Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@14:57:42 GMT

حمله با چاقو به اتباع روسیه در ترکیه

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۶۹۰۹

3تبعه روسیه در شهر استانبول واقع در ترکیه هدف حمله با چاقو قرار گرفتند. ناطقان: خبرگزای اسپوتنیک هم اکنون با انتشار خبری فوری از حادثه حمله با چاقو به اتباع روسیه در ترکیه خبر داد.

ادامه دارد... منبع: مهر برچسب ها: حمله با چاقو ، اتباع روسیه ، ترکیه

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حمله با چاقو اتباع روسیه ترکیه حمله با چاقو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو‌های غرب برای اوکراین؛ از شکست کامل تا از دست رفتن اراضی

 اوکراین در حال باخت در جنگ با روسیه است، اما این شکست از چند جهت قابل ملاحظه است؛ بسته کمک مالی آمریکا به کی‌یف در کنگره به بن بست خورده، مقام‌های ارشد اوکراینی هشدار‌هایی فزاینده می‌دهند، چون شکست قریب الوقوع است و اینکه ناکامی اوکراین در جنگ با روسیه ممکن است به اشکال مختلف از جمله از دست رفتن برخی از قلمرو‌های کلیدی و تحت کنترل در آمدن آنها توسط روسیه صورت بگیرد.

پایگاه خبری بیزنس اینسایدر در گزارشی می‌نویسد «در پی بلوکه‌شدن بسته کمک مالی آمریکا به مبلغ ۶۰ میلیارد دلار، نبرد اوکراین با روسیه به شدت ناامید کننده شده است. ارتش اوکراین به شدت با کاهش مهمات و توپخانه روبروست و در برخی از موضع اصلا سلاحی ندارد و این در حالی است که برای مقابله با حملات روسیه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند».

رای‌گیری کنگره برای آزادسازی بسته مورد انتظار کمک به اوکراین که روز شنبه انجام می‌شود و بارقه‌هایی از امید در میان اوکراینی‌ها شکل گرفته، اما به گفته تحلیلگران، اگر این بسته کمکی به تصویب نرسد و متحدان اروپایی‌اش نتوانند کمکی کنند، شکست اوکراین حتمی است و شاید به طرق مختلفی صورت گیرد.

شکست کامل

کارشناسان در اندیشکده مطالعه جنگ آمریکا بر این باورند که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حال پیگیری اهداف حداکثری در اوکراین است که به ادعای آنها به «اشغال کامل اوکراین و غرب» منجر می‌شود. این روند شاید در نهایت به کنترل در آمدن تمامی اوکراین توسط روسیه منجر شود.

پوتین بار‌ها در سخنرانی‌های خود، موجودیت اوکراین را منکر شده و سال گذشته میلادی به نقشه قرن هفدهم اروپا اشاره کرد تا از تئوری خود مبنی بر اینکه اوکراین یک کشور واقعی نیست، دفاع کند.

«اولکساندر دانیلیوک» مشاور ارشد و سابق وزارت دفاع اوکراین در پستی در وبلاگ «موسسه خدمات متحد سلطنتی» مدعی شد «تخریب کامل اوکراین هدف اصلی روسیه است. مشخص است که اگر اوکراین حمایت خود را از جانب غرب از دست بدهد، پوتین شاید به هدف خود در از بین بردن اوکراینی‌ها و پاک کردن اوکراین از روی نقشه اروپا برسد. با وجود تراژدی ملموس اوضاع اوکراین، پیامد‌های جدی این شکست برای غرب و به ویژه آمریکا به عنوان رهبر جهان آزاد است که کم از فاجعه نخواهد بود».

از دست رفتن اراضی

رسانه آمریکایی در ادامه نوشت برخی کارشناسان فکر می‌کنند که روسیه به دنبال یک حمله گسترده در تابستان ۲۰۲۴ است تا خطوط دفاعی اوکراین را در هم بشکند و یک شهر یا منطقه کلیدی را اوکراین را تحت کنترل خود درآورد.

«برایان اسپرلینگ» یکی از تحلیلگران اندیشکده «رَند» گفت: «مشکل اصلی این است که مشخص نیست این حمله از کجا می‌تواند انجام شود. نبود مهمات و پرسنل در اوکراین به روسیه فرصت بیشتری می‌دهد تا زمان و مکان حمله خود را در یک جبهه طولانی نبرد انتخاب کند».

در حالی‌که مشخص است اوکراین بر روی ضد حمله سال گذشته میلادی خود متمرکز بود، به روسیه اجازه داد تا استحکامات خود را برای دفاع از مواضعش ایجاد کند و برای همین، حمله روسیه می‌تواند در هر بخشی از خط مقدم ۶۲۰ مایلی این کشور با اوکراین رخ دهد.

روسیه به دنبال کنترل خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین است که تنها ۱۸ مایل با مرز روسیه فاصله دارد.

«جورج بیبه» مدیر سابق تحلیل‌های روسیه در سیا اخیرا گفته بود، روسیه به دنبال افزودن و تحکیم اهداف سرزمینی خود است. او می‌گوید «پیروزی روسیه بر اوکراین احتمالا شامل کنترل شرق رودخانه دنیپر و ایجاد "منطقه حائل" می‌شود که سرزمین تحت کنترل روسیه را از مابقی اوکراین جدا کند و همچنین ایجاد استحکامات دفاعی برای تضمین این مساله می‌شود که تقسیم اوکراین از طریق حملات جدید کی‌یف دشوار می‌شود».

اسپرلینگ در ادامه گفت: «پیروزی روسیه احتمالا به منزله شکلی از واگذاری بخش‌های بزرگی از اراضی به روسیه است، اما به نظر نمی‌رسد که کی‌یف با چنین توافقی موافق باشد».

وضعیت میدانی در جبهه شرقی اوکراین

کارزاری علیه ناتو

بیزنس اینسایدر می‌نویسد برخی از تحلیلگران در موسساتی مانند موسسه مطالعه جنگ هشدار داده‌اند که روسیه شاید از سازش با اوکراینِ شکست خورده و تضعیف شده استفاده کند و یک حمله جدید علیه اوکراین و بعد علیه متحدانش در غرب انجام دهد.

سایر تحلیلگران تردید دارند و معتقدند که ارتش روسیه با توجه متحمل‌شدن یکسری خسارت‌ها در این جنگ در موقعیتی نخواهد بود که یک حمله جدید گسترده انجام دهد.

اما به عقیده «جورج بیبه» مدیر سابق تحلیل‌های روسیه در سیا، حتی اگر کمک آمریکا آزاد شود، به قدری نخواهد بود که اوکراین را قادر سازد تا نیرو‌های روس را عقب بکشد.

این بدان معناست که اوکراین در هر سناریویی باید یا به صورت رسمی یا غیررسمی، قلمروی خود را واگذارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • ببینید | حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی «خارکی یف»
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • (ویدئو) حمله هواپیمای سوخو-۳۴ روسیه به مواضع نیروهای اوکراین
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • نطق‌شنیدنی در مجلس‌ترکیه درباره حمله ایران به اسرائیل
  • نطق شنیدنی در مجلس ترکیه درباره حمله ایران به اسرائیل
  • سناریو‌های غرب برای اوکراین؛ از شکست کامل تا از دست رفتن اراضی