Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به ایجاد مراکز مثبت زندگی به عنوان خدمت نوین این سازمان در سراسر کشور، گفت: ایجاد این مراکز روند خدمات رسانی به مددجویان زیر پوشش را سرعت می بخشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «زهرا همتی» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: تاسیس این مراکز در نقاط مختلف شهری و روستایی استان موجب دسترسی آسان جامعه هدف به خدمات بهزیستی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تا پیش از تاسیس مراکز مثبت زندگی در برخی بخش ها و روستاهای استان  نظیر زردلان، موسیان، شباب و غیره مراکز بهزیستی وجود نداشته و مردم برای دریافت خدمات مجبور به مراجعه به شهرها و مرکز استان بوده اند، با ایجاد این مراکز  مراجعه افراد به مراکز بهزیستی دور از محل سکونت  کاهش خواهد یافت و در نزدیکترین محل خدمات خود را دریافت خواهند کرد.

 

همتی با اشاره به آماده سازی مراکز مثبت زندگی برای افتتاح در دهه فجر گفت:  پرونده خدمات رسانی مددجویان از طریق مددکاران این مراکز به روز رسانی شده  و تمامی ۲۱هزار مددجوی مستمری بگیر  در نخستین مرحله  مورد بازدید قرار گرفته و لیست آنها برروز رسانی شده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان ایلام اظهار کرد:  از طرف دیگر ایجاد این مراکز که توسط بخش خصوصی  با نظارت بهزیستی اداره می‌شوند نقش مهمی در اشتغال زایی در مناطق مختلف استان داشته است.

 

همتی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی محله‌محور هستند افزود: فعالیت این مراکز با توجه به پراکندگی در استان علاوه بر اینکه موجب توزیع عادلانه خدمات و سطح دسترسی‌های مردم شده همچنین  تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مردم در هر منطقه را نیز بدنبال دارد.

 

مدیر کل بهزیستی ایلام یادآور شد: کلیه پروندهای مددجویان اعم از زنان سرپرست خانوار و معلولان  به این مراکز واگذار خواهد شد.

 

وی گفت: مراکز مثبت زندگی در راستای گسترش ماموریت ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه از سازمان بهزیستی، بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت های مردمی در قالب مراکز و موسسات غیردولتی و به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی از سوی سازمان بهزیستی راه اندازی خواهند شد.

 

همتی خاطرنشان کرد: فراخوان راه اندازی مراکز مثبت زندگی اردیبهشت ماه امسال به صورت سراسری توسط سازمان بهزیستی کشور اعلام و متقاضیان با ثبت نام در سامانه اعلام شده برای دریافت مجوز تاسیس این مراکز ثبت نام کردند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراکز مثبت زندگی بهزیستی ایلام مراکز مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حسین آبادی اظهار کرد: آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد، با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیاد آور و اطلاع رسانی ویژه به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارزار به مدت ۱۰ روز با هدف حساس سازی والدین تنها با این جمله که آیا میدانی الان فرزندت کجاست آغاز شده است چرا که بیشترین آسیب‌های که فرزندان و جامعه ما از جمله اعتیاد با آن درگیر هستند بیشتر به دلیل عدم آموزش و آگاهی والدین است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به اهداف عملیاتی و راهبرد این طرح اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد از اهداف عملیاتی این کارزار بوده و حساس سازی و آگاه سازی و اطلاع رسانی ۲ راهبرد مهم در اجرای این کارزار است.

حسین آبادی گفت: در این بازه زمانی سعی شده با نصب بنر، آموزش، ساخت موشن و پخش در فضای مجازی در سطح شهر و وسایل حمل و نقل عمومی، مدارس، بانک‌ها، ادارات، منطقه‌های گردشگری، فروشگاه‌های بزرگ و مردم را نسبت به این امر آگاه کرده و در این مدت تنها با این جمله که «آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟» روبه رو شوند.

وی اظهار کرد: این طرح در تمام مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از مراکز مثبت زندگی، مراکز مشاوره، ترک اعتیاد، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک‌ها، دفترخانه‌ها و ادارات استان مرکزی، عملیاتی خواهد شد.

حسین آبادی گفت: موضوع مشاوره و پیشگیری در سطح جامعه و به ویژه در بین خانواده‌ها به یک گفتمان تبدیل شود تا از این طریق گام‌های مؤثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداریم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به شیوه تعامل مؤثر خانواده‌ها با فرزندان جهت پیشگیری از روی آوردن آنان به انواع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی افزود: ایجاد عزت نفس در فرزندان، گسترش فضای همدلی در خانواده، آگاهی خانواده‌ها از رفت و آمد فرزندان و آموزش مهارت نه گفتن از عوامل پیشگیرانه روی آوردن نوجوانان به اعتیاد است.

کد خبر 6085590

دیگر خبرها

  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد