Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در آستانه نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا بر موضع مشترک اروپا و آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در صفحه توییتر خود بخش‌هایی از اظهارات روز دوشنبه (امروز) خود پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد آلمانی در این بخش از سخنان خود، از مواضع «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا درباره مسائل بین‌المللی و نقطه نظرات وی درباره کشورهای اروپایی تمجید کرد.

وزیر خارجه آلمان گفت: «ما بسیار خوشحال هستیم که جو بایدن می‌خواهد ایالات متحده آمریکا را به عنوان شریک قابل اعتماد برای صلح به صحنه بین‌المللی برگرداند. این چیزی است که از ایالات متحده آمریکا انتظار می‌رود».

هایکو ماس که کشورش آلمان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی عضو توافق هسته‌ای برجام طی سال‌های اخیر بعد از خروج غیرقانونی آمریکا از این توافق، به وعده‌ها و تعهداتش عمل نکرده است، در اظهارات روز دوشنبه خود درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران ادعای بی اساسی مطرح کرد.

وزیر خارجه آلمان مدعی شد: «ما (کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا) فقط در کنار هم می‌توانیم به اهدافمان برسیم برای مثال (در هدف) ممانعت کردن از دستیابی ایران به سلاح‌های اتمی».

ادعای ماس علیه برنامه هسته‌ای ایران در حالی مطرح شده که مقام‌های ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن این برنامه تاکید داشته‌اند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بیشترین دسترسی‌ها را به مراکز هسته‌ای ایران داشته، در گزارش‌های متعدد خود هیچ اشاره‌ای به ماهیت نظامی این برنامه نداشته است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزیر خارجه آلمان هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیانوف: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از بازگشت بازرسان آژانس اتمی به کار خود در ایران خبر داد.

به گزارش فارس؛ بعد از وقفه موقت در فعالیت تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روسیه از بازگشت آن‌ها به کار خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، گفت که بعد از توقف موقت در حضور بازرسان آژانس اتمی در تأسیسات هسته‌ای ایران، آن‌ها روز سه‌شنبه به کار خود بازگشتند. اولیانوف بامداد چهارشنبه در کانال تلگرامی شخصی خود نوشت: «بازرسان آژانس اتمی که به‌دلیل تنش‌ها در منطقه به‌طور موقت از حضور در تأسیسات هسته‌ای ایران منع شده بودند، هم‌اکنون به وظایف خود در آنجا بازگشته‌اند».

پیش از این نیز «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد سه‌شنبه گفته بود که ایران روز یکشنبه تأسیسات هسته‌ای خود را «به‌دلیل ملاحظات امنیتی» بست و اجازه ورود بازرسان آژانس به آن‌ها را نداد، اما روز دوشنبه آن‌ها را به

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • اولیانوف: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران