Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، سید مصطفی آقا میرسلیم نماینده تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی از عملکرد متولیان و تصمیم گیران و سیاست‌گذاران بورس کشور انتقاد کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر فرهاد دژپسند

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

با سلام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار سهام (بورس) به وضعیت اسفناکی مبتلا شده است و علی رغم وعده‌های متعدد مسئولان و متولیان امر، به صورت روزافزون با افت شاخص و از دست دادن ارزش رو به رو بوده و موجب خسران عظیم مادی و معنوی در سطح ملی شده است.

در خصوص نوع عملکرد متولیان و تصمیمات و سیاست‌های اتخاذ شده در بورس و همچنین مقدار تأثیر اقدامات ضعیف و بعضا معکوس مدیران بورس در تشدید روند نزولی بازار سؤالات و شبهاتی مطرح گردیده است که نیاز به شفاف سازی و پاسخگویی از طرف وزیر محترم اقتصاد و دارایی به عنوان متولی اصلی سازمان بورس دارد:

۱- چرا راهکار‌های مفیدی مانند عملیات بازارگردانی که یکی از پرسودترین بخش‌های بازار‌های جهانی بورس است و باعث ثبات بازار و کاهش خطر سقوط می‌گردد با ارائه شیوه‌ها و دستورعمل‌های اشتباه به عملیاتی ضررده تبدیل شده که بالاجبار و به صورت حداقلی در حال اجراست، و چرا در اصلاح آیین نامه‌ها و ضوابط برای رونق و سودآوری آن تعلل می‌شود؟

۲- چرا در افزایش مقدار بازارگردان‌ها که عامل ثبات بازار و جذب نقدینگی اند تعلل می‌شود؟

۳- چرا در گسترش انتشار اوراق تبعی که عملیاتی بسیار مفید برای کاهش خطرپذیری بازار است تعلل شده و به صورت قطره چکانی در حال اجراست؟

۴- چرا با عدم رعایت اصول عرضه و تقاضا در زمان افت بازار با فشار در عرضه‌های اول و صندوق‌ها و همچنین افزایش شناورسازی سهام شرکت‌های بورسی موجبات ریزش هرچه بیشتر بازار بوجود آمده است؟

۵- چرا با اتخاذ تصمیم تحدید دامنه نوسان که قبلا نیز سابقۀ اجرای ناموفق داشته (در زمان مدیریت آقای عبده) باعث ایجاد صف‌های خرید و فروش و افزایش بار معاملات و در نتیجه کندی سامانه شده و این تجربه ناموفق دوباره تکرار گردیده است؟

۶- چرا متولیان بورس با کاهش مقدار تخصیص اعتبار مشتریان حقوقی در زمان نزول بازار باعث کاهش تقاضا شده و خطرپذیری بازار را به سمت حقیقی‌ها منتقل کرده است؟

۷- چرا اصلاح حجم مبنا که تصمیم درستی بوده و در دورۀ مدیریت قبل اتخاذ گردیده هنوز مشکلاتی دارد و در اصلاح آیین نامه‌ها تعلل شده است؟

۸- چرا با اتخاذ روند اشتباه و اجباری باعث زیان دهی صندوق‌های با درآمد ثابت شده و این بخش بسیار مفید بازار را درگیر مشکلات عدیده کرده است؟

۹- چرا سازمان بورس در برخورد با فعالیت‌های مشکوک، غیر قابل توجیه و تخریب کننده ثبات و جو روانی بازار از جمله افزایش غیر معقول ارزش بعضی شرکت‌ها مانند بیمۀ پاسارگاد و همچنین عدم عرضۀ سهام بعضی شرکت‌ها در اوج تقاضای بازار مانند شرکت پارس الکتریک تعلل نموده و می‌نماید؟

۱۰- چرا سازمان بورس نسبت به برخورد با فعالیت‌های مضر و مخرب صندوق‌های تثبیت و توسعۀ بازار تعلل ورزیده و در مورد شفاف سازی نحوه عمکرد و انتشار صورت‌های مالی از جمله ترازنامه و سود و زیان آن‌ها اقدامی ننموده است؟

با تشکر

سید مصطفی میرسلیم

نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس وزیر اقتصاد بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای وزیر می‌دانید مردم باید ۷ ماه قبل خودرو‌های خود را تحویل می‌گرفتند؟

فتح الله توسلی تصریح کرد: قیمت به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد و هیچ کسی پاسخگو نیست و آقای وزیر میدانید مردم باید از هفت ماه قبل باید خودرو را تحویل می‌گرفتند، اما هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

به گزارش ایلنا، وی در نشست علنی امروز (یکشنبه دو اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعلام حمایت از اجرای عملیات وعده صادق گفت: به عنوان خادم مردم باید مواردی را یادآوری کنم، از جمله کمبود نیروی انسانی در جامعه پزشکی یک مسأله مهم است و من تاکید میکنم مسئولین باید از محیط گلخانه‌ای خارج شوند و واقعیت‌های جامعه را ببینند.

وی افزود: کشاورزان در تامین سوخت خود مشکل دارند و نباید کسانی در تهران با تصمیمات ناهماهنگ کشاورزان را در شرایط سخت فعلی سرگردان کنند، بررسی‌های نشان می‌دهد حقوق و مزایای کارکنان وزارت کشور نیز بسیار ناچیز است و انگیزه کافی در این وزارتخانه وجود ندارد و آسیب جدی به کشور خواهد زد همینطور وضعیت بازار و افزایش نابسامان قیمت‌ها قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: افزایش قیمت ارز قابل پذیرش نیست و همه باید به وظایف خود عمل کنند و سازمان توسعه تجارت در این زمینه غیر پاسخگو است و به وظایف خود به خوبی عمل نکرده است و باید در این زمینه عمل کند.

وی با انتقاد از وضعیت بازار خودرو، گفت: وزیر محترم صنعت معدن و تجارت من شما را یکی از وزرای با سابقه و توانمند میدانم، اما بار‌ها عرض کردم وضعیت خودرو پاشنه آشیل وزارت صمت است و آیا وزیر از وضعیت خودرو و کیفیت و قیمت آن اطلاع دارد؟

وی ادامه داد: شرکت‌های خودروسازی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و قیمت به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد و هیچ کس پاسخگو نیست و آقای وزیر میدانید مردم باید از هفت ماه قبل خودرو را تحویل می‌گرفتند، اما هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده اند و در نهایت می‌شنوند که این خودرو مورد نظر شما موجود نیست.

دیگر خبرها

  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • افزایش سرمایه ۴۱۱۵ درصدی یک نماد بورسی
  • آقای وزیر می‌دانید مردم باید ۷ ماه قبل خودرو‌های خود را تحویل می‌گرفتند؟
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • شفاف سازی در خریدهای شهرداری تهران | فروزنده: ۳۵۰۰ میلیارد خریدهای ما از طریق بورس کالا انجام می‌شود
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری تهران هستیم
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟