Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از انتخاب، اگر مایلید سیستم ایمنی بدن خود را در زمستان تقویت کنید، باید انرژی خود را افزایش دهید و در عین حال از افزایش وزن جلوگیری کنید. در ادامه به معرفی چند خوراکی می‌پردازیم که ممکن است به شما در پیشکیری از بیماری‌های زمستانی کمک کنند:

انار

انار منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان‌ها است و به خصوص به شکل آب میوه قوی است، زیرا برای استخراج آنتی اکسیدان موجود در غشاهای سفید کاملاً فشرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانه‌های کوچک سرخدار آن در سالاد، سس، یا به تنهایی طعم بسیار خوبی دارند.

حبوبات

حبوبات سرشار از پروتئین‌های گیاهی، فیبر، آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های گروه B هشتند. حبوبات فواید بی پایانی را ارائه می‌دهند. حبوبات انرژی (آهن) تأمین می‌کنند، به مبارزه با عفونت‌ها (مس) کمک می‌کنند و می‌توانند با استرس و افسردگی (منیزیم) مقابله کنند. لوبیا قرمز، عدس و نخود را با غذاهای حاوی ویتامین C مانند فلفل، گوجه فرنگی یا مرکبات سرو کنید تا جذب آهن را تقویت کند.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و به بافت‌های مختلف و سیستم ایمنی بدنکمک می‌کند.. تخم مرغ همچنین حاوی ۱۴ ماده مغذی مهم، از جمله آهن، روی و ویتامین A است.

کیوی

بسیاری از ما از طعم ترش و رنگ سبز دوست داشتنی کیوی لذت می‌بریم. خواص غذایی کیوی نیز کاملاً جذاب است. کیوی را به دلیل داشتن ویتامین C زیاد، جایگزین مرکبات کنید. از فیبر و آنتی اکسیدان‌های آن استفاده کنید. به عنوان مثال ویتامین E می‌تواند به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

شکلات تلخ

آیا شکلات می‌تواند به شما در مدیریت سلامت زمستان کمک کند؟ بله، به لطف محتوای کاکائو، خاصیت آنتی اکسیدانی و میزان پتاسیم، منیزیم، آهن و اسیدهای آمینه، موادی که به مبارزه با خستگی و استرس کمک می‌کنند. البته مطمئن باشید که شکلات تلخ را انتخاب می‌کنید تا بدون افزودن قند به رژیم غذایی، از همه مزایای آن بهره‌مند شوید.

کد خبر 581168 برچسب‌ها سلامت تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت تغذیه آنتی اکسیدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری در تعطیلات نوروز در خوزستان خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مراقبت بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز با برقراری کشیک مبارزه با بیماری‌ها در ستاد مرکز بهداشت و مراکز درمان پیشگیری هاری و پایگاه‌های مراقبت مرزی انجام شده است و از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۶۶۵ سندروم بیماری‌های واگیر، شناسایی و مراقبت و اقدامات لازم در مورد موارد مشکوک انجام شده است.

وی افزود: در این مدت از ۲۲۲ مورد اسهال، نمونه تهیه و از نظر التور در آزمایشگاه مرکز بهداشت بررسی شدند. همچنین از ۳۲۲ مورد مشکوک به مالاریا لام تهیه شد که یک مورد آن مثبت بود و تحت درمان قرار گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این مدت یک مورد فلج شل نیز شناسایی و مراقبت‌های لازم از جمله نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع کشوری و بررسی موارد تماس انجام شده است.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز امسال تاکنون ۳۸۳ مورد جدید حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کرده‌اند و در مجموع برای ۸۳۱ نفر واکسن هاری تزریق شده است.

بختیاری‌نیا گفت: دو مورد طغیان بیماری‌های آب و غذا نیز شناسایی و کنترل شده است.

وی افزود: در این مدت ۲۲۳ مورد بازدید از واحدهای زنجیره سرد و مراکز ارائه‌دهنده خدمات مراقبتی و واکسیناسیون انجام شده است. همچنین در پایگاه‌های مراقبت مرزی بیش از ۵ هزار نفر از مسافران غربالگری سندرومیک شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌های خودرو و سمی در طبیعت‌گردی‌های نوروزی
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود
  • سیر از این بیماری جدی پیشگیری می‌کند
  • بررسی خواص گوشت شتر به بهانه خبر سقوط وحشتناک جمعیت آن در ایران/ آیا گوشت شتر گرم است؟
  • درمان یک بیماری غیرقابل درمان با آنتی‌بیوتیک‌ها با کمک عرق انسان