Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:51:41 GMT

کرونا از مناطق جنوب و گرمسیری فارس می‌آید

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۶۸۱۱

کرونا از مناطق جنوب و گرمسیری فارس می‌آید

موضوع افزایش آمار بستری مبتلایان به کروناویروس در بیمارستان‌های مناطق جنوبی و گرمسیری فارس، دوشنبه در دویست و پنجاه و دومین نشست ستاد مدیریت دانشگاهی بیماری کووید ۱۹ در شیراز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این نشست، فزونی یافتن آمار بستری مبتلایان به کروناویروس در بیمارستان‌های مناطق جنوبی و گرمسیری فارس را زنگ خطر افزایش همه‌گیری این بیماری و آغاز موج چهارم آن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر عبدالرسول همتی، با تاکید بر اینکه انتظار مسوولان مجموعه سلامت از مردم، پایبندی به محدودیت‌ها و رعایت اصول بهداشتی است، گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی باعث کاهش آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ و دوری از وضعیت بحرانی استان می‌شود.

وی، با بیان اینکه اولویت مسوولان مجموعه سلامت، تامین سلامتی مردم است، از شهروندان خواست تا همگام با مجموعه سلامت در برابر موج جدید کرونا ایستادگی کنند و از ترددهای غیر ضرور به ویژه مسافرت به مناطق جنوبی و گرمسیری این استان خودداری کنند.

همتی ،با اشاره به اجرای طرح شهید حاج "قاسم سلیمانی"در فارس، افزود: این طرح با هدف مدیریت و کنترل همه‌گیری کووید ۱۹، با همکاری مردم، هماهنگی بین بخشی و با مشارکت داوطلبان سلامت و کمک نیروهای بسیج در استان فارس همزمان با سراسر کشور آغاز شد و توانست در شناسایی و مراقبت از افراد مبتلا به این بیماری تاثیر بسیاری داشته باشد.

انجام بیش از ۵۸۳ هزار تست تشخیصی کروناویروس در فارس 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین به موضوع انجام تست‌های تشخیصی کروناویروس در استان فارس به ۲ روش PCR و تست سریع پرداخت و گفت: با توجه به هماهنگی آمارها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس تصمیم ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، از این پس تنها آمار مربوط به نمونه‌گیری به روش PCR اعلام می‌شود و اختلاف آماری در این زمینه به علت حذف آمار تست‌های سریع است.

همتی، اضافه کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۵۸۳ هزار نمونه آزمایشگاهی به روش PCR، از افراد بیمار و علامت‌ دار تهیه شده است که با بررسی این نمونه‌ها، ۱۶۶ هزار و ۴۷۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

سازمان‌های بهداشت جهانی و مرکز کنترل بیماری‌های عفونی تست PCR را به‌عنوان دقیق‌ترین روش تشخیص ویروس کووید۱۹ اعلام کرده‌اند. در این روش با کمک سوآپ از حلق و یا بینی بیمار نمونه گرفته می‌شود.

وی افزود: هم اکنون ۳۹۰ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های این استان بستری هستند و ۱۰۲ بیمار نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت مراقبت قرار دارند. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین شمار بهبودیافتگان بیماری کووید۱۹ را که از ابتدای شیوع تاکنون از بیمارستان‌های فارس ترخیص شده یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند، ۱۶۲ هزار و ۲۵ نفر اعلام کرد.

همتی گفت: متاسفانه با جان باختن پنج نفر از مبتلایان به کرونا ویروس در استان فارس در روز گذشته (پنجم بهمن ماه ۹۹) شمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در فارس به سه هزار و ۱۱۶ نفر رسیده است.

او از همگان به ویژه ساکنان مناطق جنوبی استان فارس خواست با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، در کاهش آمار مبتلایان و جان باختگان این بیماری سهیم شوند.

برچسب‌ها کرونا سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت فارس پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز کرونا سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت فارس اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز مناطق جنوبی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در همین بازه زمانی ۱۳۸ مورد از اماکن عرضه مواد غذایی نیز به دلیل نواقص بهداشتی و بی توجهی در رفع این نواقص مهر و موم شدند.

هادی کرابی به افزایش ۲۳۰ درصدی پوشش بازرسی های دانشگاه در طرح سلامت نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی و پایانه های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه وظیفه نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را به انجام رساندند.

کرابی تعداد کلرسنجی های انجام شده نوروزی از آب آشامیدنی غرب خراسان رضوی را حدود هشت هزار مورد اعلام و بیان کرد: با تجهیز بازرسان بهداشت به وسایل قابل حمل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک انجام شد.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: در قالب طرح سلامت نوروزی حدود هزار و ۶۰۰ مورد اقدام قانونی علیه متخلفان بهداشتی این منطقه صورت گرفت که به تعطیلی ۱۳۸ مکان انجامید.

در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی کردند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

 
 

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • آمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسید
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد