Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ، سعید توانا رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست رشتخوار گفت: متخلفین که متوجه حضور محیط بانان شده بودند در ابتدا یک قبضه اسلحه دو لول شکاری، یک قبضه اسلحه تک لول، یک قبضه اسلحه دست ساز و لاشه‌های پرندگان را در جا‌های مختلف مخفی کرده بودند، اما با هوشیاری ماموران خودروی آنان متوقف و پس از ساعت‌ها کاوش منطقه و ردزنی ادوات و لاشه‌ها کشف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: متهمان با تشکیل پرونده قضایی به دادگستری شهرستان معرفی شدند.


انتهای پیام/ا. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست شکار غیرمجاز حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لطفا طبیعت را جارو نکنید!

به گزارش همشهری آنلاین، بین این آدم‌ها البته هستند کسانی که سبد و چاقو به ‌دست وارد طبیعت می‌شوند تا دست خالی به خانه برنگردند و سبزی خوردن چند روزشان، گیاهان دارویی چند ماهشان و گل‌های سر طاقچه‌شان را هم تهیه کرده باشند؛ بدون اینکه بدانند این کار راه و رسم خودش را دارد.

اصولا آنهایی که به چیدن گیاهان از دل طبیعت علاقه دارند باید بدانند که اولا هر گیاهی را نمی‌توانند بچینند و دوم اینکه آن دسته از گیاهانی که قابل چیدن هستند را هم باید با اصول خاصی بچینند تا به طبیعت خسارتی وارد نشود.

گیاهان بذری باید بعد از بذرپاشی و گیاهان پیازی باید بدون پیاز و ریشه و از ساقه چیده شوند و همه این گیاهان باید به‌ صورت شلخته چیده شوند تا برای سال‌های بعد هم امکان رویش مجدد این نباتات وجود داشته باشد یا اینکه چیدن گیاهانی مثل گل‌های لاله واژگون ممنوع است و گیاهانی مثل سقز، مجاز مشروط و گیاهان فصلی خودرو، مجاز با نظارت هستند.

اما با وجود این اصول که از سوی سازمان محیط‌زیست و منابع طبیعی همواره در حال گوشزد شدن است، خیلی‌ها بدون رعایت کردن این موارد، هر چیزی را که خوششان بیاید از ریشه در می‌آورند و با خودشان به خانه می‌برند.

این برداشت غیراصولی گیاهان توسط مردم باعث شده از دامنه پراکنش و تراکم این گیاهان سال به سال کاسته شود و این افراد با برداشت انبوه، بی‌رویه و غیراصولی موجب خسران به طبیعت و نسل‌های آینده شده‌اند؛ به همین دلیل برخی از رویشگاه‌های طبیعی مثل دشت لاله کوهرنگ که یکی از مشهورترین دشت‌های لاله در کشور و یکی آثار طبیعی ملی به شمار می‌رود، برای ورود گردشگران ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: تاراج آنلاین خاک جزیره هرمز تهران سبزتر می شود | ساخت ۱۰ بوستان روستایی در استان تهران کلید خورد

مساحت این دشت از ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار طی چند سال گذشته به ۴۰۰ هکتار کاهش یافته و کاهش چشمگیر مساحت این دشت و کاهش تعداد گل‌های موجود و خطر انقراض این گل‌ها، مسئولان را ملزم کرد تا ورود گردشگران و مسافران به این دشت را ممنوع اعلام کنند.

خلاصه کلام اینکه حواستان به طبیعت و محیط‌زیست باشد و توصیه ما مثل مجری‌های تلویزیون این است که با گیاهان مهربان باشید و به جای درو کردن، فقط آنهایی را که مجاز هستند، بچینید تا این طبیعت برای فرزندانمان هم باقی بماند.

کد خبر 846747 برچسب‌ها سفر - گردشگری خبر مهم گیاهان و درختان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • ۴۷ خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • دستگیری ۳ سارق سابقه در گرمسار/ ۵۰ قبضه چاقو و قمه کشف شد
  • یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سراوان
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در اصفهان