Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از رشد 31 درصدی مجوزهای صادر شده برای فعالیت صنعتی در این منطقه از اول سال ۹۹ تا پایان 9 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش برنا، محمد مهدی برنجی، مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب اظهار کرد: تا پایان آذرماه امسال 88 مورد مجوز فعالیت صنعتی در این منطقه صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (67 مورد) رشد 31 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این مدت افزون بر ۷۹ میلیون دلار کالا توسط 202 شرکت و واحد تولیدی فعال که در چهار شهرک صنعتی طولا، فجر، کاوه و سوزا مشغول فعالیت هستند، تولید شده است.

به گفته مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم؛ این شرکت‌ها با سرمایه‌ای افزون بر ۳۴ هزار میلیارد ریال و هشت میلیون دلار مشغول فعالیت هستند.

برنجی تصریح کرد: بیش از  ۶ هزار و ۳۵۰ نیروی کار هم  در قالب شرکت‌های تولیدی فعالیت می‌کنند که بسیاری از محصولات تولیدی این شرکت‌ها به حوزه صادرات اختصاص دارد.

از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ طرح سرمایه گذاری ریالی- ارزی با ارزش بیش از ۵۵۴ میلیارد ریال و ۷۷ میلیون یورو در زمینه‌های شیلات، صنعتی، نفت و انرژی در منطقه آزاد قشم ایجاد شده است و طرح های دیگری نیز در دست اجرا هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مومنی منطقه آزاد قشم منطقه آزاد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری گفت: امسال برای تحقق شعار سال تامین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت‌های اجرایی صمت است.
رحمتی با تاکید بر افزایش ۱۲ درصدی تولید محصولات صنعتی مهم در مجموع گفت: چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر با تولید ۱۳۴هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد ۶ درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی ۲۵ درصد رشد داشته است.
فضل الله رحمتی افزود: این استان با تولید نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع چادر مشکی ۱۹ درصد رشد داشته است.
وی همچنین با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولید نخ پلی استر و ۸ درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است.
رحمتی گفت: با افزایش ۲۷ درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم ۹۲ درصد رشد داشته است.
مدیرکل صمت استان همچنین به تولد دوباره ۱۶ واحد صنعتی و معدنی راکد در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: با احیا این واحد‌های صنعتی ۳۷۵ شغل ایجاد شده است. رحمتی گفت: این طرح‌های احیاء شده در زمینه انواع پارچه پلی استر و پنبه، سیم و کابل مسی، ژنراتور، کنستانتره پروتئینی سویا، انواع کمد و قفسه فلزی، سوله و اسکلت، انواع شمش فولادی، ادوات کشاورزی، خمیر مایه، سنگ لاشه، تیرچه بلوک، بسته بندی خشکبار و خمیر مایه است.

دیگر خبرها

  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • کاغذبازی مجوزها در خط پایان
  • پیشرفت ۶۴ درصدی طرح صنعتی تولید نخ ابریشم
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد