Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این شرکت داروسازی روز دوشنبه اعلام کرد به جای ادامه این کار بر بررسی دو درمان بالقوه برای کروناویروس متمرکز خواهد شد تا آنها را برای تایید به نزد سازمان‌ و غذا و داروی آمریکا بفرستد.

مرک گفت واکسن‌های بالقوه‌اش به خوبی بوسیله افراد تحمل شده بود، اما نسبت به واکسن‌های دیگر واکنش ایمنی پایینی ایجاد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت مرک دیرتر از شرکت‌های رقیب اصلی‌اش وارد مسابقه برای ساخت واکسن‌های کرونا شده بود.

 مرک در پاییز گذشته گفته بود پژوهش مرحله اول واکسن‌های بالقوه‌اش که فقط نیاز به تزریق یک دوز دارند، را شروع کرده است. واکسن‌های ساخته‌شده بوسیله فایزر و مدرنا در آن هنگام پژوهش‌های مرحله نهایی واکسن‌هایشان را انجام می دادند.

سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه مصرف اضطراری هر دو واکسن فایزر و مدرنا را در اواخر سال میلادی قبل صادر کرد. هر دوی این واکسن‌ها برای تاثیربخش باید در دوز به فاصله سه تا چهار هفته تزریق شوند.

پنج واکسن بالقوه دیگر برای کرونا در آمریکا به آزمایش مرحله انتهایی، مرحله نهایی پیش از تقاضا برای تایید رسیده‌اند. انتظار می‌رود نتایج یک واکسن بالقوه تک‌دوزی برای کرونا ساخت شرکت جانسون‌اندجانسون به زودی منتشر شود.

جانسون اند جانسون آزمایش مرحله آخر واکسن کرونای خود را آغاز کرد

دولت آمریکا ۳۵۶ میلیون دلار برای تولید مسیر سریع یکی از درمان‌های بالقوه کرونا ساخت شرکت مرک بر اساس «برنامه عملیات بسیار سریع» (برنامه‌ای برای تسریع ساخت واکسن‌ها و داروهای کرونا) پرداخته است.

این درمان که MK-7110 نامیده می‌شود، بالقوه می‌توان اثرات آسیب‌رسان ناشی از پاسخ بیش از حد شدید دستگاه ایمنی به کروناویروس را به حداقل برساند. این پاسخ ایمنی نابه‌جا درمان بیماران کرونا را با مشکل روبرو می‌کند.

کد خبر 581200 برچسب‌ها كروناويروس واکسن دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس

مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن های پلی ساکاریدی و ایمپلنت های ارتوپدی با حضور معاون اول و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

یکی از این شرکت‌ها، شرکت رهپویان فناور صادق است که در سال ۱۳۹۸ با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد. فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری می‌باشد.

در مرکز تحقیقات این شرکت که عصر سه شنبه مورد بهره برداری قرار گرفت، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در شرکت رهپویان فناور صادق از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در راستای حمایت از استارتاپ‌های حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن