Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد در حالی که پایین آمدن قیمت انرژی به‌دلیل بحران ویروس کرونا سبب کاهش هزینه‌ها در سال گذشته میلادی شد، شرکت‌های عمده نفت و گاز عملیات اکتشافی برای یافتن منابع جدید سوخت‌های فسیلی را به‌شدت کاهش دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس داده‌های شرکت مشاوره ریستاد انرژی، دریافت مجوز تازه اکتشاف در خشکی و دریا برای پنج غول بزرگ انرژی غربی به کمترین مقدار در پنج سال گذشته رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالزور شنگا، تحلیلگر ریستاد انرژی در این باره گفت: تعداد مجوزهای اکتشاف در سال گذشته میلادی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یافت، این در حالی است که شرکت‌هایی از جمله اکسون موبیل، انگلیسی - هلندی شل و توتال فرانسه نیز هزینه‌های خود را کاهش دادند.

از میان پنج شرکت عمده نفتی، بی‌پی بیشترین کاهش تحصیل اراضی جدید در سال ۲۰۲۰ را داشت.

برنارد لونی که در ماه فوریه مدیرعامل بی‌پی شد، راهبرد جدید این شرکت برای کاهش ۴۰ درصدی تولید نفت یا روزانه یک میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۰ را ترسیم کرد. این شرکت در ماه‌های اخیر به سرعت گروه اکتشافی خود را کاهش داد.

تحصیل اراضی اکتشافی به معنای کشف نفت و گاز در شرکت‌هاست، اگر منابع جدید در حجم کافی کشف شود، شرکت‌ها باید درباره توسعه آنها تصمیم بگیرند. این مسئله فرآیندی پرهزینه است که سال‌ها به طول می‌انجامد.

به گفته تحلیلگران، کاهش فعالیت اکتشافی می‌تواند سبب شکاف عرضه در نیمه دوم این دهه شود.

پربیننده ترین چه کسانی به جای سهمیه بنزین، پول می‌گیرند؟ نفتکش ایرانی توسط اندونزی توقیف شد خانوارهای بدون خودرو یارانه بنزین می‌گیرند اقتصاد ایران در گذار از بحران (قسمت یازدهم)/ بازار متشکل انرژی جایگزین یارانه ظالمانه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تحریم‌ها را بی‌اثر کرد/ افزایش ۴برابری صادرات فرآورده‌های نفتی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت غول نفتی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از عملیات ایران علیه اسرائیل، مذاکرات بین اسرائیل و حماس متوقف شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، این شبکه تلویزیونی به یک دیپلمات ارشد یک کشور عربی معرفی نشده استناد کرده که از جریان مذاکرات، اطلاعات دست اول دارد.

در خبر منتشره از سوی این شبکه تلویزیونی آمده است:"در حال حاضر، مذاکرات درباره آتش بس و آزادی گروگان های اسرائیلی از سوی جنبش حماس "تقریباً متوقف شده است".

خاطرنشان می شود که این دیپلمات هیچ کس را مقصر ندانست و خاطرنشان کرد که مذاکرات به بن بست رسیده است زیرا تنش ها با ایران پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق د درجه اول اهمیت قرار گرفته است.

پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل و آغاز موشک باران اسرائیل از سوی فلسطینیان، اوضاع در خاورمیانه به شدت رو به وخامت گرائیده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس اعلام کرده است.

صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از حملات موشکی گسترده، رزمندگان حماس به مناطق مرزی جنوب کشور یهودیان نفوذ کردند.

کد خبر 845248 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • پس از عملیات ایران علیه اسرائیل، مذاکرات بین اسرائیل و حماس متوقف شده است
  • ایتالیا از اسرائیل خواست تا عملیات نظامی خود در غزه را متوقف کند
  • تبلیغ کولر گازی متوقف نشده است
  • کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • کاهش نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • تعلیق پرواز‌ها به مقصد رژیم صهیونیستی
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد