Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه در تشریح رایزنی‌هایش با مقامات جمهوری آذربایجان ملاقاتش باالهام علی اف را بسیار مهم و مفید خواند و گفت: درباره ابتکار منطقه‌ای و روش‌های همکاری در حوزه‌های مختلف بحث و تبادل نظر شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (دوشنبه) ششم بهمن ماه در جمع خبرنگاران در باکو در تشریح ملاقات‌هایش با مقامات جمهوری آذربایجان عنوان کرد: سفر بسیار خوبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این سفر را شروع یک سفر منطقه‌ای در حوزه ققفاز برای بحث درباره روش‌های تقویت ثبات و صلح در این منطقه و همچنین بحث‌های دوجانبه خواند.

وی افزود: در ماه‌های گذشته با جمهوری آذربایجان در حوزه دوجانبه همکاری‌های خیلی خوبی داشتیم و برای حل و فصل مشکل منطقه‌ای نیز تلاش‌هایی شد و سفر آقای عراقچی (معاون سیاسی وزیر خارجه) به جمهوری آذربایجان را داشتیم.

ظریف با بیان اینکه امروز هر دو حوزه را در دیدار با مقامات این کشور پیگیری کردیم، خاطرنشان کرد: ملاقات با آقای الهام علی‌اف بسیار مهم و مفید بود، هم در مورد ابتکار منطقه‌ای و روش‌های همکاری در حوزه‌های مختلف به صورت چندجانبه در منطقه از ترانزیت تا همکاری‌های دیگر در حوزه منطقه‌ای، انرژی با همکاری‌ همه کشورها که بتواند صلح و ثبات را در منطقه تقویت کند و همین طور در خصوص همکاری‌های دوجانبه.

لازم به ذکر است ظریف در دیدار با علی‌اف با استقبال از طرح پیشنهادی رئیس جمهور آذربایجان تحت عنوان ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای ۶ جانبه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک و همکاری در همه زمینه هایی که به برقراری صلح،  ثبات و آرامش در منطقه کمک کند را اعلام کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با توجه به تصمیم‌هایی خوبی که در جلسه هفته گذشته کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران اتخاذ شد و همچنین صحبت‌های بسیار خوبی که امروز درباره همکاری دوجانبه شد، مخصوصا در حوزه بازسازی مناطق آزاد شده، امیدوارم بتوانیم در این زمینه در جهت منافع دو کشور با یکدیگر همکاری کنیم.

ظریف با اشاره به مقاصد بعدی این سفر عنوان کرد: در مورد همکاری‌های چند جانبه امیدوارم در بقیه این سفر این امکان فراهم شود که با بقیه مسؤولان کشورهای دیگر روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه در مورد زمینه‌های همکاری شش جانبه و همکاری‌های دیگر صحبت کنیم و ان‌شاءالله به نتیجه برسیم.

گفتنی است که این نخستین سفر ظریف به جمهوری آذربایجان پس از درگیری اخیر بین این کشور و ارمنستان است. البته سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در اوایل آبان ماه در سفری به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل مناقشه قره باغ را در اختیار مقامات این کشور قرار داد.

ظریف قرار بود آذر ماه به باکو و مسکو سفر کند که به خاطر شرکت در جلسات مربوط به بودجه در هیأت دولت به تعویق افتاد. پس از آن نیز وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به تهران آمد و با ظریف و دیگر مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این مدت نیز معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان دو سفر به ایران داشت که در آخرین سفر نیز چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران برگزار شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 محمدجواد ظریف الهام علی اف جمهوری آذربایجان سفر ظریف به آذربایجان سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جمهوری آذربایجان منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد

نخست وزیر ارمنستان گفت: ایروان قصدی برای بازگشت نظامی به منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه ای با بیان اینکه ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد، گفت: ارمنستان هیچ جاه طلبی فراتر از مرزهای شناخته شده بین المللی خود ندارد.

پاشینیان گفت: ما صداقت خود را در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در روند تحدید حدود نشان داده ایم. ما متذکر شدیم که دولت ارمنستان آماده است اقداماتی را در چارچوب اختیارات خود انجام دهد تا به مردم اجازه دهد در روستاهای آذربایجان زندگی کنند. به ویژه در چهار روستایی که اکنون در آن زندگی نمی کنند. 

وی ادامه داد: ما همچنین اعلام می کنیم که در نتیجه این روند، زندگی راحت و امن در روستاهای ارمنی - باغانیس، ووسکپار، گیرانتس، برکابر - باید به همان اندازه امکان پذیر باشد.

هفته گذشته بین کمیته های تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان تصویب شد که 4 روستا از ارمنستان به جمهوری آذربایجان منتقل شود. همچنین اولین سنگ تعیین حدود بین دو کشور نیز نصب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی