Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریده شجاعی از هواداران استقلال درخواست دارد تا صبور باشند. همسر مرحوم پورحیدری معتقد است که استقلال با کادرفنی فعلی می تواند به ستاره سوم برسد.

مراسم رونمایی از سردیس زنده یاد منصور پورحیدری، اسطوره فوتبال ایران و باشگاه استقلال امروز برگزار شد. سردیس مرحوم پورحیدری در مسیر خانه ایشان و جایی که همسر ایشان به صورت مداوم از آنجا رفت و آمد می کند قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم امروز، خانواده محروم پورحیدری نیز حاضر بودند و رسانه طرفداری در این بخش به سراغ فریده شجاعی، همسر مرحوم پورحیدری رفته است. این گفتگو را به صورت اختصاصی از رسانه طرفداری می بینید و می خوانید:

خانم شجاعی سلام، حستان در خصوص این سردیس چیست و فکر کنم در مسیر منزل، هر روز این سردیس را ببینید.

حس عجیب و غریبی دارم. در این چهار سالی که منصور را از دست دادیم هیچوقت یک همچین حس خوبی را نداشتم. ممنونم از کسانی که باعث شدند این اتفاق رخ دهد؛ شورای شهر تهران، شهرداری و حجت نظری باعث و بانی این کار هستند. چون رویدادهای این چنینی و یادی از رفتنگان و اسطوره ها کردن و مخصوصا اگر به این شکل باشد که یک خیابان را به نام کنند، ماندگاری آن تا ابد خواهد بود، مخصوصا در محل سکونت آن مرحوم باشد، باعث تسلی ماست و هیچکس، حداقل کسانی که در این محل زندگی می کنند منصور پور حیدری را فراموش نخواهند کرد و من که هرروز از سردیس منصور و نام خیابان عبور می کنم، مسلمان همیشه نام و خاطره اش به خوبی در دلم باقی می ماند.

اما قشنگ تر بود اگر زمانی که ایشان در قید حیات بودند این تجلیل شکل می گرفت. الان شما می بینید برای تسلی بوده و حس خوبی به وجود می آورد. نه فقط برای شما بلکه برای هواداران، مردم و فوتبالدوستان که در خیابان نام و مجسمه اسطوره ها را ببینند. فکر نمی کنید وقتی پیشکسوتان در قید حیات هستند اگر از آن ها تجلیل شکل بگیرد قشنگ تر باشد؟

دیدم گاهی در هنر چنین اتفاقی رخ داده و در ورزش هم برنامه داشتند چنین چیزی رخ دهد، یعنی خاطرم هست آقای اولیایی، مدیرعامل سابق استقلال که از پیشکسوتان استقلال هستند، می خواستند برنامه ای برای منصور بگذارند، حالا نه نام یک خیابان ولی می خواستند سردیس یا تندیس او را در باشگاه یا جایی جایگزین کنند و از او تقدیر شود که متاسفانه به بیماری منصور خورد و این اتفاق رخ نداد ولی کمتر کسی به قول شما در زنده بودن اسطوره ها و افراد این کار را می کند ولی قشنگ تر است که خودشان هم شاهد این برنامه ها باشند ولی باز هم ما راضی هستم چون آن ها از دنیا رفتند ولی باعث می شود از یادها نروند و به همین هم قانع هستم و تشکر می کنم

آقای حجت نظری هم گفتند انشاالله هم صحبت های آقای نظری و هم صحبت های شما بهانه ای باشد تا از اسطوره هایی که الان دربین ما و در قید حیات هستند بیشتر یاد کنیم. اما یک سوال را از علی آقا پرسیدم، از شما هم می پرسم، این که شاید هم نسل های من و شاید هواداران تازه استقلال و فوتبال دوست ها کمتر منصور خان پورحیدری را بشناسند لاگر بخواهید یک خصوصیت اخلاقی، یک یادگاری از ایشان تعریف کنید که نسل جدید بشنوند آن چه چیزی است؟ علی آقا از مردم داری منصور خان گفتند و صحبت شما را هم می شنویم:

قبل از این خدمت شما عرض کنم که منصور را نسل جدید به خوبی می شناسند. من معمولا رفت و آمد هایم با اسنپ است. به جئت می توانم بگویم 90 درصد آقایان راننده ها تا من سوار می شوم می گویند شما همسر آقای پورحیدری هستید. خدا رحمتش کند و به نیکی از ایشان یاد می کنند. هر محفلی و هر جایی که می رویم منصور پورحیدری را به یاد دارند و من تعجب می کنم چطور جوانانی مثل شما منصور پورحیدری را یادشان است. ولی به هر حال خانواده هایی هستند که استقلالی هستند و برایشان تعریف شده و منصور در خاطره ها مانده است. صحبت بعدی این است که منصور اولا یک عاشق از نوع آسمانی برای استقلال بود و حاضر بود تمام زندگی اش را برای استقلال بدهد و بار ها خحیلی چیز ها را فداری استقلال کرد. منصور خیلی نجیب و محجوب بود. ما در ورزش چند نفر داریم که حاضر باشند زندگی شان را برای ورزش فدا کنند و بدون این که ادعایی داشته باشند. از آن جایی که می گویند منصور مر بی ادعای فوتبال واقعیت دارد و این که ایشان پدر استقلال لقب گرفته اند، واژه بسیار قشنگی است و من دوست دارم در یاد جوانان بماند.

درکنار شما ایستاده ایم و نمی شود که از استقلال صحبت کنیم، درباره شرایط فعلی استقلال صحبتی با هوادار ها دارید؟

من به هوادار ها خیلی احترام می گذارم به این دلیل که منصور هوادار ها را دوست داشت همانطور که گفتید علی گفته منصور مردم دار بود، واقعا هوادار ها را دوست داشت و برای هواداران ارزش قائل بود. می خواهم بگوم صبوری کنند کما این که می بینید تیم به هر حال خودش را پیدا کرده است. کادر جدید هم خوشبختانه کسانی هستند که به نوعی به منصور وصل بودند و از شاگردانش یا همکارانش هستند و من امیدوارم با این تیم به ستاره سوم برسیم.

اخبار داغ 

سند اختصاصی طرفداری از قرارداد میلیچ و استقلال تشویق تراکتور در بازی پرسپولیس و آلومینیوم! لیست و عکس 7 خانم بازیگر ایرانی که کشف حجاب کردند / منشوری های سینما آبروی ابولفضل پور عرب با یک عکس رفت دنیای بی اعتمادی؛ فوتبالیست ها چطور جا به جا می شوند؟ دلیل مشکلات مالی شدید بارسلونا چیست؟ 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: هوادار ها اسطوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه استقلال برای فتح قلعه یادگار/ نکونام در تعطیلات مشکل تعویض‌ها را حل می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

با مروری بر صحبت‌های کارشناسان فوتبالی طی هفته‌های اخیر متوجه می‌شویم که گروهی از آن‌ها به نحوه تعویض‌های تیم استقلال انتقاد کرده و آن‌ها را تکراری دانسته‌اند. قطعا جواد نکونام هم متوجه شرایط تیمش بوده و گرچه به خاطر مصدومیت برخی بازیکنانش دست بسته‌ای برای تعویض داشت، اما حالا می‌داند که چطور باید در دیدار‌های آینده از نیروهایش بهره‌مند شود.

شرایط بهتر رافائل سیلوا و رسیدن آرمین سهرابیان به وضعیت مسابقه، همچنین بازگشت صالح حردانی به شرایط فوتبالی و حضورش در دیدار قبلی همه و همه از اتفاقات خوب این مدت برای استقلال بود تا با شرایط بهتری به دیدار مقابل تراکتور برسد.

حالا و با وقفه تقریبا دو هفته‌ای تا بازی ۱۲ اردیبهشت جواد نکونام قصد دارد با آنالیز دقیق صورت‌گرفته از شرایط تیمش توسط همکارانش درباره نقاط ضعف و قوت استقلال، برنامه‌ریزی تازه‌ای برای دیدار مقابل تراکتور و ۵ مسابقه بعد از آن داشته باشد. در واقع می‌توان گفت این تعطیلات گرچه برای استقلال که در جدول در صدر است به نوعی تعطیلات اجباری به شمار می‌رود و می‌تواند این تیم را از فرم خوبی که طی این هفته‌ها پیدا کرده عقب بیندازد، اما اگر به شکل دیگری به این تعطیلات نگاه کنیم متوجه می‌شویم که شاید این وقفه یک توفیق اجباری هم برای استقلال بوده تا بتواند با احیای خودش با شرایط تازه‌ای در مسابقات حضور یابد.

نکونام و هم‌فکرانش در استقلال می‌دانند که با عبور از تبریز و قلعه یادگار امام توان این را خواهند داشت تا جدی‌تر از قبل به سوی قهرمانی بروند و امیدوارانه‌تر به روز‌های آینده بیاندیشند تا هفته به هفته به رویای ابتدای فصل خود یعنی قهرمانی دست پیدا کنند؛ هرچند که حالا سیدحسین حسینی را هم در اختیار ندارند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • کل کل جدید استقلال و پرسپولیس؛ پالایشگاه و بانک!
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • سرپرست استقلال خوزستان:فقط تمرکز و دیگر هیچ!
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • برنامه استقلال برای فتح قلعه یادگار/ نکونام در تعطیلات مشکل تعویض‌ها را حل می‌کند
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • چالش مسعود شجاعی در جام شیرین
  • خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند
  • انتقاد تند پسر اسطوره استقلال از کمیته انضباطی؛ به جای تنبیه باید حسینی را تشویق کنید!
  • پسر منصور پورحیدری: حسینی باید تشویق می شد، نه تنبیه؛ مخالفت با استقلال در حال علنی شدن است