Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@02:34:03 GMT

یادداشت| نسلِ سوخته‌های مجازی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۰۳۴۱

یادداشت| نسلِ سوخته‌های مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، «فاطمه احمدی» در یادداشتی نوشت: کم‌کم باید قیدِ خیلی چیزها را بزنیم و سخت‌ترینشان هم آدم‌ها هستند ... اما همه‌چیز باگذشت زمان فراموش که نه ... کم‌رنگ می‌شود، مثل آدم‌ها که پیر می‌شوند خاطرات هم از رنگ و رو می‌افتند و تلخی‌شان دهانمان را می‌آزارد خصوصاً اگر قرار بر لبخند زدن از یادآوری‌شان نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلخی قصه اینجاست که باید قید اتفاقات امروز را از پشت کیبوردهایی بزنیم که نه واژه‌هایش پرواز می‌کنند تا بر شانه کسی بنشینند و در گوشش حرف‌هایمان را زمزمه کنند نه جملاتش احساسمان را آن‌گونه که هست روایت می‌کند.

در نسلی هستیم که در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر، در محله‌های قدیمی یا زمان قدم زدن در رودخانه‌ زیبای روستایمان عاشق نشدیم که برایش جان دهیم!

برای دیدن و بوییدن هم کیلومترها راه نرفته‌ایم که قدر عشق بدانیم ...

ما حرف‌های نزده، راه‌های نرفته و فرصت‌های سوخته بسیاری داریم که اگر این دم‌ودستگاه‌های لعنتیِ مجازی نبود، برای خیره شدن در چشم‌های یکدیگر، برای لحظه‌ای از کنار هم رد شدن شب و روز را به هم می‌دوختیم،

ما نسلِ عشقِ حقیقی نیستیم ...

ما نسلِ سوخته‌های مجازی هستیم ...

نسلِ عشقِ مجازی و فراموشی کیبوردی هستیم ...

واژه‌های ما از "همه زندگی‌ام شده‌ای" به "کراشم هستی"، از "منتظر دیدنت هستم"، به " چرا استوری‌ ام را ریپلای نکرد" ، از "دل‌تنگت هستم" به "چرا لایکم نکردی" تغییر پیداکرده ... همین‌قدر زشت و قبیح و سطح پایین !

ما باید برای یافتنِ هم زیر باران می‌دویدیم و خیس می‌شدیم و سرما می‌خوردیم و از این بابت لبخند رضایت داشتیم، ما باید برای هر برگی که در پاییز از درخت می‌افتاد به یاد معشوق می‌افتادیم و شعر می‌گفتیم.

ما باید هنوز به عشق بهار سر می‌کردیم تا برای یار از گل‌های بهارنارنج، عطرِ عاشقی بسازیم و جنگل‌های گیلان را در این عاشقی هم سهیم می‌کردیم ... ما باید در تابستان دریای نیلگون را از دریای عشق لبریز می‌کردیم و دست در دست هم جاده‌های دیلمان را خجالت می‌دادیم که گذر زمان را چگونه در جوارِ هم از یاد برده‌ایم،

اما ... پشت‌گوشی‌هایمان پنهان شدیم، عشق را خفه کردیم و دوست داشتن را فریاد نزدیم، ما از دلدادگی‌ها فقط پست‌هایش را دیدیم و از عاشقی کردن‌ها فقط استوری‌های شاخ‌های مجازی را دنبال کرده‌ایم ... ما سوخته‌های مجازی حیات را فراموش کرده‌ایم و خودمان را هم برتر از نسل‌های قبل می‌دانیم، ما اطلاعاتِ کوتاهمان زیاد اما عقلمان روزبه‌روز کمتر می‌شود ... ما هرگز نمی‌توانیم به‌اندازه پدر و مادرمان لذت زندگی، دلدادگی و دل‌تنگی را تجربه کنیم، چون ما فرصتی برای حیات واقعی نداریم.

ما نسل‌ سوخته‌ی‌ مجازی هستیم ...

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: عشق سوخته های مجازی رشت فاطمه احمدی یادداشت عشق مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو

به تازگی تصویری در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «سیل عظیم نیرو‌های گشت ارشاد در پارک دانشجو» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

بر این اساس حتی برخی چهره‌ها نیز دست به تحلیل و ارائه نظر کردند..

این درحالی است که تصویر ادعایی مربوط به سال ۱۳۹۶ است و ارتباطی به این روز‌ها ندارد.

نکته تامل برانگیزتر این است که برخی دیگربا سوءاستفاده از این تصویر، بار دیگر تسویه حساب سیاسی کردند و عکس سال ۹۶ را به علیرضا زاکانی نسبت دادند.

از هفته گذشته که طرح نور توسط نیروی انتظامی آغاز شده است، اخبار غیر دقیق و شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است، حتی در روز‌های گذشته کشته شدن یکی از اراذل قمه به دست نیز به عنوان دختر جان باخته در طرح عفاف و حجاب جا زده شده بود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان
  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • دور دنیا به ‌صرف قهوه!
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • فیلم/بازتاب عملیات تنبیهی سپاه و شوخی‌های مجازی
  • تعمیر لامپ‌های سوخته: یک ترفند کاربردی و ساده (فیلم)
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟