Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مایکل اورن» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا و نماینده سابق کنست این رژیم، درباره هرگونه بازگشت دولت بایدن به توافق هسته‌ای با ایران هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری «تایم اسرائیل»، وی در سخنانی گفت: «اگر دولت (بایدن) به برجام بازگردد، در واقع هیچ چیزی برای گفت‌وگو درباره آن با آمریکا وجود ندارد.»

وی در ادامه گفت: «آنها می‌گویند که با اسرائیل رایزنی خواهند کرد اما ما را دور می‌زنند و به دنبال بازگشت به برجام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سفیر سابق رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «از دیدگاه اسرائیل، برجام اساسا معیوب بوده و هرگونه بازگشت به آن حتی با برخی تغییرات ظاهری، مشکلی واقعی برای ما به شمار می‌آید.»

اورن در پاسخ به سوالی در این باره که چرا کابینه نتانیاهو رویکرد تقابلی با دولت بایدن را انتخاب کرده، گفت: «اسرائیل به دنبال جنگ نیست اما امنیت ملی ما مطرح است.»

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا هنوز به صورت صریح و شفاف سیاست خود درباره بازگشت آمریکا به برجام را مشخص نکرده است. او و مشاورانش گفته‌اند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان سکویی برای همکاری با متحدان واشنگتن جهت تقویت این توافق هسته‌ای بهره بگیرند. 

در این میان، برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و امارات خواسته‌اند دولت آمریکا درباره بازگشت به برجام با آنها مشورت کند. 

بایدن قبل از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در یادداشتی در سی‌ان‌ان نوشته بود: «من مسیر معتبری برای بازگشت دیپلماسی با ایران به تهران پیشنهاد خواهم کرد. اگر ایران به پایبندی موشکافانه بازگردد، آمریکا به عنوان نقطه آغازی برای مذاکرات متعاقب، به این توافق بازخواهد گشت.»

با آنکه جو بایدن گفته به توافق هسته‌ای با ایران برمی‌گردد، اظهارات او و تیمش درباره روند این بازگشت و ارتباط آن با مذاکرات متعاقبی که گفته شده هدف آن «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» برجام است هنوز چندان روشن نیست.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی دولت بایدن برجام رژیم صهیونیستی برجام توافق هسته ای دولت بایدن سفیر سابق اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا لایحه کمک‌های ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بایدن امروز چهارشنبه پس از امضای این لایحه برای تبدیل شدن به قانون، در خصوص ارائه کمک‌های آمریکا به اوکراین بیان کرد: کی‌یف تمایل و مهارت برای پیروزی در جنگ برابر روسیه را دارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در مورد کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی ابراز داشت: این کمک‌ها به پر کردن مهمات دفاع هوایی اسرائیل کمک می‌کند.

تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا