Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید بهروزی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در تبصره یک ماده ۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به روشنی تاکید شده که کمک هزینه توانبخشی و نگهداری از افراد دارای معلولیت در مراکز توانبخشی باید متناسب با نرخ تورم سالانه و معادل هزینه تمام شده باشد.

وی افزود: متأسفانه اکنون شاهد این اتفاق نیستیم و این مراکز توانبخشی هستند که در این شرایط متضرر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از نمایندگان مجلس به منظور اصلاح اعتبار اجرای تبصره یک ماده ۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اظهار داشت: درخواست‌هایی را از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس و سایر نمایندگان داشتیم و تاکنون مکاتبات زیادی نیز با این افراد صورت گرفته است اما متأسفانه نمایندگان مجلس هیچ توجهی به مشکلات جامعه معلولان کشور ندارند.

بهروزی نیا تاکید کرد: بی توجهی نمایندگان مجلس باعث ناامید شدن قشر معلول و سالمند به حل معضلات خود از سوی مجلس یازدهم شده و این قشر به مجلس بی اعتماد شده‌اند.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه در راستای اجرای تبصره یک ماده ۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز هیچ کار کارشناسی شده‌ای در رابطه با اجرای تبصره یک ماده ۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت انجام نداد و تمام امید ما برای حل معضلات مراکز توانبخشی به نمایندگان مجلس بود که متأسفانه در مجلس نیز کاری برای حل مشکلات قشر معلول و سالمند انجام نشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین در خصوص میزان رشد یارانه مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین و سالمندان طی سال‌های گذشته تصریح کرد: یارانه مراکز توانبخشی طی سال‌های گذشته رشد بسیار اندکی داشته و در حال حاضر یارانه پرداختی سازمان بهزیستی به مراکز، تنها ۳۰ درصد از هزینه‌های مددجویان را شامل می‌شود.

بهروزی نیا در رابطه با اعلام صورت گرفته از سوی کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر دو برابر شدن یارانه نقدی در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: کمیسیون تلفیق در جریان بررسی مصارف تبصره ۱۴ لایحه بودجه در بخش هدفمندی یارانه‌ها مصوب کرد که در سال آینده، میزان یارانه پرداختی به شهروندان دو برابر شود. در این شرایط، درخواست ما این است که به میزان یارانه مراکز توانبخشی و سهم این مراکز نیز توجه شود و بازنگری اساسی در این رابطه صورت گیرد و سهمی از مصارف تبصره ١٤ به اصلاح یارانه مراکز توانبخشی غیر دولتی اختصاص یابد.

کد خبر 5130345

منبع: مهر

کلیدواژه: معلولان مرکز توانبخشی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر تهران امداد رسانی ویروس کرونا وضعیت معابر سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آلودگی هوا پلیس راهور تبصره یک ماده ۷ قانون حمایت مراکز توانبخشی غیر دولتی یارانه مراکز توانبخشی افراد دارای معلولیت نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم

مهدی طغیانی اظهار کرد: خود را نماینده همه مردم می‌دانم و با تخریب و توهین به مردم و به خصوص جوانان و به طور کلی هیچ نوع تخریب شخصیتی موافق نیستم.

به گزارش خبرآنلاین، وی اضافه کرد: اگر نماینده در هر حوزه‌ای تخریب شود، سودی عاید کسی نخواهد شد، اما اگر همه با هم همدل و یکرای باشیم خواهیم توانست گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات اصفهان تنها با همدلی همه نمایندگان مردم رفع می‌شود، گفت: نمایندگان اصفهان باید ید واحد باشند تا مشکلات رفع شود، بر این اساس از همه می‌خواهم اگر در رفتار‌های بنده ضعف‌هایی هست به شخص خودم انتقال دهید و تخریب نکنید، به هیچ کس توهین نشود تا با یکرنگی مشکلات اصفهان را رفع کنیم.

فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده است

وی با اشاره به اینکه هم اکنون عدم احیای زاینده رود که موجب خالی شدن آبخوان‌های دشت اصفهان شده است، مهم‌ترین مشکلات اقتصادی اجتماعی و محیط زیستی را برای اصفهان به همراه داشته است، تاکید کرد: اکنون فرونشست در اصفهان به مرحله‌ای بسیار خطرناک رسیده است به نوعی که اگر در طول هفت یا هشت سال آینده نتوانیم کاری برای احیای آبخوان‌های اصفهان انجام بدهیم، این تمدن باقی نخواد ماند.

طغیانی ادامه داد: در حقیقت همه ما باید در چنین شرایطی اصفهان را ترک کنیم و این شهر دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

خشکی زاینده رود فقط مشکل کشاورزان و شرق اصفهان نیست

وی با بیان اینکه مشکل زاینده رود تنها مسئله شرق اصفهان و کشاورزان نیست بلکه کل دشت اصفهان به خاطر خشکی رودخانه فلات مرکزی ایران در خطر فرونشست قرار دارد، تاکید کرد: در دوره قبلی مجلس تلاش کردم تا فریاد زاینده رود ومردم عزیز و کشاورزان این استان باشم، و در این دوره نیز، نمایندگان اصفهان باید همدل و هم رای باشند تا مشکلات به ویژه خشکی زاینده رود رفع شود.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۵۳۰ کودک اتیسم از خدمات بهزیستی خوزستان
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • این موسیقی‌دان مشهور استعداد کمی در موسیقی داشته است!
  • سید محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه حجاب باشد/ برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند/ این لایحه بانک‌ها را ورشکسته می‌کند
  • محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد /برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند /این لایحه بانک ها را ورشکسته می کند
  • میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • مشارکت مردم در مقوله تولید، رمز عبور از چالش‌های اقتصادی است
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس