Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جهان شغل‌های عجیب و غریب زیادی مثل کمک به دروغگویی، عذرخواهی کننده و سرویس بهداشتی سیار وجود دارد.

خبرگزاری میزان - روزنامه خراسان نوشت: شاید باورتان نشود موسسه‌ای در آلمان به طور علنی و رسمی کار خود را که کمک به مشتریان برای پنهان کردن اسرارشان و دروغ گفتن است، شروع کرده که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع باعث شد تا در کنار معرفی کار این شرکت به چند شغل عجیب و غریبی بپردازیم که در کشور‌های مختلف وجود دارد.

آلمان - کمک به دروغگویی و پنهان کاری

همان اول به نظر می‌رسد هیچ کس حاضر نیست پولی برای یاد گرفتن راه و رسم دروغگویی و پنهان کاری بپردازد، اما گزارشگر رادیو برمن گزارشی با عنوان «دروغ به عنوان یک مدل کار تجاری» تهیه کرده که نشان می‌دهد بسیاری از مردم آلمان حاضر به پرداخت پول برای یادگرفتن دروغ و پنهان کاری هستند.

محور اصلی کار بنیان گذار و مدیر این موسسه را می‌شود کمک به دروغ گفتن و پنهانکاری توصیف کرد. او را می‌توان دروغگویی حرفه‌ای دانست و خودش می‌گوید از این بابت عذاب وجدان ندارد. او می‌گوید: «من دروغ گفتن را نه به عنوان امری منفی بلکه ضروری می‌بینم. ما انسان‌ها برای حفاظت از حریم خصوصی و خانواده یا برای این که کسی را نرنجانیم و به او آسیب نزنیم، اغلب دروغ می‌گوییم.»

به گفته اشتفان آیبن، تقاضا برای استفاده از خدمات شرکت او بسیار زیاد است و همه مشتریانش انگیزه مشابهی دارند و نمی‌خواهند مجبور به توجیه خود شوند. مدیر موسسه می‌گوید تنها بخش کوچکی از مشتریان از خدمات آن برای پنهان کردن روابط عاشقانه استفاده می‌کنند. البته راستی‌آزمایی این آمار با توجه به دروغگو بودن مدیران آن ممکن نیست. این موسسه اکنون در اتریش، سوئیس و اسپانیا هم فعالیت می‌کند.

ژاپن - عذرخواهی کننده حرفه‌ای

برای برخی از مردم، عذرخواهی کردن کار ساده‌ای نیست، اما برای افرادی دیگر گفتن ببخشید کاری بی ضرر و بسیار آسان است. اگر شما جزو گروه دوم قرار می‌گیرید، می‌توانید یکی از شغل‌های عجیب جهان را انتخاب کنید و به کار مشغول شوید. شرکتی در ژاپن وجود دارد که از طرف فردی که می‌خواهد معذرت خواهی کند یک عذرخواهی حرفه‌ای به شخص دیگری می‌فرستد.

معذرت خواهی که پای تلفن انجام یا با ایمیل فرستاده شود، حدود ۹۵ دلار است و اگر شخصی بخواهد عذرخواهی کننده حرفه‌ای رودررو عذرخواهی را انجام دهد، حدود ۲۲۵ دلار باید بپردازد. بله! استخدام فردی با این شغل چندان هم ساده یا ارزان نیست!

چین - سرویس بهداشتی سیار

بد نیست بدانید حدود ۴.۵ میلیارد نفر در خانه هایشان توالت ندارند و از سرویس‌های بهداشتی عمومی استفاده می‌کنند و حدود یک سوم مردم دنیا یعنی ۲.۳ میلیارد نفر اصلا به سرویس‌های بهداشتی ایمن و سالم دسترسی ندارند. شاید به همین دلیل باشد که شرکت‌هایی در چین وجود دارند که شغلشان تامین سرویس بهداشتی سیار در جامعه است. افراد شاغل در این شرکت‌ها یک توالت فرنگی روی پشت شان می‌گذارند و در ازای پولی که از مردم می‌گیرند، سرویس بهداشتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: عجیب ترین درختان جهان

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: مشاغل عجیب و غریب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مشاغل عجیب و غریب عذرخواهی کننده سرویس بهداشتی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس

مجری شبکه منحله من و تو روایتی قابل توجه از پروژه‌های فریب کارانه ضدانقلاب که با ادعای تجاوز و ضرب و شتم زنان برای انحراف افکارعمومی همراه بود، ارائه کرده است.

به گزارش مشرق، سالومه سیدنیا، مجری شبکه منحله منوتو طی پستی در شبکه ایکس ( توییتر سابق) زنانی که در پروژه‌های ضدانقلابی ذیل شعار "زن زندگی آزادی" فعالیت می‌کردند را فریبکار و حرف‌های این عناصر را غیر قابل باور توصیف کرد و نوشت:

«متاسفم که این فرقه جنون و دار و دسته‌اش کاری کردند که وقتی بیانیه می‌دهند برامون باور پذیر نیست…»

وی افزود: «پروژه‌هایی مثل سپیده قلیان‌ها و نازیلا معروفیان‌هاتون رو دیدیم… گلرخ ایرایی‌ها و آتنا دائمی‌هاتونم شناختیم …کسانی که خود من سال‌ها با جون و دلم ازشون حمایت کردم…»

جالب است که همه این مواردی که این فرد بدان‌ها اشاره می‌کند پروژه‌هایی برای فریب افکارعمومی بود که در بطن حوادث سال ۱۴۰۱ از سوی رسانه‌های ضدانقلاب مطرح می‌شد و بعضا تا چندماه فضای سیاسی و اجتماعی کشور را درگیر خود می‌کرد اما وی همه آنان را دروغ و کلک می‌خواند.

وی تصریح کرد: «اینقدر دروغ گفتید و کلک زدید و خیانت کردین که چاقوهایتان دیگر دسته ندارد… خیانتی که شما به زنان ایران کردید مطمئنم در تاریخ ثبت خواهد شد… شک نکنید نسل‌های آینده از شما همیشه به بدی یاد خواهند کرد …»

به نظر می‌رسد سیدنیا به صوت اخیر «نرگس محمدی» اشاره می‌کند که بازهم ادعاهای واهی را علیه نظام جمهوری اسلامی طرح کرده و با مظلوم نمایی مدعی شده که زنان زندانی سیاسی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

این تحرکات سیاسی انقدر نخ نما شده و مصنوعی است که حتی عناصر ضدانقلاب نیز به آن برچسب جعلی و دروغین می‌زنند.

جالب است که مجری شبکه من و تو با اشاره مستقیم به اسم افراد آنان را دروغگو خطاب می‌کند؛ لیست اسامی که می‌توان به آن افرادی چون حسین رونقی، آرمیتا عباسی و خود نرگس محمدی و ... را نیز افزود که رسانه‌های ضدانقلاب با ادعاهایی چون تجاوز، عدم رسیدگی مناسب به بیماری و ضرب و شتم این افراد فضای مجازی را پر کردند اما بعد از آزادی و انتشار تصاویر ‌این زندانیان سیاسی که برعکس این موارد را نشان می‌داد افکارعمومی متوجه فریبی که خورده شد و بعضا فعالان مجازی با عصبانیت از این دروغ‌ها یاد کردند که با حربه سوء‌استفاده از عواطف مردم و جریحه‌دار کردن احساسات جامعه سعی کردند به اهداف خود برسند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس