Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در سخنانی هشدار داد که جهان با یکی از بدترین دوره‌های رکود اقتصادی بعد از پایان جنگ جهانی دوم روبروست و این برای اولین بار در طول تاریخ است که فعالان تجاری در یک زمان متضرر شده‌اند.

وی با بیان اینکه زنجیره تجارت، صنعت و سرمایه گذاری جهانی افول کرده و به رغم بسته‌های محرک مالی، اقتصاد جهان متزلزل و دورنمای  مبهم است، اتخاذ یک رویکرد هماهنگ از سوی جامعه جهانی را لازمه خروج از این بحران توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری چین همچنین یادآور شد که با کشف واکسن کرونا، جهان پیشرفت‌هایی را در زمینه مقابله با این ویروس بدست آورده اما این بحران هنوز سپری نشده است.

بر اساس برنامه اعلام شده نشست امسال با شعار «یک سال حیاتی برای ترمیم اعتماد» تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. رئیس جمهوری فرانسه، صدر اعظم آلمان، نخست وزیر هند، ژاپن و ایتالیا در کنار دبیر کل سازمان ملل متحد، رئیس کمیسیون اروپا و رئیس سازمان بهداشت جهانی، از جمله سخنرانان این نشست معرفی شده‌اند.  همچنین قرار است رؤسای اجرایی بیش از ۶۰۰ شرکت تجاری در این نشست مجازی حضور داشته باشند.

در بیانیه مجمع جهانی اقتصاد آمده است: همه گیری کرونا نشان داده که هیچ سازمان و یا فردی به تنهایی نمی‌تواند چالش‌های اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فناوری را برطرف کند. این همه‌گیری باعث تغییرات سیستماتیک در جهان شده که بر اثر آن زمان برای ترمیم اعتماد و اتخاذ تصمیم های حیاتی به سرعت در حال نزدیک شدن  و ضرورت بازتعریف اولویت‌ها و اصلاح نظام حاکم در جهان رو به افزایش است.

اجلاس امسال در حالی که اقتصاد جهان در بدترین حالت خود بر اثر همه گیری کرونا و مشکلاتی نظیر بیکاری و نابرابری‌ها قرار دارد بر هفت موضوع دیگر متمرکز خواهد بود: نجات سیاره زمین، جامعه و آینده کار، منافع فن آوری، اقتصاد منصفانه، کسب و کار بهتر، آینده سالم و ماوراء ژئوپولتیک.

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) یک بنیاد غیر انتفاعی است که در سال ۱۹۷۱ راه اندازی شد. براساس گزارش سالانه، شرکای و اعضای این سازمان کمک هایی مطابق ۳۱۰ میلیون دلار به این بنیاد ارائه می دهند.

اعضای این بنیاد یک گروه ۱۰۰ نفره چند ملیتی بزرگ مانند گروه آ ب ب، نستله، بارکلیز، کردیت سوئیس، دیلویت، دویچه بانک و گوگل هستند که علاوه بر شرکت در تصمیم گیری ها، بخش اعظم بودجه مورد نیاز مجمع را فراهم کرده و سالانه بیش از ۲۴۰ میلیون فرانک سوییس کمک می کنند.  

همچنین نزدیک به ۱۲۰۰ شرکت دیگر از جمله ۱۰۰۰ شرکت بزرگ سالانه بیش از ۲۷ میلیون فرانک سوییس حق عضویت پرداخت می کنند.

مجمع جهانی اقتصاد توسط صاحبان مشاغلی تامین مالی می شود که شرکت های آنها درآمد سالانه ای بیش از ۵ هزار میلیون فرانک تولید می کنند و سهم سالانه آنها بین ۶۰ هزار تا ۶۰۰ هزار فرانک سوییس است.  

سوییس به عنوان میزبان این نشست مجمع جهانی اقتصاد را رویدادی خارق العاده برای کشورش می داند که فرصتی بی نظیر و فرامرزی برای دیدار چهره های عالی رتبه و گفت و گو و تبادل نظر در مورد مسائل مهم جهانی فراهم می کند.

در این زمینه، سوییس بیشتر، هزینه های امنیتی مجمع را تامین می کند. با این حال همه‌گیری کرونا باعث شده تا نشست امسال به صورت مجازی برگزار شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا چین تجارت مجمع جهانی اقتصاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین تجارت ویروس کرونا چین تجارت مجمع جهانی اقتصاد اخبار کنکور مجمع جهانی اقتصاد همه گیری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) با بیان این که اقتصاد جهان در نقطه عطفی است و واقعیت‌های گذشته با عدم قطعیت‌های جدید جایگزین شده‌اند، افزود که برخی موارد با قاطعیت ثابت باقی خواهند ماند.

لاگارد خاطرنشان کرد که ارائه ایده‌های جدید برای رشد اقتصاد در آینده بسیار مهم است، با این حال، برای اینکه این ایده‌ها کارایی داشته باشند، جامعه باید شرایطی را ایجاد کند که در آن، این ایده‌ها در اقتصاد ما را گسترش یابند و شکوفا شوند.

رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد: برای ایجاد این شرایط، اروپا باید گلوگاه‌های کلیدی در انتقال، انتشار و جاه‌طلبی را بشکند.

وی افزود: این مورد کار آسانی نخواهد بود و اتحادیه اروپا نمی‌تواند وارد چنین مسابقه‌ای با ایالات متحده شود، زیرا «بازی حاصل صفر است».

کد خبر 6086419 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد