Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@10:59:58 GMT

زهری که نوشدارو می شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۰۲۱۷

زهری که نوشدارو می شود

قدرتی ، مدیر عامل اتحادیه زنبوردارن استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: زهر زنبور عسل در استان همدان هم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استخراج و برای درمان بیماری‌های مخلف عضلانی، سرطانی و گوارشی به کار گرفته می‌شود.

 او با اشاره به سود آوری تولید زهر زنبور عسل افزود: به ازای تولید زهر زنبور عسل از هر سه کندو سود ۱۵ دلاری سهم هر زنبوردار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل اتحادیه زنبوردارن استان همدان  یکی دیگر از روش‌های سود آوری بالا در پرورش زنبور عسل را تولید بره بوم دانست و اظهار داشت: زنبورداران می‌توانند از هر کندو سالانه یک میلیون تومان درآمد تولید بره بوم برای فروش در داخل کشور و در صورت رونق گرفتن صادرات آن به کشور‌های خارجی تا ۱۰ میلیون تومان درآمد زایی داشه باشند.

بره موم  ماده‌ای رزینی مانند از جوانه‌های درختان صنوبر و مخروط است. این ماده معمولاً از کندوی عسل بدست می‌آید و حاوی فرآورده‌های زنبوری که به چسب زنبور مشهور است.

مواد اصلی فعال موجود در بره موم، فلاونوئید‌ها مانند کرایسین است که آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که زنبور‌ها از قسمت‌های گیاهان و گل‌ها می‌گیرند. زنبور‌ها با مخلوط کردن بزاق با مواد گیاهی، گرده و موم بره موم می‌سازند.

قدرتی با اشاره به خواص دارویی بره بوم از گذشته‌های دور تاکنون افزود: در پزشکی امروز و در واحد‌های تولید دارو‌های گیاهی استان هم بره بوم برای درمان سوختگی، درد عضلانی، زخم ها، بیماری گوارشی، کبد و بهداشت دهان و دندان استفاده می‌شود.

او شمع زنبور عسل و گرده گل و ژل رویان را از دیگر فرآورده‌های موجودپرورش زنبور عسل در بازار معرفی کرد و اظهار داشت: زنبورداری با ۲۰۰ کندو به تنها ومجزا از سایر فعالیت‌های کشاورزی درآمد زایی بسیار بالا و مناسبی دارد.

ژل رویال عسل که به نام‌های ژل سلطنتی، ژل ملکه زنبور عسل در میان مردم شناخته شده است، یک ماده شیری رنگ است که فقط غذای ملکه زنبور‌ها یا زنبور سلطنتی از آن بعنوان غذا استفاده می‌کند پس یک ماده بسیار قوی و محدود و با قیمت بالا می‌باشد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن انسن هم بسیار مفید است.

در استان همدان ۲ هزار و ۷۹۵ زنبورستان با ۳۹۵ کندوی زنبور عسل داریم که امسال تاکنون ۴ هزار ئ ۱۰۰ کیلو گرم عسل، ۳۶ کیلو گرم ژل رویال، ۲۶ کیلو گرم گرده گل، و ۱۰ تن بره بوم تولید کرده اند.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زهر زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان استان همدان زنبور عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان همدان، گفت: سال گذشته حدود ۱۲۰ واحد تولیدی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و حدود ۳۰۰ مشکل را در سطح واحدهای تولیدی شناسایی و برطرف شد. - اخبار استانها -

ابوالفضل برات‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، در آستانه هفته کارگر ضمن تبریک این مناسبت به جامعه کارگری استان و خانواده‌هایشان، اظهار داشت: در این ایام 80 عنوان برنامه در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، سیاسی، خدمت‌رسانی و جهاد تبیین در استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این هفته ویژه برنامه گرامیداشت بسیج کارگران و کارخانجات، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر استان است که در آن از هر شهرستان یک خانواده شهید و پنج فرمانده پایگاه مقاومت موفق تقدیر می‌شود، همچنین پیاده‌روی 200 نفر از بسیجیان کارگری استان از مسیر مریانج به امامزاده محسن همراه با برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده است.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان همدان گفت: در طول هفته بسیج کارگری پویش "من کارگر ایرانیم" را در فضای مجازی همزمان با سراسر کشور داریم که در راستای فرهنگ‌سازی و شعار سال انجام می‌شودف ضمن اینکه در سطح حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج برنامه‌های ورزشی، مسابقات قرآنی، مسابقات فرهنگی برای خانواده‌های کارگران و تجلیل از کارگران نمونه انجام خواهد شد.

برات‌زاده با بیان اینکه مهمترین برنامه‌های ما در طول سال در دو بخش مهم انجام می‌شود، افزود: در بخش نخست در راستای تحقق ارتش ده‌ها میلیونی و بسیج در کار و تولید استان است که 67 پایگاه بسیج در سطح واحدهای تولیدی و خدماتی در استان با بیش از 21 هزار بسیجی فعال است.

وی عنوان کرد: در بخش دوم در راستای کمک به جامعه اسلامی است برنامه‌هایی را برای خدمت‌رسانی و کمک به تولید استان در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت انجام می‌دهیم که مهمترین آن کمک به رفع موانع تولید با حضور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است و در طول سال گذشته حدود 120 واحد تولیدی را مورد بازدید و بررسی قرار دادیم و حدود 300 مشکل را در سطح واحدهای تولیدی شناسایی کردیم.

برات زاده بیان کرد: به روش‌های مختلف در صدد رفع موانع تولید بودیم بسیجیان در سطح پایگاه‌های مقاومت بر آمدیم ضمن اینکه تشکیل گروه‌های جهادی را در واحدهای تولید خدماتی با برگزاری شیفت ایثار و بدون دریافت حقوق توسط بسیجیان داشتیم.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان همدان کمک به رفع محرومیت در سطح جامعه را از دیگر اقدامات مهم این جامعه بر شمرد و افزود: از جمله این اقدامات مرمت و بازسازی منازل در روستاها و کارخانجات، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره بوده است.

وی گفت: طرح "شهید برونسی" در راستای فرهنگ‌سازی تولید، توزیع و مصرف کالاهای ایرانی در سطح واحدهای تولیدی در حال انجام است. از کارهای عمده این حوزه بازدید اقشار و آشنایی آنها از واحدهای تولیدی موفق استان داریم تا بریا مصرف کالای داخل استان تشویق و ترغیب شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • تولید بیش از ۱۲ هزار تن عسل در فارس
  • آلاوز ۲-۰ اتلتیکو مادرید؛ اثر نیش زنبور آشکار شد
  • روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد