Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@04:09:18 GMT

۸۰۶ طرح بهزیستی اصفهان دهه فجر افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۰۲۱۴

۸۰۶ طرح بهزیستی اصفهان دهه فجر افتتاح می‌شود

علی‌اصغر شاهزیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۷۰۸ مورد طرح خوداشتغالی است که برای این منظور بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی، ۷۰ درصد این طرح‌ها را خدماتی و مشاغل خانگی برشمرد و گفت: ۲۸ درصد از این طرح‌ها در حوزه کشاورزی و دامداری و بقیه مربوط به حوزه صنعت است که تاثیرگذار خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی اصفهان به اشتغال مددجویان زیرپوشش اشاره و اضافه کرد: خودکفایی مددجویان درحوزه‌های مختلف مهارتی و اقتصادی مورد توجه است و با اختصاص وام و تسهیلات اشتغال‌زایی به دنبال کاهش جمعیت زیر پوشش و خودکفایی آنان هستیم.

شاهزیدی خاطرنشان کرد: در دهه فجر همچنین ۹۸ واحد مسکونی افتتاح و به خانواده‌های زیرپوشش این نهاد تحویل داده می‌شود.

وی یادآور شد: ۶۶ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول واگذار می‌شود که برای هر واحد ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

به گفته شاهزیدی ۳۲ واحد مسکونی دیگر به خانواده‌های دارای یک عضو معلول واگذار می‌شود که به این گروه ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

به گفته وی در مجموع بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات بانکی، کمک خیران و بهزیستی برای واگذاری این واحدهای مسکونی به خانوادههای زیرپوشش هزینه شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: این واحدها در ایام دهه فجر در شهرستان‌ها لنجان، خمین‌شهر، سمیرم، دهاقان، فریدونشهر، چادگان، برخوار، آران و بیدگل، نطنز، اصفهان، نجف آباد و فلاورجان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون دست کم سه هزار و ۸۰۰ خانواده نیازمند زیرپوشش بهزیستی متقاضی مسکن هستند از خیران نیک‌اندیش استان درخواست کرد که همچون همیشه، همراه مددجویان بهزیستی به‌ویژه در حوزه تامین مسکن خانواده‌های زیرپوشش باشند.

 ۱۲۰ هزار معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان اصفهان ثبت شده که این تعداد یک پنجم آمار معلولان در استان است و پیش‌بینی می‌شود که دست کم ۵۰۰ هزار فرد معلول در استان ساکن باشند.
از مجموع معلولان زیرپوشش بهزیستی اصفهان ۲۸ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و ۲۳ هزار نفر معلول ذهنی هستند.

برچسب‌ها مستمری مددجویان افتتاح طرح اصفهان مسکن سازمان بهزیستی کشور معلولان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مستمری مددجویان افتتاح طرح اصفهان مستمری مددجویان افتتاح طرح اصفهان مسکن سازمان بهزیستی کشور معلولان دهه فجر اخبار کنکور بهزیستی اصفهان دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت های مردمی بهریستی استان همدان به ۶۰۶ میلیارد ریال رسید

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: مشارکت‌های مردمی به بهزیستی در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۳۰ میلیارد و ۳۸۴ میلیون ریال بود.

مرتضی حیدری گفت: افزایش مشارکت‌های مردمی به دلیل واریز مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال از بنیاد مستضعفان کشور در سه ماهه اول سال گذشته بوده است.

او، مشکلات مالی عموم خیران و موازی کاری با سازمان‌های حمایتی دیگر مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) را از چالش‌های پیش روی بخش مشارکت‌های مردمی این اداره کل برشمرد و گفت: راهکار این چالش‌ها ارتباط مناسب با خیران و اطلاع رسانی است.

حیدری، یکی از وظایف اصلی این سازمان حمایتی را تامین معیشت جامعه هدف زیرپوشش دانست و گفت: این کمک‌ها با حفظ شان و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای برطرف کردن مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال بین نیازمندان زیرپوشش توزیع شد.

او گفت: مشارکت‌های مردمی از طریق ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان، ۴۸ مرکز مثبت زندگی، موسسات خیریه تحت نظارت، مراکز شبانه روزی شامل مرکز شبانه روزی کودکان بی سرپرست، مراکز شبانه روزی معلولان، بیماران روانی، سالمندان و کمپ‌های ترک اعتیاد به صورت شبانه روزی جمع آوری شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی شبکه وسیعی از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان، فرزندان و اقشار آسیب‌پذیر در سراسر کشور ارائه می‌کند.

حیدری گفت: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب ۴۱۶۵۰۳۴۵۴۱۷۲۴۰۱۱ یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۶۹۲۷۸۳۹۳ به نام مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان و همچنین شماره شبا ۲۱۰۱۰۰۰۰۴۱۶۵۰۳۴۵۴۱۷۲۴۰۱۱ IR به نام مشارکت‌های سازمان بهزیستی کشور نزد بانک مرکزی اهدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تأمین جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان برای ۲۲۰ زوج بوشهری
  • مشارکت های مردمی بهریستی استان همدان به ۶۰۶ میلیارد ریال رسید
  • پرداخت ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری
  • بزرگداشت روز جهانی اوتیسم در اصفهان
  • گرامیداشت روز جهانی اوتیسم در اصفهان
  • ساخت دو ورزشگاه برای معلولان در سال جدید
  • حمایت بهزیستی استان کرمان از ۱۳۳۸ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • پرداخت بیش از دو میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج به مددجویان لرستان
  • حمایت بهزیستی کرمان از سه قلوها
  • قرارگرفتن ۳ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی