Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا صباغیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال‌های متمادی است که وجود این پاسگاه در شهر مهریز موجب نارضایتی مردم است و با وجود اینکه در سال گذشته اعتباراتی برای جابجایی و انتقال پاسگاه اختصاص یافته بود مطالبه محقق نشده بود.

وی ادامه داد: در نشست اخیر شورای عالی محیط زیست موافقت شد پاسگاه بین راهی انتظامی شهید مدنی در فاصله ۵۰ کیلومتری از شهرستان مهریز احداث شود که امیدواریم با برطرف شدن این مشکل به زودی شاهد جابجایی آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مهریز، بافق ،بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این تصمیم که آرزوی دیرینه مردم و مسوولان مهریز بود با پیگیری‌ها و جلسات متعدد در یزد و تهران و همکاری مسوولان شهرستان و استان و سازمان محیط زیست مصوب شد.

پاسگاه شهید مدنی یکی از گلوگاه‌های مهم ایران در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در پنج کیلومتری شهر مهریز به طرف شهرستان انار قرار دارد.

پاسگاه یادشده بیش از ۲۷ سال در حوزه جغرافیایی مهریز مستقر است و به لحاظ کشف مواد مخدر و کالای قاچاق نه تنها در ایران بلکه در عرصه جهانی معروف و شناخته شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز مجلس شورای اسلامی محمدرضا صباغیان بافقی یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز مجلس شورای اسلامی مهریز مجلس شورای اسلامی یزد اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود

نور الله مرادی در کارگاه آموزشی توجیهی صندوق ملی محیط زیست کشور  گفت: ما معتقدیم مدیران سازمان باید قبل از آن که تخصص محیط زیست داشته باشند باید دغدغه فرهنگ داشته باشند، زبان و بیان و ضمیر مسئولان محیط زیست باید جان مایه فرهنگی داشته باشد، تاثیر فرهنگ در حفظ محیط زیست بسیار پررنگ است، گاه یک اثر سینمایی در حوزه محیط زیست بسیار اثر گذار‌تر از ساعت‌ها سخنرانی است، از این رو ما معتقدیم باید نهاد‌های خلاق فرهنگی با سازمان محیط زیست مرتبط باشند و به تقویت فرهنگ بپردازند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تلاش دولت سیزدهم بر این است سازمان محیط زیست را به جایگاه واقعی خود برسانداضافه کرد: ارتباط سازمان محیط زیست با صنعت و دانشگاه‌ها محدود بوده است، مراکز محیط زیست باید محل تولید اندیشه، دانش و جریان سازی در سطح ملی و بین المللی با دانشگاه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته به مقوله محیط زیست توجهی نشده یا به عنوان اولویت ثانویه به آن نگریسته می‌شد، اضافه کرد: همچنین به این موضوع در نظام آموزشی به ویژه آموزش و پرورش توجه چندانی نمی‌شد. 

مرادی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ محیط زیست باید در دوران پیش دبستانی شکل بگیرد، افزود: متاسفانه کتابی که اکنون در آموزش و پرورش تالیف شده بیشتر رفع تکلیفی بوده هم اکنون مقوله محیط زیست بسیار شکننده شده است و در شرایط مناسبی قرار ندارد، هرچند اقداماتی نظیر دانشگاه‌ها و مدارس سبز با تاخیر انجام شد، اما باید آن را غنیمت بدانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • ماجرای بازپس‌گیری زمین «پتروشیمی میانکاله» به کجا رسید؟