Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@06:23:53 GMT

شبهات موجود درباره انقلاب اسلامی از بین برود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۷۳۹۴

شبهات موجود درباره انقلاب اسلامی از بین برود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف اله دژکام امروز در نشست گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: آنچه که ما در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پس از گذشت بیش از چهار دهه باید آن را به خوبی برای نسل جوان و افکار عمومی چه در سطح داخل و چه در سطح بین المللی تشریح کنیم، دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون است و اینکه انقلاب اسلامی تا چه میزان ملت ما و بلکه جهان اسلام و ملت های مستضعف را به پیش برده و در تحقق اهدافش موفق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز گفت: دشمنان انقلاب، امروز بیش از هر زمان دیگری در تلاش هستند تا این تفکر را به جوانان نسل چهارم انقلاب القا کنند که طی چهار دهه از انقلاب هیچ اقدامی صورت نگرفته، این در حالی است که اقدامات تأثیرگذاری در عرصه ملی و جهانی توسط انقلاب انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه انتقاد نسبت به مسائل گوناگون در نظام جمهوری اسلامی ایران موضوعی پذیرفته شده و معقول است، تاکید کرد: این نیز یکی از مزایای انقلاب ما است اما این نکته باید مدنظر قرار گیرد که انتقادات خارج از انصاف و مروت نباشد که نظام جمهوری اسلامی و مردم متضرر شوند.

آیت الله دژکام ادامه داد: تغییرات و تفکر انقلاب ما موجب شده تا امروز بسیاری از کشورهای جهان از تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بهره برداری کنند چراکه جهان معاصر بدون انقلاب اسلامی ایران، قطعا سرنوشت دیگری داشت و به مسیر دیگری می رفت.

وی افزود: شما تنها به وضعیت بین المللی ابرقدرتی مانند آمریکا نگاه کنید که در طی این چهار دهه گذشته و به ویژه طی سالهای اخیر، دچار چه تغییرات شگرفی شده و تا چه میزان نفوذ، سلطه گری و خوی استکباری آن به مدد انقلاب اسلامی مهار شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: دستگاه‌های اجرایی و تبلیغی ما باید به گونه‌ای فعالیت کنند که اینک، شبهات موجود درخصوص انقلاب اسلامی برای جوانان از بین رفته و دستاوردهای انقلاب در سطح جامعه به درستی برای مردم تشریح شود.

وی اظهار داشت: انتظار جدی ما این است که پیوست فرهنگی در تمامی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد اما ذکر این نکته نیز قابل اهمیت است که کیفیت فعالیت‌های فرهنگی باید بر کمیت آن فزونی یابد و اگر قرار بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح استان است، برنامه‌ها به گونه‌ای بوده که کیفیت آنان قابل توجه و قابل دفاع باشد.

 بالنده و مقتدر بودن انقلاب اسلامی یکی از محورهای اصلی دهه فجر

در ادامه این نشست،  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز محورهای برنامه های ایام الله دهه فجر را برشمرد و اظهار داشت: بالنده و مقتدر بودن انقلاب اسلامی یکی از مهمترین محورهای این ایام است.

حجت‌الاسلام محد رضایی گفت: باید این مسأله را برای جامعه تبیین کنیم که امروز به رغم همه مشکلات، تحریم ها و دشمنی ها، انقلاب ما بالنده تر و مقتدر تر از همیشه رو به جلو در حال حرکت است.

وی با اشاره به عدالت، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، این موضوعات را از ملزومات جامعه امروز دانست و افزود: دلیل تأکید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بر این مباحث، نیاز هر جامعه و به‌خصوص جامعه امروز ایران به این مسائل است.

رضایی با اشاره به اهمیت خودباوری و ایجاد امید و نشاط در جامعه، اذعان داشت: ما باید باور کنیم که می توانیم روی پای خودمان بایستیم و بدون متکی بودن به غرب به ویژه کشوری مثل آمریکا مشکلات خود را حل کنیم.

حجت الاسلام رضایی گفت: نکته ای که کارگروه های دهه فجر می توانند روی آن کار کنند، امید دهی و تبدیل جامعه به جامعه ای با نشاط است چرا که جامعه ای خمود نمی تواند خود باور باشد و به جایی برسد که باور کند میتواند مسائل گوناگون جامعه و کشور را اداره و حل و فصل نماید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به کرامت انسانی و وحدت و یکپارچگی جامعه، توجه به این مسائل را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: در بحث دهه فجر نباید به گرایش های فکری و مسائل جناحی دامن بزنیم و باید همه مردم را انقلابی و صاحب انقلاب بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی با تأکید بر ایجاد نشاط و امید در برنامه های ایام الله دهه فجر و به‌خصوص روز ۲۲ بهمن اذعان داشت: برخی افراد فکر می کنند اسلام با شادی و نشاط مشکلی دارد که بعضاً عملکرد ماهم این موضوع را تشدید نموده اما واقعیت این است که دین طرفدار جشن و شادی در چهارچوب مسائل شرعی و دینی بوده و هست و نگاه ما به ۲۲ بهمن، نگاه به روز جشن انقلاب است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، مراسم ۱۲ بهمن، آغاز دهه مبارک فجر و ورود قهرمانانه امام خمینی(ره) به ایران، تجلیل از خانواده شهدا و گلباران قبور شهدا، تجلیل از پیشکسوتان انقلاب و نور افشانی شب ۲۲ بهمن را از برنامه های کلان ایام الله دهه فجر بر شمرد و تصریح کرد: در 22 بهمن وضعیت راهپیمایی، تجمع، راهپیمایی نمادین یا خودرویی و موتوری و سایر موارد در حال بررسی است که احتمالا به مورد آخر باید پرداخته و برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی نماینده ولی فقیه جوانان دهه فجر انقلاب اسلامی دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» صلابت و اقتدار مدافعان امنیت را نشان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا عزیزی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی در جلسه ستاد کارگروه آراستگی و شئون رفتاری این دانشگاه از اقدام به‌موقع و مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: عملیات «وعده صادق» پاسخ محکم و مقتدرانه به حمله ناجوانمردانه رژیم منحوس صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بود و صلابت و اقتدار مدافعان امنیت و عزت کشور عزیزمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه بخش‌های نظامی و دفاعی شایسته تحسین و تقدیر است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی افزود: با وجود تحریم‌ها و جنگ تحمیلی کشورمان امروز می‌توانیم عملیاتی به گستردگی حمله به سرزمین‌های اشغالی را اجرا کنیم.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع عفاف و حجاب پرداخت و با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در نماز عید سعید فطر بر مسئله عفاف و حجاب و آغاز عملیات اجرایی این طرح توسط پرسنل خدوم نیروی انتظامی گفت: فضای جامعه نباید برای مؤمنان مسموم باشد و باید با کشف حجاب به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی با تدبیر و بطور جدی مقابله شود و جدای از موضوع فرهنگی در فضای حقوقی و قانونی هم به آن پرداخته شود؛ هرچند اولویت با کار فرهنگی است و سپس حقوقی.

وی افزود: یک اقلیت هنجارشکن با حمایت خارجی در جامعه علیه چارچوب‌های نظام ازجمله عفاف و حجاب تلاش و اقدام و فضای جامعه را به سوی بی‌دینی، الحاد و ضد انقلاب بودن پیش ببرند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی گفت: باید متدین‌ها را نسبت به مسائل روز اجتماعی حساس کنیم و در عرصه مجازی و غیرمجازی زمینه حضور مشارکت بیشتر این قشر از جامعه را برای تعمیق و ترویج آموزه‌های معنوی و اسلامی مهیا شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی با اشاره به آیه شریفه «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا و ...» ضمن قدردانی از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اقدامی مناسب و درست و پاسخ به حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی دانست و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید طهرانی‌مقدم پدر صنایع موشکی ایران گفت: رضوان خداوند بر آن شهید عزیز باد که قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به این سطح رساند.

عزیزی در ادامه با اشاره به طرح عفاف و حجاب گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت است و به طور ویژه باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» صلابت و اقتدار مدافعان امنیت را نشان داد
  • واکنش جامعه روحانیت مبارز به حمله ایران به اسرائیل /سنگ دشمن را از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادیم
  • بیانیه جامعه ورزش استان همدان در حمایت از پاسخ مقتدرانه به صهیونیست‌ها
  • قدردانی جامعه ورزش از نیروهای مسلح در دفاع مشروع از خاک ایران
  • قدردانی جامعه ورزش و جوانان از غیور مردان نیروهای مسلح در دفاع مشروع از خاک ایران اسلامی
  • هنرمند انقلاب به ارزش‌های انقلاب ایمان دارد
  • بمباران اماکن نظامی صهیونیست‌ها سیلی محکمی بود
  • قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
  • پیشرفت عدالت در جامعه متناسب با ظرفیت موجود نیست
  • هنر شعر کلید طلایی پیوند قشر جوان با انقلاب اسلامی