Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

با تایید مجلس سنا، جنت یلین، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا به عنوان وزیر دارایی و خزانه‌داری کابینه جو بایدن تایید شد. او نخستین زن در تاریخ آمریکاست که سکان خزانه‌داری قدرتمندترین اقتصاد جهان و نبض دلار را در دست می‌گیرد.

خانم یلین که ۷۴ سال دارد اقتصادان برجسته ای است که در دوره ریاست جمهوری اوباما-بایدن رئیس بانک مرکزی آمریکا شد و پیش از آن هم در دهه ۹۰ مشاور اقتصادی بیل کلینتون بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از خانم یلین به عنوان یک چهره کلیدی در پایان دادن به رکود اقتصادی سال ۲۰۰۷ یاد می‌شود.

او همچنین رئیس خزانه‌داری آمریکا بوده و آن‌طور که گزارش شده تمرکزش بر بررسی چگونگی تاثیر سیاست‌های بانکی بر زندگی کارگران و همچنین مصائب اقتصادی ناشی از افزایش فاصله طبقاتی است.

در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ برخلاف سنت روسای‌جمهوری چند دهه گذشته، از انتصاب خانم یلین به عنوان رئیس خزانه داری برای یک دوره چهارساله دیگر، امتناع کرد. این رسم از زمان ریاست جمهوری بیل کینتون آغاز شده بود و هدف آن این بود که هر رئیس جمهور جدیدی، رئیس خزانه‌داری منصوب از سوی رئیس جمهوری قبلی را برای دور دوم هم بر سر کار نگه می دارد تا به این ترتیب از سیاسی شدن انتصاب مدیران خزانه‌داری پرهیز شود.

از زمان کنار گذاشته شدن توسط دونالد ترامپ، خانم یلین بارها از رهبران سیاسی در واشنگتن خواسته بود که برای مقابله با مصائب اقتصادی همه گیری ویروس کرونا اقدام کنند.

کمیته اقتصادی مجلس سنا هفته گذشته با ۲۶ رای موافق و بدون هیچ رای مخالفی صلاحیت خانم یلین را تایید کرده بود و امروز، دوشنبه ۲۵ ژانویه، هم او در صحن اصلی مجلس سنا موفق شد با کسب ۸۴ ری موافق در برابر ۱۴ رای مخالف موفق به کسب رای اعتماد شد.

اولین گام بزرگ بر سر راه او شکل دهی به طرح یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری آقای بایدن برای مبارزه با کرونا و جلوگیری از بروز رکود اقتصادی است. او که در جلسات بررسی صلاحیت خود از این طرح دفاع کرده بود حالا باید در مقام وزارت دارایی و خزانه‌داری برای کنگره تبیین کند که چرا این بسته باید تنها یک ماه پس از بسته ۸۰۰ میلیون دلاری کنگره تصویب شود.

منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا جو بایدن وزیر دارایی و خزانه داری خزانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ سید علی اکبر غلامیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با اشاره به شرایط ویژه قم همچون شاهراه مواصلاتی بودن، وجود جامعة المصطفی و حضور ۳۰۰ هزار اتباع خارجی، آن را بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌گذاران غیر ایرانی دانست و بر لزوم توجه همه دستگاه‌های استان به منظور اطلاع رسانی و بهره گیری از این فرصت تاکید کرد.

مهدی فراهانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم هم با اشاره به فراهم شدن ۲۵ فرصت سرمایه گذاری در استان از مدیران دستگاه‌های مختلف خواست؛ با بررسی و احصاء، فرصت‌های جدید را معرفی و به روز رسانی نمایند.

قاسمی کارشناس دفتر خدمات سرمایه‌گذاری خارجی فراجا مستقر در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان هم گفت: همه خدمات فراجایی که مشمول تمامی تجار و سرمایه‌گذاران خارجی است از این پس در این مرکز واقع در طبقه همکف اداره کل اقتصاد و دارایی استان انجام خواهد شد.

وی افزود: سرمایه گذاران خارجی که در یک سال ۶۰ هزار دلار سرمایه گذاری داشته باشند، می‌توانند یک سال اقامت بگیرند.

در پایان هم اعضای جلسه از مرکز خدمات فراجا و ساختمان جدید مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان واقع در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • وزیر دارایی اسرائیل شرایط اقتصادی تل آویو را وخیم توصیف کرد
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند