Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  در بخش ورق سرد فولادی نیز این مشکل وجود دارد و برای جبران ناترازی عرضه داخلی با تقاضا، ماهانه تا ۵۰ هزار تن برآورد برای واردات است. بررسی دلایل کمبود عرضه ورق در بازار، گویای کاهش واردات ورق گرم و سرد است.

واردات ۱.۳ میلیون تنی ورق سرد

پیشینه وضعیت واردات نشان می دهد میزان واردات ورق سرد در سال ۱۳۹۵ از سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کلید خورد و امروز با وجود تولید نزدیک به ۳۰ میلیون تن فولاد، در ۹ ماهه امسال ۱۶۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ هزار تن واردات انجام شده که نسبت به نیاز، گویای جهش قیمت های داخلی است.

آمارهای مورد بررسی در زمینه ورق سرد نشان می دهد در سه سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب یک میلیون و ۳۰۵.۲ هزار تن، ۹۳۷.۷ هزار تن و ۴۲۴.۹ هزار تن واردات انجام شده که روند نزولی را نشان می دهد و در سال گذشته و ۹ ماهه هم به ترتیب ۱۵۹.۸ و ۱۶۸.۷ هزار تن ورق سرد به کشورمان وارد شد.

مجموع واردات ورق سرد در دوره مزبور رقم دو میلیون و ۹۹۶ هزار تن را نشان می‌دهد.

۱.۲ میلیون تن واردات ورق گرم

آمارهای مورد بررسی نشان می دهد سال ۹۵ میزان واردات ورق گرم بالغ بر یک میلیون و ۲۰۹.۸ هزار تن بود و در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۹۰۳.۴ هزار تن و ۱۸۸.۹ هزار تن ثبت شد.

ضمن اینکه سال ۹۸ رقم ۶۹.۷ هزار تن واردات ورق گرم انجام شد، اما در ۹ ماهه امسال (منتهی به آذر) به رقم ۲۴۰ هزار تن افزایش یافت.

دوره سال‌های ۹۵ تا ۹ ماهه ۹۹ در مجموع دو میلیون و ۶۱۲ هزار تن ورق گرم وارد کشور شده است.

فروش ورق فولادی بالاتر از نرخ های جهانی

عملکرد فروش ورق فولادی گرم و سرد در بورس کالای ایران نشان از کشف قیمت های بالاتر از جهانی هم با دلار آزاد و هم نیمایی دارد. بررسی ها نشان می دهد که انگیزه خریداران به ارایه پیشنهاد قیمت بالا، کسری شدید انواع ورق در بازار را به دنبال دارد.

واردات ۱.۱ میلیون تنی ورق پوشش‌دار

مجموع آمار مربوط به ورق پوشش‌دار در دوره مزبور حاکی از واردات یک میلیون و ۱۴۶ هزار تن است که بیشترین میزان در سال ۹۶ با رقم ۳۲۵.۸ هزار تن و کمترین در دوره ۹ ماهه امسال ۱۴۱.۲ هزار تن است.

تقاضای مصرف ورق فولادی و ضرورت واردات

بررسی ها نشان می دهد که با وجود امکان رشد تولید ورق داخلی، نیاز واحد های صنعتی و تولیدی تامین نمی شود و قیمت های بورس کالا و بازار آزاد هم گویای آن است که بخشی از کسری موجود ورق فولادی باید همانند گذشته از محل واردات تامین شود.

آمار مصرف ظاهری انواع ورق فولادی

مصرف ظاهری ورق گرم در دوره ۹ ماهه امسال بنابر جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران رقم ۶ میلیون و ۴۸۳ هزار تن را نشان می دهد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته که پنج میلیون و ۸۹۹ هزار تن بود، افزایش ۱۰ درصدی دارد.

همچنین مصرف ظاهری ورق سرد نیز در ۹ ماهه امسال برابر با دو میلیون و ۱۸۵ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که یک میلیون و ۹۷۶ هزار تن بود، افزایش ۱۱ درصدی را ثبت کرد.

علاوه براین مصرف ظاهری ورق پوششدار نیز در دوره فروردین تا آذر امسال به رقم یک میلیون و ۳۱۲ هزار تن رسید و در مقایسه با ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته که یک میلیون و ۲۸۶ هزار تن بود، رشد دو درصدی را نشان می دهد.

 ایران دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و پیش بینی شده امسال مجموع تولید به بیش از ۳۰ میلیون تن برسد، ضمن اینکه براساس افق چشم انداز ۱۴۰۴ میزان ظرفیت تولید رقم ۵۵ میلیون تن هدف گذاری شده است.  

پربیننده ترین رییس جدید سازمان خصوصی‌سازی منصوب شد ۸۰شرکت بورسی مجوز پذیرش سهام و یا انتشار اوراق گرفتند نابسامانی تولید با تعدد سامانه‌ها/ سامانه بهین یاب باری بر دوش تولیدکننده بانک دی آماده همکاری بیشتر با ذوب آهن اصفهان چه عواملی در رشد ۵.۴درصدی صنعت موثر بود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فولاد ورق فولادی واردات ورق گرم نشان می دهد ۹ ماهه امسال هزار تن یک میلیون مصرف ظاهری ورق فولادی ۷ هزار تن تن واردات میلیون تن ورق سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ۵ فولادی به اردوی تیم فوتبال جوانان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، «حسین عبدی» سرمربی تیم جوانان ایران، برای اردوی پیش‌رو نام ۲۱ بازیکن را اعلام کرد و قرار است از روز ۲ اردیبهشت اردوی این تیم را برگزار کند.

محمد عسکری، علی حسنی، ابوالفضل موردی، عرفان درویش‌عالی و ضرغام سعداوی بازیکنانی هستند که مدتی است به عضویت تیم بزرگسالان فولاد در آمدند و بعضی از آنها جزو نفرات تأثیرگذار تیم فولاد خوزستان هستند.

فولادی‌ها اگرچه در رقابت‌های لیگ برتر روزهای سختی را سپری می‌کنند اما در امر جوان‌گرایی و توجه به استعدادها بسیار خوب ظاهر شده‌اند.

اینکه پنج بازیکن فولاد در لیست ۲۱ نفره تیم ملی جوانان ایران قرار گرفته‌اند، بی‌شک اتفاق خوبی برای آینده این باشگاه پرطرفدار محسوب می‌شود و می‌توان در آینده شاهد درخشش بیشتر این نفرات در تیم باشگاهی‌شان بود.

کد خبر 6083806

دیگر خبرها

  • تمجید فیلسوف اهل‌سنت از سیلی ایران به اسرائیل
  • مارتینز اخراج شد، چون ۲۰ روز فولاد را تعطیل کرد!
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران
  • بازتاب جهانی عملیات وعده صادق نشان از اقتدار ایران دارد
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!
  • دعوت ۵ فولادی به اردوی تیم فوتبال جوانان کشور