Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر آمادگی کشورمان در ورود جدی و موثر در حوزه بازسازی مناطق آزاد شده خصوصاً در ابعاد انرژی، فنی - مهندسی، کشاورزی، مین روبی و تعمیر مساجد و اماکن تاریخی و فرهنگی تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - محمدجواد ظریف در دیدار با شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان که عهده دار مسئولیت طرف آذربایجانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور نیز است، آخرین تحولات روابط در حوزه اقتصادی و دیگر همکاری‌های مهم فی‌مابین دو کشور را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف در این دیدار با قدردانی از جایگاه ویژه آقای شاهین مصطفی‌یف و تلاش وی در تحقق همکاری‌های دو کشور بویژه با توجه به دستاورد‌های نشست اخیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی که طی هفته گذشته در تهران برگزار شد، آمادگی کشورمان در ورود جدی و موثر در حوزه بازسازی مناطق آزاد شده خصوصاً در ابعاد انرژی، فنی - مهندسی، کشاورزی، مین روبی و تعمیر مساجد و اماکن تاریخی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع کشورمان در خصوص بحران قره باغ به برنامه‌های پیش روی دولت جمهوری آذربایجان برای استفاده از ظرفیت‌های مربوط به مناطق آزاد شده در برقراری ثبات و توسعه اشاره و برخی طرح‌های اقتصادی، ترانزیتی و حمل و نقل در منطقه را تشریح کرد.

وی همچنین دستاورد‌های چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در زمینه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مین زدایی، استفاده از شرکت‌های ایرانی برای بازسازی مناطق آزاد شده، همکاری در حوزه کشاورزی، بازسازی اماکن مذهبی و فرهنگی، حمل و نقل و لجستیک، راه آهن، ساخت پل و ارائه تسهیلات برای حمل بار از مبدا کشورمان و بدون نیاز به تخلیه در گمرکات جمهوری آذربایجان، توضیحاتی ارائه کرد.

 

بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی ایران برای بازسازی مناطق آزاد شده در مرز‌های مشترک با آذربایجان

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف جمهوری آذربایجان وزارت امور خارجه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ظریف جمهوری آذربایجان وزارت امور خارجه نخست وزیر جمهوری آذربایجان بازسازی مناطق آزاد شده دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الهام علی‌اف» رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان درک مشترکی نسبت به توافق صلح دارند، هم‌اکنون آنچه باقی مانده بررسی و هماهنگی جزییات این توافق است.

الهام علی‌اف اواخر اسفند پارسال اعلام کرد که باکو بیشتر از هر زمانی به صلح با کشور همسایه یعنی ارمنستان نزدیک است. علی‌اف در آیین گشایش یازدهمین مجمع جهانی باکو با محوریت «احیای یک جهان از هم گسسته»، گفت: هم‌اینک بیشتر از هر زمانی به صلح با ارمنستان نزدیک هستیم. آذربایجان آماده ادامه مذاکرات صلح با ایروان است زیرا زمان پایان دادن به بی‌ثباتی در منطقه فرارسیده است.

مجمع جهانی باکو از سال ۲۰۱۳ برگزار می‌شود. یکی از مبتکران ایجاد این مجمع، «باشگاه / کلوپ مادرید» است که بیش از ۸۰ رییس جمهور و نخست وزیر اسبق را از ۵۶ کشور جهان گرد هم می‌آورد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه مه سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات از سر گرفته شود.

کد خبر 6086826

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟