توجه به افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی به ویژه در اردیبهشت ماه، اقدام به برقراری پروازهای فوق العاده در مسیرهای تهران به مشهد و بالعکس، تهران به شیراز و بالعکس و تهران به بندرعباس و بالعکس کردیم.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما در راستای افزایش توان خدمت رسانی در شبکه پروازی داخلی خود، توسعه ناوگان به صورت اجاره ای را به عنوان یکی از برنامه های کوتاه مدت خود در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

متقاضیان سفر با پروازهای "هما" می توانند برای خرید بلیت ضمن مراجعه به دفاتر فروش" هما" با شماره تلفن ۰۲۱۴۶۶۲۱۸۸۸ دفتر فروش تلفنی هما نسبت به خرید بلیت این پروازها اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات