Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حتما می‌دانید که پای سیب (Apple pie) در بین کیک‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و البته محدود به ایران هم نیست. این کیک در کل  پای سیب کلاسیک به خاطر بافت نرم، طرز تهیه آسان و در عین حال مجلسی بودن، در مهمانی‌ها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. شما هم می‌توانید پای سیب کلاسیک و مجلسی قالبی را به عنوان یک عصرانه یا دسر خوشمزه با چای و قهوه میل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب  به طرز تهیه شیرینی پای سیب مجلسی بدون فر و در فر پرداخته‌ایم تا شما هم بتوانید در خانه پای سیبی درست کنید که با پای سیب قنادی‌ها فرق نکند. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری اسپایسی خوشمزه و تاوا کباب مخصوص تبریزی تا آفوگاتو یک دسر خوشمزه ایتالیایی + تصاویر آموزش آشپزی؛ از پاتلیجان کباب ترکیه‌ای و خورش ترش کباب معروف گیلانی تا کیک براونی خیس + تصاویر

مواد لازم

آرد: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شیر: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شکر: ۱و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

روغن: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

سیب: ۱ عدد

تخم مرغ: ۴ عدد

دارچین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

بیکینگ پودر: ۳ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پای سیب بدون فر

برای درست کردن این شیرینی پای خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. آرد و بیکینگ پودر را سه مرتبه از الک ریز عبور دهید. در یک ظرف مناسب، تخم مرغ‌ها را با شیر و شکر و وانیل مخلوط کنید و با همزن بزنید تا حدی که کرمی رنگ و کشدار شود. روغن و شیر را اضافه کنید و حدود ۱ دقیقه دیگر بزنید. آرد و بیکینگ پودر را در ۲ تا ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و هر بار هم بزنید. در این حالت، مواد را به صورت دورانی (دایره‌ای) و در یک جهت بزنید. همه مواد باید مخلوط و یکدست شده باشند.

یک قابلمه را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید. کف آن را با کره یا روغن مایع چرب کنید و در آن کاغذ روغنی یا کاغذ آ-چهار بیندازید. روی آن را آردپاشی کنید. دیواره‌های قابلمه را چرب نکنید، چون پف کیک می‌خوابد. مواد را در قابلمه بریزید. سیب را به صورت حلقه‌ای برش بزنید و روی آن را دارچین بپاشید. مواد را در قابلمه بریزید. سعی کنید حلقه‌ها خیلی نازک باشند. در قابلمه را با دم کنی بپوشانید و روی قابلمه بگذارید تا کاملا کیپ شود.

حرارت را کم کنید. سه دقیقه بعد زیر قابلمه شعله پخش کن بگذارید. شعله پخش کن را از قبل گرم کنید. به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در قابلمه را برندارید تا پف پای سیب نخوابد. سپس در آن را باز کنید و با خلال دندان چک کنید. اگر مواد به خلال دندان نچسبید، آن را از روی حرارت بردارید. کیک را از روی حرارت بردارید و از دیواره‌ها جدا کنید. اگر می‌خواهید طرف دیگر آن هم طلایی شود، پای سیب را دوباره به قابلمه برگردانید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید در قابلمه بماند. در آخر پای سیب را در ظرف مناسب سرو کنید.

طرز تهیه پای سیب در فر

همه مواد را مانند روش بالا تهیه و آماده کنید. یک قالب را آماده کنید. داخل آن را چرب و آردپاشی کنید. مواد را در قالب بریزید. قالب را در فری که با دمای ۱۷۵ درجه گرم کنید و قالب را به مدت ۴۵ دقیقه در آن قرار دهید. تا ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید، چون پف آن می‌خوابد. کیک را پس از سرد شدن از قالب در آورید و با پودر قند و پودر گردو تزیین کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه پای سیب

*اضافه کردن ۲ تا ۳ قاشق آرد ذرت به پای سیب، باعث پوک‌تر و خوشمزه‌تر شدن پای سیب می‌شود. این مقدار را از میزان آرد اصلی کم کنید.

*به جای شیر، می‌توانید از ماست استفاده کنید.

*می‌توانید خمیر پای سیب را باز کنید و به صورت برش‌هایی روی پای قرار دهید و بعد در فر بگذارید. این برش‌ها را به هر شکلی که دوست دارید می‌توانید تزیین کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرز تهیه آموزش شیرینی پزی پای سیب لیوان دسته دار فرانسوی طرز تهیه پای سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن

روغن پونه کوهی سلامت دستگاه تنفسی را به همراه دارد بنابراین اغلب در داروهای خانگی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود. پونه کوهی گیاهی معطر و از خانواده نعناع می باشد، روغن آن به لطف خواص ضد ویروسی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی محبوب شده است.

به گزارش نمناک، بسیاری از افراد از این روغن برای سلامت تنفس و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می کنند. روغن پونه کوهی علاوه بر کاربرد موضعی، برای آروماتراپی (رایحه درمانی) نیز استفاده می شود.

روغن پونه کوهی از قسمت های مختلف گیاه به دست می آید و مصارف مختلفی دارد. بیشتر این موارد در فروشگاه ها به عنوان مکمل، ماده رنگرزی یا روغن گیاهی معطر یافت می شوند. 

نحوه استفاده از روغن پونه کوهی برای درمان سرماخوردگی

پونه کوهی دارای ترکیبات مختلفی است که برای سلامتی مفید می باشد. روغن پونه کوهی می تواند به مبارزه با باکتری ها، رفع گرفتگی مجاری تنفسی کمک و به عنوان ضد التهاب عمل کند. استنشاق و غرغره کردن دو روش رایج استفاده از این روغن برای درمان سرماخوردگی است.

استنشاق بخار با روغن پونه کوهی:

ابتدا یک قابلمه آب را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید تا بجوشد و سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و 2-3 قطره از روغن پونه کوهی را به آن اضافه کرده و برای مدت کوتاهی درب قابلمه را بگذارید، حوله ای را روی سرتان بیندازید به این ترتیب می توانید قابلمه را روی یک میز گذاشته و درب قابلمه را بردارید و بخار آن را حدود 6-12 دقیقه از طریق بینی استنشاق کنید. این کار به آزاد شدن مخاط در سوراخ های بینی کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن پونه کوهی برای درمان گلو درد:

در یک لیوان آب گرم 1-2 قطره روغن پونه کوهی بریزید، کمی از آن را در دهان تان نگه داشته و حدود 30 ثانیه غرغره کنید و این کار را تا پایان آب لیوان تکرار کنید. این روش به شما کمک می کند تا التهاب گلو را تا حد زیادی کاهش دهید.

نحوه استفاده از روغن پونه کوهی برای درمان برونشیت و سرفه

یکی دیگر از خواص روغن پونه کوهی، خلط آور بودن آن است که باعث شل شدن مخاط شده و علائم برونشیت را برطرف می کند.

می توانید به دو طریق از آن استفاده کنید: - استنشاق

قابلمه ای پر از آب را روی حرارت بگذارید تا بجوشد، وقتی به نقطه جوش رسید حرارت را کم کرده و 2-3 قطره روغن پونه کوهی را اضافه کرده و برای چند دقیقه درب قابلمه را بگذارید. در حالی که آب می جوشد حوله ای را روی سرتان بیندازید و قابلمه را از روی حرارت برداشته و روی میزی قرار دهید و سپس درب قابلمه را برداشته و حدود 6-12 دقیقه بخار آن را استنشاق کنید. این روش به شل شدن مخاط کمک می کند.

- اعمال آن روی قفسه سینه

در کاسه کوچکی 1-2 قاشق چای خوری روغن نارگیل را با 5-8 قطره روغن پونه کوهی مخلوط کنید. دستان تان را گرم کرده و کمی از این روغن را روی نوک انگشتان تان ریخته و به آرامی روی قفسه سینه بمالید و در طول درمان و بعد از آن، قفسه سینه خود را گرم نگه دارید.

موارد منع مصرف روغن پونه کوهی

برخی از این عوارض عبارتند از :

آلرژی های پوستی و چشم

حالت تهوع و استفراغ

سوهاضمه

بثورات پوستی

از روغن پونه کوهی برای درمان سرماخوردگی با دقت استفاده کنید

فواید روغن پونه کوهی بسیار است و حتی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به برخی میوه ها و سبزیجات دارد. از این روغن می توان برای تسکین برخی از مشکلات رایج سلامتی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده کرد اما حتما باید دوز مناسب آن را در نظر بگیرید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • میلان قهرمانی اروپا را از دست داد
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!