Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:08:19 GMT

بهره برداری از خط سوم انتقال برق ایران به ارمنستان

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۷۹۴۵

بهره برداری از خط سوم انتقال برق ایران به ارمنستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران روز دوشنبه در پایان دیدار و گفت‌وگوی خود با وزیر اقتصاد ارمنستان در جمع خبرنگاران گفت: مسائل بین با وزیر اقتصاد ارمنستان مرور شد و با توجه به این که وزارت نیرو ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بر عهده دارد، توسعه روابط تجاری و همچنین موانعی که بر سر راه این هدف قرار دارد مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اردکانیان با اشاره به رفع آلودگی رودخانه ارس به عنوان یکی از موارد مطرح شده، ادامه داد: انتظار داریم که جدیت لازم را از سوی دولت جمهوری ارمنستان برای کنترل برخی آلاینده‌های این رودخانه شاهد باشیم و وعده‌های گذشته عملی شود.

وی افزود: بحث خط سوم انتقال برق هم در حال پیشرفت است و هر چند به دلیل بیماری کووید ۱۹ در اجرای پروژه وقفه ایجاد شد، اما خوشبختانه مشکلات آن برطرف شده و قطعاً در نیمه نخست سال میلادی جاری این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. طرح‌های دیگر و همچنین زمینه‌های توسعه روابط هم وجود دارد که امید است با رفع موانع موجود هر چه زودتر شاهد این موضوع باشیم.

وهان کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان هم، با اشاره به موارد گفت و گو در خصوص روابط دو جانبه میان تهران و ایروان گفت: مهمترین این‌ها آلودگی رودخانه ارس و رفع این آلودگی است. یک هفته قبل از سفر به ایران، شخصاً به منطقه سفر کردم، از نزدیک موضوع را مورد بررسی قرار دادم و شاهد این بودم که سیستم چرخشی آب در چه مرحله‌ای قرار دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این مسئله در آینده خیلی نزدیک انجام و از دستور کار خارج شود.

کد خبر 5130715

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات برق ایران وزارت نیرو ارمنستان منطقه ازاد ارس قیمت دلار ویروس کرونا وزارت راه و شهرسازی بانک مرکزی ایران اقتصاد چین بازار سهام شاخص کل بورس بورس تهران ارمنستان بازار سرمایه وزارت صنعت معدن و تجارت اقتصاد آمریکا محمد اسلامی قیمت یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان

خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان توسط وزیر علوم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، امروز_پنجشنبه سی ام فرودین_ همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویی ۵۰ واحدی پسرانه دانشگاه سمنان که با مشارکت یکی از خیرین آموزش عالی این استان ساخته شده است، به بهره برداری رسید.

سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان در خصوص این پروژه گفت: فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.

وی افزود: این خوابگاه در دو طبقه و و هر واحد با مساحت ۶۰ متر مربع افتتاح شد.

سعدالدین با بیان اینکه این خوابگاه با اعتبار ۸ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبار این خوابگاه از سوی خیّر سمنانی پرداخت شده است.

رییس دانشگاه سمنان تصریح کرد: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجو را دارد و داخل محوطه اصلی دانشگاه قرار دارد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این خوابگاه، ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

وزیر علوم در ادامه برنامه‌های خود در دانشگاه سمنان در جلسه شورای عالی اداری سمنان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد شرکت نمود.

همچنین در جلسه‌ای با حضور وزیر علوم نشست هیئت رئیسه دانشگاه سمنان تشکیل و مسائل این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 745824

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • ببینید | آئین بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کلانشهر کرج با حضور وزیر کشور
  • آیین بهره برداری از ۴۰ اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور
  • آیین بهره برداری از 40 اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری