Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

محرز: واکسن کرونای «سوئدی» بزودی وارد کشور می‌شود

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در برنامه «تهران ما سلامت» رادیو تهران با اشاره به تزریق واکسن کرونای وارداتی طی روزهای آینده گفت: اولویت تزریق واکسن کرونا با کادر درمان است. اولویت دوم با افراد بالای 70 سال و بیماران دیابتی، قلبی و ریوی و افرادی است که سابقه بیماری زمینه ای دارند و بعد گروه های دیگر که بیشتر با مردم در ارتباط هستند در اولویت های بعدی قرار می گیرند. ولی اولین بخش از واکسن وارداتی بیشتر برای کادر درمان و افراد در معرض خطر کووید خطرناک استفاده می شود. وی با اعلام این خبر که واکسن مذکوراز کشور سوئد وارد می شود گفت: این واکسن مدرنا نیست و واکسن کوبایی هم نیست چون واکسن کوبایی هنوز فاز آخر خود را طی نکرده است. این واکسن از سوئد وارد می شود و مورد تایید ما است.

توکلی: غسال آیت الله مصباح یزدی ابَربدهکار بانکی است

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین رجایی، معاون سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در یادداشت مشترکی، مدعی شده اند که غسال آیت الله مصباح یزدی، یک ابَربدهکار بانکی است که جنازه های روحانیون سرشناس را به خانه خود می برد و غسل می دهد! در این یادداشت آمده است: چندی پیش جناب آقای صدیقی روایتی را از قول یک غسّال در سیما مطرح کرد که جنجال بسیاری در کشور برانگیخت به حدی که مدتی بعد مجبور به عذرخواهی شد. پیدا کردن غسّال یاد شده با توجه به کدی که ایشان در سخنان خود داد، چندان دشوار نبود. غسّال آیت الله مصباح، همان غسال مرحوم آیت الله حق شناس است. نویسندگان ادامه با اشاره به این فرد ادامه می دهند: ... همان ابرسرمایه داری که چندی پیش نیز برای حجت الاسلام پناهیان حاشیه آفریده بود. گرچه آقای پناهیان از خویش در برابر هجمه های ناجوانمردانه ای که علیه اش مطرح شده بود دفاع کرد اما در سخنانش اعتماد و حسن ظن فراوان به شخصی وجود داشت که ابهامات مالی بسیاری درخصوص وی مطرح است. در این یادداشت با اشاره به روحانیونی که تحت تاثیر القائات این افراد قرار می گیرند آمده است: این علمای سرشناس هیچ از خود پرسیده اند چرا امام رحمه الله علیه، از چنین ثروتمندانی فریب نمیخورد؟ البته امام چون جمع شدن ثروت های افسانه ای را از راه صحیح آسان نمیدید، وقتی فردی در این بازار کساد ۴۰ میلیارد تومان خمس می آورد از خودش میپرسید منبع کسب او چیست. مَنِشی که در نزد رهبر انقلاب نیز می توان دید هنگامی که باعث به دام افتادن امثال شهرام جزایری می شود. همان شهرام جزایری که معدود وعاظ مشهوری به وجوهات کلان او دست رد نزدند و منشاء آن برایشان سوال نشد! همان ها که حتی پس از صدور حکم وی هم از خیرات و مبراتش به نیکی یاد می کردند و هرگاه مسئولیت داشتند برای نجات ثروتمندان نابکارِ زرپرست، قضات را تحت فشار قرار میدادند.

اینکه مجلس دائم به صداوسیما پول بیشتری می‌دهد یعنی نگران انتخابات ۱۴۰۰ است

مهدی پازوکی، کارشناس اقتصادی در واکنش به افزایش چندباره بودجه صداوسیما در مجلس، گفت: شما به تلویزیون پول می‌دهید تا بتوانید در آن به دولت و رقیب به راحتی فحش بدهید و توهین کنید و اتهام بزنید. امروز تندرو‌ها واقعا نگران هستند و فهمیدند که اگر ارز ارزان شود و اقتصاد کشور ثبات پیدا کند و برجام احیا شود، حتی با کمک شورای نگهبان هم شانسی برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ نخواهند داشت. این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم بار‌ها شعار و وعده حل مشکلات اقتصادی داده، ولی هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده است، گفت: شما به تلوزیون پول می‌دهید تا بتوانید در آن به دولت و رقیب به راحتی فحش بدهید و توهین کنید و اتهام بزنید. امروز تندرو‌ها واقعا نگران ۱۴۰۰ هستند و فهمیدند که اگر ارز ارزان شود و اقتصاد کشور ثبات پیدا کند و برجام احیا شود، حتی با کمک شورای نگهبان هم شانسی برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ نخواهند داشت. واقعیت این است که این‌ها دنبال منافع ملی و خدمت به مردم نیستند و در این مسیر صداوسیما را نیز با خود همراه کرده‌اند.

آصفری، نماینده مجلس: زنان با اصلاح قانون انتخابات می‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند

محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، در وبینار اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در ایرناگفت: طبق این اصلاحیه، بانوان هم می‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری بشوند و اگرتاکنون خانم‌ها نمی‌توانستند دراین زمینه ثبت نام کنند، اما اکنون می‌توانند. محمدحسن آصفری در وبینار اداره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا که با حضور وی و قاسم میرزایی نکو، نماینده مجلس دهم برگزار شد، در واکنش به ایرادات ۵ گانه کمیته نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: اطلاعی درباره این که چه مواردی نقد شده ندارم، اما تاکنون سه جلسه در این زمینه در کمیته نظارت مجمع گذاشته شده است. وی با بیان این که در این جلسات نظرات مشورتی بیان می شود، افزود: الان این قانون از مرحله تصویب مجلس گذشته و اعضای مجمع باید نظرات مشورتی خود را به شورای نگهبان منتقل کنند تا اگر مواردی را خلاف شرع یا قانون اساسی تشخیص می دهند، رد کنند یا خواستار اصلاحش شوند.

واکنش مادر سرباز اکبری به سیلی خوردن فرزندش از یک نماینده مجلس

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: خبر سیلی زدن یکی از نمایندگان مجلس به مامور وظیفه راهور در تهران بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت فارغ از تایید یا تکذیب این اتفاق، بسیاری معتقد بودند وجود سربازانی که جلوی تخلف مسئولان می‌ایستند قابل احترام است، اما در گیر و دار انتشار انبوه این خبر در فضای مجازی ، شاید دانستن حال دل مادر این سرباز آملی که دور از فرزندش این اتفاق تلخ را در فضای مجازی تجربه کرده است خواندنی باشد. پیدا کردن نشانی از این سرباز کمی سخت بود، شاید لهجه مازندرانی او بهترین راهنما برای یافتنش باشد، پرس و جو‌ها از انتظامی مازندران آغاز شد و به شهرستان آمل و منابع خبری این شهرستان رسید اما هیچ نتیجه‌ای نداد کسی از این سرباز خبری ندارد همه می‌گویند شنیدیم اسمش عابد – الف اهل مازندران و آمل است، تلاش برای یافتن سرنخی بهتر از این سرباز از منابع غیر رسمی بالاخره نتیجه داد، یک اسم با شماره تلفن همراه این سرباز که خاموش بود و شماره تلفن منزلش در آمل که با اولین زنگ برداشته شد، صدای بغض آلود اما بسیار مهربان یک بانوی مازندرانی که دائم مرا فرزند خود خطاب می‌کرد حکایت از این داشت که بالاخره به مقصود رسیدیم. مادر این سرباز آملی در ابتدا می‌گوید: چون گوشی مدرن ندارد خبر سیلی خوردن فرزندش را یکی از بستگانش در فضای مجازی دیده و به او اطلاع داده است و پسرش عابد، چون می‌دانست از کتک خوردنش ناراحت می‌شوم از این اتفاق چیزی به من و پدرش نگفته بود. این مادر آملی که به عنوان راننده سرویس مدارس فعالیت می‌کرد و حالا به دلیل شیوع کرونا بیکار شده است، گفت: من به کار پسرم که برای اجرای قانون جلوی تخلف را گرفته و در این راه سیلی هم خورده است افتخار می‌کنم اما شبی که این خبر را شنیدم از گریه نتوانستم بخوابم.

واکنش فرزند آیت الله مصباح یزدی به ادعای احمد توکلی در مورد غسال

حجت السلام علی مصباح یزدی فرزند مرحوم آیت الله مصباح یزدی به ادعای احمد توکلی نسبت به غسال آیت الله مصباح یزدی واکنش نشان داد. احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین رجایی، معاون سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در یادداشت مشترکی، مدعی شده اند که غسال آیت الله مصباح یزدی، یک ابَربدهکار بانکی است که جنازه های روحانیون سرشناس را به خانه خود می برد و غسل می دهد. حجت السلام علی مصباح یزدی فرزند مرحوم آیت الله مصباح یزدی در واکنش به این ادعا گفت: آقای توکلی اشتباه می کنند و این اطلاعات غلط است. بنده این موضوع را تایید نمی کنم. فردی که مدنظر ایشان و دیگران است غسال حاج آقا نبودند.

واکنش عباس عبدی به اظهارات توکلی درباره غسال آیت الله مصباح

عباس عبدی به اظهارات احمد توکلی درباره غسال آیت الله مصباح یزدی واکنش نشان داد و نوشت: خانه‌ای که در آن یک غسالخانه ویژه و طبعا لاکچری وجود داشته باشد، دیدن دارد. از الان باید آنجا را ثبت فرهنگی و بعداً تبدیل به موزه کرد.

امیری‌فر: جهانگیری چطور می‌خواهد کاندیدای ۱۴۰۰ شود؟

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه عمل آقای جهانگیری با حرفش از زمین تا آسمان تفاوت داشت، یادآور شد: امروز کشور به وضعیت بد اقتصادی دچار شده که برخلاف تصویری است آقای روحانی و جهانگیری سال 96 ارائه می دادند. همین عملکرد چهارسال اخیر دولت را در نظر بگیریم احتمال دارد که شورای نگهبان آقای جهانگیری را ردصلاحیت کند.اسحاق جهانگیری سال 96 با عنوان نامزد اصلاحات وارد انتخابات ریاست جمهوری شد تا چهار سال بعد جای حسن روحانی را در پاستور بگیرد اما ظرف این مدت اوضاع آن طور که او انتظار داشت پیش نرفت و امروز در یک دو راهی سخت قرار دارد، بیاید یا نه.عباس امیری فر در گفتگو با نامه نیوز درباره نقاط قوت و ضعف اسحاق جهانگیری برای نامزدی در انتخابات 1400 گفت: نقاط منفی آقای جهانگیری بیش از نقاط مثبتش است. به طور مشخص اختصاص ارز 4200 به واردات کالاها با نظر آقای جهانگیری انجام شد که بزرگترین اشتباه بود. در دوره ای حتی این مسئله مورد تمسخر در فضای مجازی واقع شد.

فومنی: آمدن سید حسن خمینی برای نامزدی جدی شد

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره ساز و کار نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان توضیحاتی ارائه داد.محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصویب و شکل‌گیری کامل نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان گفت: معتقدم که این نهاد هم برای اجماع اصلاح طلبان چاره ساز نخواهد بود و نمی‌تواند نقش اجماع سازی را به خوبی ایفا کند؛ چرا که بیشتر گروه‌های اصلاح طلب با این مجموعه مخالف هستند.او ادامه داد: به بیانی دیگر گروه‌هایی از اصلاح طلبان که در درون آن اجماع قرار ندارند چندان موافق اجماع سازی به این شکل نیستند و این هم موضوع تازه‌ای است که برخی مطرح می‌کنند، اما باز هم یک طرح شکست خورده است و تا زمانی که تمام گروه‌های اصلاح طلب گرد هم جمع نشوند این اتفاق رخ نخواهد داد. کمااینکه در حال حاضر هر یک از احزاب اصلاح طلب به صورت جداگانه در حال معرفی نامزد انتخاباتی هستند، برای مثال حزب کارگزاران، اتحاد ملت، مجمع روحانیون مبارز و سایر احزاب هر یک نامزدهای جدا دارند، بنابراین بعید است که اجماعی رخ دهد.دبیرکل حزب مردمی اصلاحات افزود: اسحاق جهانگیری ، محمدرضا عارف و مصطفی معین در شرف نامزدی برای انتخابات هستند، از سوی دیگر هم موضوع آمدن سید حسن خمینی برای نامزدی جدی شده که اینها هر کدام نشان دهنده عدم اجماع در بین اصلاح طلبان است.

دفاع یک نماینده از عملکرد ارزشمند ⁧‫سرباز شجاع‬⁩ ناجا

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر سیلی نماینده سبزوار به صورت مأمور راهور اثبات نشود، عملکرد ارزشمند ⁧‫سرباز شجاع‬⁩ ناجا که تساوی در برابر قانون را اجرا کرد مایه افتخار و امیدواری به آینده کشور است.اردشیر مطهری در پی انتشار برخورد نماینده سبزوار و مأمور راهور پلیس، در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: اگر ‫سیلی‬⁩ به مأمور راهور اثبات بشود، جای تاسف دارد و باید قانونی برخورد شود. اگر هم اثبات نشود، عملکرد ارزشمند ⁧‫سرباز شجاع‬⁩ ناجا که تساوی در برابر قانون را اجرا کرد مایه افتخار و امیدواری به آینده کشور است.»به گزارش ایسنا، از روز شنبه (۴ بهمن) فیلمی از یک سرباز وظیفه راهنمایی و رانندگی در فضای مجازی دست به دست شد که در آن سرباز مدعی است که علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی به دلیل ممانعت سرباز از عبور اتومبیلش از مسیر خط ویژه خیابان انقلاب به صورت آن سرباز سیلی زده است. گفته شده که این اتفاق روز چهارشنبه اول بهمن رخ داده است.انتشار این فیلم و اظهارات سرباز راهور به سرعت با واکنش منفی بسیاری از کاربران فضای مجازی و مردم مواجه شده و تقاضای برخورد با این نماینده مجلس از سوی مردم مطرح می‌شود. البته در فیلم صحنه برخورد فیزیکی عنابستانی با سرباز وظیفه دیده نمی‌شود، اما چند نفر از حاضران در محل شهادت می‌دهند که این اتفاق رخ داده است.

تکذیب اظهارنظر امام جمعه سبزوار درباره ماجرای درگیری «عنابستانی» با سرباز راهور

مسئول دفتر امام جمعه سبزوار، اظهارات منتشر شده به نقل از حجت الاسلام والمسلمین مقیسه درباره ماجرای درگیری عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس با سرباز راهور را تکذیب کرد.چند کانال تلگرامی به نقل از حجت الاسلام والمسلمین مقیسه امام جمعه سبزوار نوشته بودند که مسئله سیلی به سرباز راهور موضوعی نیست که عده ای بزرگش می‌کنند؛ باید قوه قضائیه ورود کند و فیلمبردار را پیدا کند. مراقب باید بود که دشمنان این نظام دنبال دامن زدن به این اتفاقات پیش پا افتاده است.پس از انتشار این خبر، امین کوشکی مسئول دفتر امام جمعه سبزوار ضمن تکذیب اظهارنظر نقل شده از امام جمعه، گفت: حجت الاسلام والمسلمین مقیسه تاکنون با هیچ رسانه‌ای درباره این ماجرا مصاحبه نکرده است.

رجانیوز: آقای نماینده پشت شهید بهشتی پناه نگیرید

سایت رجانیوز در واکنش به بیانیه اخیر علی اصغر عنابستانی نوشت: درحالی که مردم منتظر پاسخگویی عنابستانی بابت سیلی به سرباز وظیفه بودند، وی بجای عذرخواهی خود را با شهید بهشتی مقایسه کرده و در یک بازی تکراری که پیش از این نیز هاشمی رفسنجانی با جعل خاطره از شهید بهشتی انجام داده بود، درصدد برآمده تا با سوءاستفاده از مظلومیت شهید بهشتی، عمل دور از شأن خود را توجیه کند.صبح امروز نیز عنابستانی در بیانیه‌ای ماجرا را شرح داده و علیرغم ادعای اولیه خود مبنی بر عدم درگیری با سرباز راهور، اظهار کرد که سرباز وظیفه را به خاطر فحاشی فقط هل داده است.اما بلافاصله پس از بیانیه عنابستانی، فیلم ضبط شده دوربین‌های مداربسته منتشر شد که خط بطلانی بر ادعاهای او می‌کشید.در فیلمی که از ماجرا منتشر شده است، مشخص است که علی اصغر عنابستانی از خودرو پیاده شده و به صورت سرباز وظیفه راهور سیلی می‌زند.

اظهارات رئیس دولت اصلاحات درباره انتخابات 1400؛ نباید با اعتماد مردم بازی کرد

خواهرزاده رئیس‌ دولت اصلاحات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «دیروز سیدمحمد خاتمی به من گفتند: کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم؛ چراکه سرمایه‌ام اعتماد مردم است و وقتی چنین چیزی ممکن نیست، نباید با امید و اعتماد مردم بازی کرد.»حجت‌الاسلام محمد صدوقی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «دیروز سید محمد خاتمی به من گفتند: «کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم؛ چراکه سرمایه‌ام اعتماد مردم است و وقتی چنین چیزی ممکن نیست، نباید با امید و اعتماد مردم بازی کرد.»او مثل همیشه دوست دارد فضایی به وجود بیاید که مردم بتوانند انتخاب واقعی و پر شور که نمایندگان همه تفکرات در آن باشند و جمهوریت جلوه ‌پررنگ داشته باشد برگزار شود.امکان حضور حداکثری مردم که همیشه خواست رهبری بوده است در انتخابات۱۴۰۰ می‌تواند میدان را از تندروها باز ستاند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی احمد جهان بزرگی نمایشگاه مجازی کتاب بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی احمد جهان بزرگی نمایشگاه مجازی کتاب غسال آیت الله مصباح یزدی کاندیدای ریاست جمهوری امام جمعه سبزوار نماینده سبزوار آقای جهانگیری انتخابات ۱۴۰۰ فضای مجازی شورای نگهبان نماینده مجلس سرباز راهور اصلاح طلبان سرباز وظیفه اعتماد مردم حجت الاسلام احمد توکلی اجماع ساز خبر هایی خبر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!

تارا مهدویان: سالی که گذشت؛ گرچه بدون اتفاقات شیرین سپری نشد اما اتفاقات تلخ آن نیز کم نبود، مهمترین آن را باید وضعیت سخت معیشتی مردم در پی تورم و گرانی های بی رویه دانست.

در سیاست داخلی نیز سال ۱۴۰۲، بسترساز انتخابات همزمان مجلس دوازدهم شورای اسلامی و مجلس ششم خبرگان رهبری بود. انتخاباتی که فراز و نشیب هایی زیادی داشت و با تکرار ردصلاحیت هایی مشابه آنچه در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ رخ داد، در نهایت با مشارکت پایین (۴۱ درصدی) نسبت به دوره های پیشین به پایان رسید.

اما بهترین و بدترین اتفاق سیاسی سال ۱۴۰۲ چه بود؟ کدام سیاستمداران موفق ظاهر شدند و کدامیک ناموفق؟ نمره دولت و مجلس در سال ۱۴۰۲ چند است؟ برخی از چهره های سیاسی در گپ و گفت با خبرگزاری خبرآنلاین، به این سوالات پاسخ داده اند.

زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!

در این میان، شخصیت هایی چون رسول منتجب نیا، غلامعلی رجایی و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی انتخابات مجلس دوازدهم و رد صلاحیت های گسترده را بدترین اتفاق سال دانسته اند.

رجایی، وقوع زلزله را بهتر از این انتخابات دانسته و گفته است: « اگر جایی زلزله می آمد به مراتب بهتر بود. چون آن زلزله قابل جبران هست و بازسازی می شود و شاید عده ای هم از دنیا می روند که طبیعی است، اما اینکه یک نظام اعتبار سیاسی و اجتماعی خود را در نزد مردم از دست دهد، به مراتب آسیب ها و تبعات منفی بیشتری دارد، به خصوص در چانه زنی خارج از کشور دستش را خالی می کند».

وی همچنین ادامه داد: «در انتخابات اخیر به کلی جمهوریت رأی نیاورد و روی کار آمدن برخی افراطی هایی که تفکرشان تفکر مطرود بود، به ویژه بحث هایی که امثال رسایی در صدا و سیما مطرح کردند، یا حرف هایی که امثال ثابتی زد و با سعید جلیلی دستورالعمل آینده کارشان را مشخص کردند، به نظر من حضور خوبی را در مجلس آینده نداریم.»

جعفرزاده زاده ایمن آبادی نیز رد صلاحیت افراد اثرگذار در انتخابات را بدترین اتفاق سال ذکر کرده است.

در این میان مصطفی هاشمی طبا عدم توجه به مسائل محیط زیستی و آینده ایران را بدترین اتفاق می داند و می گوید: «کشور ما از لحاظ مسائل آب و انرژی و نشست زمین در حال پس روی است و هیچ فکر اساسی برای آنها نمی کنند.»

چهره هایی چون حمیدرضا ترقی و محمد هاشمی و سلیمی نمین نیز در این گپ و گفت تلخ ترین اتفاق را معرفی کردند.

بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ از نگاه چپ و راست

اما بهترین اتفاق سیاسی سال ۱۴۰۲ چه بود؟ چهره هایی چون مصطفی هاشمی طبا و جعفرزاده ایمن آبادی معتقدند که اتفاق خوبی در سال گذشته رخ نداده است . اما برخی سیاسیون همچون سلیمی نمین و حمیدرضا ترقی، پرتاب ماهواره به مدار زمین را از جمله اتفاقات خوب در سال ۱۴۰۲ برشمرده اند و غلامعلی رجایی اهدای جایزه به نرگس محمدی را نقطه عطف خوانده است.

هم صادق لاریجانی ناکام ماند هم حدادعادل

«کدام شخصیت های سیاسی،موفق یا ناموفق ظاهر شدند؟ سوال دیگری بود که از این چهره های سیاسی پرسیدیم که نظرات متفاوتی بیان شد.

منتجب نیا و حسین کنعانی مقدم دو چهره سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا هم نظر هستند و سیاستمدارانی که در سال اخیر، از صحنه سیاسی کناره گیری کرده و فعالیتی به خصوص در انتخابات ۱۱ اسفند ماه نداشته اند را موفق می دانند.

همچنین غلامعلی رجایی، از حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی به عنوان چهره موفق سال نام برده و گفته است:« آقای خاتمی با عدم حضور در انتخابات، این پیام را داد که هر حضوری می تواند مفید نباشد و برخی عدم حضورها پیامش موثرتر از حضور است.»

در این میان جعفرزاده ایمن آبادی از حسن روحانی به عنوان فرد موفق سال یاد کرده است: « سال ۱۴۰۲ برای آقای روحانی خیلی خوب بود. چون خیلی از سیاه نمایی ها درباره ایشان با عملکرد بسیار ضعیف آقای رئیسی نتیجه معکوس داد و مردم متوجه شدند که سیاه نمایی و در حقش جفا شده است.»

صادق لاریجانی به علت اینکه نتوانست در انتخابات مجلس ششم خبرگان از حوزه انتخابیه مازندران رأی آورد، به عنوان چهره سیاسی ناکام از نگاه غلامعلی رجایی و رسول منتجب نیا انتخاب شده است.

کنعانی مقدم نیز غلامعلی حدادعادل را به عنوان چهره ناکام سیاسی در سال ۱۴۰۲ معرفی کرده است.

نمره تجدیدی در کارنامه دولتِ رئیسی و مجلسِ قالیباف

نمره ها به دولت سیزدهم و مجلس یازدهم نیز چنگی به دل نمی زند. برخی چهره های سیاسی به عملکرد مجلس و دولت سیزدهم در سال گذشته نمره تجدیدی (یعنی زیر ۱۰) داده اند. به طوریکه محمد هاشمی معتقد است مجلس یازدهم با ارفاق شاید نمره ۴ یا ۵ بگیرد.

در این میان، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تنها کسانی بودند که به عملکرد دولت سیزدهم نمره ای بالای ۱۷ داده اند. در این باره ترقی گفته است :« دولت سیزدهم در سال گذشته بسیاری از مشکلات و بدهی های گذشته دولت را توانست تامین کرده و بدهی های خارجی را به حداقل رساند. همچنین در جهت رونق تولید تواسنت گام های خوبی را بردارد. در بحث سیاست خارجی نیز از نظر بستن قراردادهای مهم با قدرت های جهان توفقیات خوبی داشت.»

درباره مجلس یازدهم هم بیان کرده است:« مجلس یازدهم گام های خوبی را در زمینه کسب و کار، حل مشکلات مربوط به فرهنگیان و بازنشستگان و اصلاح نظام بودجه در کشور و مسائلی چون خنثی کردن تحریم های آمریکا برداشته است.»

* در جدول زیر نظر چهره های سیاسی درباره بدترین ها و بهترین های سال ۱۴۰۲ را می خوانید؛

ردیف

اسامی/ سمت

بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲

بدترین اتفاق سال ۱۴۰۲

موفق ترین سیاستمدار سال ۱۴۰۲

ناکام ترین سیاستمدار سال ۱۴۰۲

نمره به دولت در سال ۱۴۰۲

نمره به مجلس در سال ۱۴۰۲

۱

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی/ نماینده ادوار مجلس

* برای مردم اتفاق خوبی رخ نداد .

*رد صلاحیت افراد اثرگذار در انتخابات

* حسن روحانی

*ابراهیم رئیسی

* محمدباقر قالیباف

*زیر ۷

*زیر ۱۰

۲

حسین کنعانی مقدم/ فعال سیاسی اصولگرا

*انتخابات مجلس دوازدهم

*کاهش ارزش پول ملی

*کسانی که از سیاست کناره گیری کردند.

* غلامعلی حدادعادل

*نمره ۱۲

*زیر ۱۰

۳

سیدمصطفی هاشمی طبا/ فعال سیاسی اصلاح طلب

*بهترین اتفاقی نداشتیم.

*عدم توجه به مسائل محیط زیستی و آینده ایران

*هیچ کس

*هیچکدام شان موفق نبودند که بخواهم ناکام ترین را نام ببرم.

*هیچ نمره ای نمی گیرند.

*هیچ نمره ای نمی گیرند.

۴

حمیدرضا ترقی/ عضو حزب مؤتلفه اسلامی

*رشد مشارکت سیاسی مردم در صحنه های مختلف کشور

*پرتاپ ماهواره برای چندمین بار

*حادثه تروریستی کرمان و شاهچراغ شیراز

*مقام معظم رهبری

*مصطفی تاج زاده

*بین ۱۷ و ۱۸ است

*بین ۱۷ و ۱۸ است

۵

غلامعلی رجایی / فعال سیاسی اعتدال گرا

* اعطای جایزه به نرگس محمدی

* انتخابات اخیر

* سیدمحمد خاتمی

*مهدی کروبی

* میرحسین موسوی

*صادق لاریجانی

*نمره قابل قبول نمی دهم.

*نمره ۱۲

۶

عباس سلیمی نمین/ فعال سیاسی اصولگرا

* فرستادن ماهواره به مدار زمین

*موفقیت های علمی

*جنایت غزه

*محمد اسلامی رئیس انرژی اتمی

* محمدحسین حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور

*باید ارزیابی شود، نمی توانم به راحتی نمره دهم.

*باید ارزیابی شود، نمی توانم به راحتی نمره دهم

۷

رسول منتجب نیا/ دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی

* عدم حضور مردم در انتخابات که نوعی مبارزه مدنی مردم در انتخابات ۱۴۰۲ بود.

*انتخابات مجلس دوازدهم

* آنهایی که چهره مثبت و موفق هستند آنهایی هستند در صحنه سیاسی حضور نداشتند مثل آقایان خاتمی، کروبی و موسوی

*صادق لاریجانی

*زیر ۱۰

*ضعیف ترین مجلس تاریخ انقلاب اسلامی

*نمره بسیار پایینی می گیرد

۸

محمد هاشمی/ رئیس اسبق صداوسیما

*اتفاقات را رصد نکردم.

*حادثه تروریستی کرمان

*ارزیابی دقیق ندارم

*نظری ندارم

*نمره ۱۰

*بین ۴ تا ۵

۹

حسین سبحانی نیا/ نماینده ادوار مجلس

*مشارکت مردم در انتخابات

* حضور ۴۱ درصدی مردم تثبیت موضع قبلی جمهوری اسلامی بود که انشاءالله ما مواضع اصولی و ارزشی و اساسی انقلاب را تثبیت کنیم.

* حادثه تروریستی کرمان

* جنایت غزه

* تلاش هایی که از ناحیه مسئولین حدمتگزار در سطوح مختلف کشور انجام گرفته چه در دولت و چه در مجلس و بخش های مختلف خصوصی، آنهایی که در چارچوب وظیفه محوله خوب عمل کردند و رضایت مردم را در پی داشتند، چهره های موفق انقلاب اسلامی بودند.

*چهره هایی که به وظایفشان عمل نکردند و موجبات ناراحتی مردم را فراهم کرده اند، اگرچه در ظاهر آدم موجهی باشند، ولی چهره موفقی نیستند.

* بین ۱۴ تا ۱۵

* بین ۱۲ و ۱۳ و حداکثر ۱۴

۱۰

محمود عباس زاده مشکینی/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

*شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان الاقصی

*نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در یک رویکرد کاملا مقتدرانه مقر تروریست ها را که در خاک برخی کشورهای همسایه سکنی گزیده بودند را با اقتدار مورد برخورد نظامی قرار دادند.

*عملیات تروریستی در شاهچراغ، سیستان و بلوچستان و علیه مردم بی گناه کشورمان به ویژه زنان و کودکان.

*حسین امیرعبداللهیان

* با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد کشور و استحقاق مردم و آرمان بسیار بلند نظام و انقلاب اسلامی و انتظارات مقام رهبری از مدیران و چهره های سیاسی، در مقایسه با این طراز مدیریت به نظر من همه ما مدیران و فعالان سیاسی در مقابل این انتظارات و این استحقاق خدماتمان بسیار کم است و آن را ناکافی می دانم و کارهای بزرگی هم که شده است در استحقاق ملت ایران نمی دانم.

* بالای ۱۷-۱۸

* از ۲۰ ماده درسی، در ۱۷-۱۸ مورد نمره خوبی گرفت اما در یکی دو سه مواد نمره خوبی نمی گیرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884349

دیگر خبرها

  • فیلم اظهـارات جنجالی یک زن؛ فرزند نذر ظهـور امام زمان در طرح «نو سربـاز»!
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده