Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مطبوعات ایتالیایی اعلام کردند جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا با هدف تشکیل دولت جدید با حمایت اکثریت بیشتر پارلمان، استعفا می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مطبوعات ایتالیایی دوشنبه گزارش دادند جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا با هدف تشکیل دولت جدید با حمایت اکثریت بیشتر پارلمان، استعفا می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه‌های مهم محلی به نقل از جوزپه کونته اعلام کردند: من توافق نامه‌ای می‌خواهم که تا پایان مجلس قانونگذاری (در سال 2023، یادداشت سردبیر) چشم اندازی برای دولت باشد.
جوزپه کونته، که فردی دانشگاهی بدون گرایش سیاسی خاص، اما نزدیک به جنبش پنج ستاره (M5S) است، از ژوئن 2018 رهبری دو دولت ایتالیا را بر عهده داشته است؛ که اولین دولت وی نتیجه اتحاد بین جنبش و لیگ ضد مهاجرتی ماتئو سالوینی بود. دولت دوم وی نیز در سپتامبر 2019 تشکیل شد که حاصل اتحاد بین جنبش پنج ستاره و حزب دموکرات چپ میانه و چند تشکیلات کوچک میانه رو بود.
خروج حزب ویوا ایتالیا ماتئو رنتسی در 13 ژانویه موجب ایجاد بحران سیاسی در ایتالیا شد.
جوزپه کونته هفته گذشته موفق شد اعتماد مجلس نمایندگان و مجلس سنا را به خود جلب کند، و این به قیمت رای ممتنع از نمایندگان منتخب ویوا ایتالیا و تجمع چند نفر از افراد مستقل بود، اما موقعیت وی همچنان شکننده است.
در پایان این آرا، رئیس شورا از نمایندگان میانه رو و مستقل که به ائتلاف وی تعلق ندارند، خواست تا با دولت اقلیت خود متحد شوند، اما تعداد کمی از آن‌ها تاکنون به این تماس پاسخ داده اند..

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نخست وزیر ایتالیا جوزپه کونته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم صبح امروز به پاکستان رفت، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به زبان فارسی خوش آمد کرد و در ادامه گفت: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین‌بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. چشم ما روشن و دل ما شاد. خیلی خوب.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»